Advertentie:

Sign in to follow this  
Wess1988

Gebroken enkel + krachttraining

Recommended Posts

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een breuk in het lichaam (behalve je hart) en trainen?

 

Afgelopen vrijdag mijn enkel gebroken maar wil volgende week toch wel weer de gym in. De spieren worden weer wat slapper en hoop toch dit fysiek een klein beetje vast te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Wess,

 

Dat is mooi klote!
Of je kan trainen en de mate van je training is natuurlijk sterk afhankelijk van de ernst van je breuk en hoe je enkel nu gefixeerd is. Gips, tape etc. Je bovenlichaam kan je natuurlijk gewoon blijven trainen, mits je je enkel niet belast (lopen met gewichten).

Benen trainen wordt alweer lastiger, ondanks dat je enkel misschien in het gips zit en je deze niet kan bewegen, kan je deze ook niet (volledig) belasten en kunnen sommige oefeningen wel degelijk de pezen/aanhechtingen welke over het gewricht lopen belasten. Dat zou niet zo mooi zijn en eventueel pijnlijk. En een niet goed genezen enkel breuk kan aardige complicaties teweeg brengen.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en wachten tot je de enkel weer kan belasten op advies van een arts. Laat het bot eerst iets helen. Zou zonde zijn als je permanent last zou houden.

 

Je zou voor benen de leg-extension en - curl kunnen nemen en de rol die normaal net boven je wreef zit, nu wat hoger zetten (halverwege je scheenbeen) of op je kuit. Zo kan je toch een beetje benen trainen. Benen trainen waarbij beweging in het enkel gewricht noodzakelijk zijn (squat, lunges) zijn natuurlijk niet mogelijk of waarbij er veel druk via je voeten wordt verplaatst.

 

Het is even kut, maar beter 6-8 weken niet trainen, dan altijd last houden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel zittende oefeningen doen zoals seated rows, seated raises, seated biceps curls,...

je kan eventueel ook pullups doen enzo. Maar geen oefeningen doen zoals standing shoulderpress, want dit gaat ook de benen en enkel belasten.

benen zou ik dan even niet gaan trainen zodat deze kunnen herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele weken detraining heeft voordelen. Je lichaam past zich namelijk aan op training. Het doet dit door de anabole respons te verlagen. Een aantal weken rust laat deze respons terug keren naar 100%. Dus, na deze periode groei je harder. Er zal tijdens de weken van rust wat verlies optreden maar spieren hebben een geheugen en je zal heel snel naar de toestand van ervoor terugkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zit momenteel in het begin van de 3de week Ostarine. merk een sterke pomp en wat kracht toename.Ik heb dezelfde bron 😂😂,ik lees veel slechte ervaringen over internet sarms, daarom dat ik het wilde weten... Ben benieuwd hoe hard je gaat op deze stack... Veel succes!

    • Ik heb ze van een betrouwbare bron van dit forum! 
        Heb jij de sarms via internet of ook een betrouwbare bron? Wat neem je en hoe verloopt het tot nu toe?
    • We lezen mee! Leuk dat je een log maakt   Je kunt de S4 naar smaak iets omhoog doen halverwege je kuur, als je het chill vind en geen last hebt van dat gelige tintje in je zicht. Dan kan je naar 62.5mg per dag gaan bijvoorbeeld. Is net een tussenstap tussen 50 en 75, waar 75 net teveel zou kunnen zijn.   De RAD zou ik persoonlijk op 25mg doen. 20mg is net de ondergrens en dan heb ik persoonlijk liever wat meer, maar je MOET niks hoor. Dus kijk hem even aan voor jezelf en dan misschien toch naar 25mg gaan.    Groeten!!
  • Sponsors