Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

Mijn progressie

Recommended Posts

Hey allemaal!

Via deze discussie wil ik m'n eigen logboek aanmaken om mijn progressie zelf op te volgen en met jullie te delen. In tegenstelling tot de meesten verloopt mijn weg een beetje in de omgekeerde richting. Ik heb anderhalf jaar geleden anorexia gehad en zat sinds toen aan een 'aanvaardbaar' gewicht. Het is pas sinds januari, toen ik begon met trainen bij een personal coach en werd opgevolgd door een sportdiëtiste dat ik echt vooruitgang ben gaan maken. Dit viel me vandaag toch wel op bij het zien van een foto van afgelopen december. Voor sommigen lijkt het geen erg groot verschil, maar ik vind dat ik er nu (rechtse foto) al weer voller en vooral gezonder uitzie. Zo voel ik me alleszins!

Op de linkse foto woog ik 51kg, in vergelijking met 55kg op de rechter foto. Er is zeker nog veel werk aan en wil zeker nog wat kilo's aan spiermassa winnen (met de nodige toename in vetpercentage natuurlijk)

collage-2017-04-21.png

• Upvote 2

Advertentie:

Leuk dat je een logje gaat bijhouden, je ziet het zeker ook bij je armen en "romp"  :) 

• Upvote 1

Leuk dat je alles gaat bijhouden. 

En een mooi verschil reeds te zien. Maakt ons benieuwd naar wat er nog komt uiteraard :)

• Upvote 1

Nog eens een korte update!

Vandaag bovenlichaam en core gedaan en moet zeggen dat bovenlichaam steeds beter gaat. Is namelijk niet mijn favoriete onderdeel omdat ik merk dat dit mijn zwakke punt is. Ben vooral 'fier' op mijn buik, want spieren komen hier mooi (en vrij makkelijk) door! :D

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

• Upvote 3

Is goed te zien ook! Mag je best trots op zijn haha :)

• Upvote 1

27 minuten geleden zei Fit:

Is goed te zien ook! Mag je best trots op zijn haha :)

dankje!

14 minuten geleden zei Wess1988:

Netjes. Hele vette broek ook :)

Dankje! nu ja, das de vrouw in mij. Training tights moeten comfi zijn, maar toch een een beetje fancy :P 

Ziet er erg goed uit! ?

Je bent echt goed bezig.wat is je doel verder nog? En waarom doe je graag je bovenlichaam?

• Upvote 1

2 uur geleden zei P2I:

Ziet er erg goed uit! ?

Je bent echt goed bezig.wat is je doel verder nog? En waarom doe je graag je bovenlichaam?

Doel is om overal eigenlijk een mooie bespiering te hebben.

Bovenlichaam doe ik eigenlijk niet graag, want dat is echt m'n zwakke punt. Hier heb ik wel 'extra' doelstellingen zoals kunnen optrekken en pompen, iets wat veel vrouwen niet kunnen naar het schijnt :D

• Upvote 1

Klopt, maar omdat je dat minder vaak tegenkomt in de gym tegenwoordig. 

Pull-up is ook groot deel techniek en er naartoe werken. 

En een zwakke punt is net leuk om aan te werken :) dat is pure motivatie 

• Upvote 1

Goeiemorgen allemaal! Dit is nog een foto die ik met jullie wou delen. Deze is van afgelopen woensdag nadat ik onderlichaam getraind had. Ik heb nog niet de 'ultimate booty' maar ben toch trots op het paar benen onder m'n lijf haha :P

• Upvote 2

Hey allemaal! Zonet even 2 foto's naast elkaar gezet van mijn onderlichaam en de resultaten zijn toch zichtbaar!

Mijn schema voor onderlichaam is ook de zwaarste van ze allemaal en geeft dan ook zoveel voldoening.

Ik heb tot nu nooit begrepen waarom mensen (en dan vooral mannen) zo kunnen kreunen en puffen in de gym, maar dat snap ik nu maar al te goed haha :D je kan dat gewoon niet tegenhouden.

• Upvote 4

Mooie vooruitgang! 

Ja, onderlichaam trainen kan wel erg zwaar zijn. 

Maar dat is net zo plezant eraan. 

En je hebt meteen een excuus om de volgende dagen iets trager te wandelen. Als vrouw het ideale moment om te gaan shoppen dus ??

• Upvote 1

1 uur geleden zei P2I:

Mooie vooruitgang! 

Ja, onderlichaam trainen kan wel erg zwaar zijn. 

Maar dat is net zo plezant eraan. 

En je hebt meteen een excuus om de volgende dagen iets trager te wandelen. Als vrouw het ideale moment om te gaan shoppen dus ??

wauw, zo had ik het zelfs nog niet bekeken hahaha! Héél goed excuus inderdaad :P

• Upvote 1

Hey Allemaal!

Betreffende mijn rug heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal, maar dit is hoe die er nu uitziet. Zelf zie ik moeilijk of dit nu een goede bespiering is of niet.

Kunnen jullie mij hiermee helpen? Indien jullie tips hebben om hierin te groeien, altijd van harte welkom!

• Upvote 1

Ziet er goed uit.

Door gedraaid te staan, kunnen we natuurlijk moeilijk een ongelijkheid zien, dus advies daarover is moeilijk.

Wat is je doel?

8 uur geleden zei P2I:

Ziet er goed uit.

Door gedraaid te staan, kunnen we natuurlijk moeilijk een ongelijkheid zien, dus advies daarover is moeilijk.

Wat is je doel?

Mijn grootste pijnpunt, maar ook doel is kunnen optrekken. Tips daarvoor zijn dus van harte welkom :D

Zal eens een foto maken met recht aanzicht

• Upvote 1

Wat zegt je PT van het optrekken?

Probeer eerst met neutrale grip op schouderbreedte en resistance bands onder de voeten. Focus je ook veel op de excentrische beweging.

En vergeet vooral je core niet aan te spannen.

Optrekken is ook grotendeels techniek.

Op 7-9-2017 at 21:50 zei P2I:

Wat zegt je PT van het optrekken?

Probeer eerst met neutrale grip op schouderbreedte en resistance bands onder de voeten. Focus je ook veel op de excentrische beweging.

En vergeet vooral je core niet aan te spannen.

Optrekken is ook grotendeels techniek.

Ben het beginnen opbouwen met een 'reverse pull up', dus opspringen aan de baar, proberen zo lang mogelijk te houden en dan langzaam zakken. Nu kan ik 1x optrekken, maar blijf op die 1 hangen..

Grip is inderdaad op schouderbreedte :)

Heb je al een neutrale grip geprobeerd? 

En met resistance band? 

Sorry dat het even geduurd heeft, maar hier een foto met recht aanzicht!

Het lijkt alsof je linkerkant meer ontwikkelt is dan de rechterkant.( Kan ook lichtinvak zijn)

Merk je dit in gewicht die je kan gebruiken?

Doe je veel dumbbell oefeningen of meer barbell / machine werk?

Op 9/17/2017 at 06:58 zei P2I:

Het lijkt alsof je linkerkant meer ontwikkelt is dan de rechterkant.( Kan ook lichtinvak zijn)

Merk je dit in gewicht die je kan gebruiken?

Doe je veel dumbbell oefeningen of meer barbell / machine werk?

Vooral dumbbell oefeningen. Zou dat misschien ook komen doordat ik linkshandig ben? Of is dit verwaarloosbaar?