Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Niet enkel wat je eet is belangrijk

Recommended Posts

Een mooi schema van @cartergood over hoe niet enkel wat je eet, maar ook wat je drinkt een belangrijke invloed heeft op je totale calorieën.

IMG_5151.thumb.JPG.fa3a549668c87417d6535cbaa1c619df.JPG

Advertentie:

Inderdaad een mooi schema! Sinds ik dagelijks 2liter water drink heb ik ook geen behoefte meer aan iets anders (buiten koffie natuurlijk ;) ).

Als ik nu eens van een glas frisdrank zoals cola durf drinken, vind ik het veel te zoet!

• Upvote 1

5 uur geleden zei Jolien:

Als ik nu eens van een glas frisdrank zoals cola durf drinken, vind ik het veel te zoet!

Idem. Enige wat ik eens zou drinken is tönnisteiner citroen. Anders water, koffie of thee

• Upvote 1

En een coke zero op een terrasje in de zomer^_^

• Upvote 1

Ziet er lekker uit, maar er is slechts 1 probleem. Ik heb ernstige acne en van mijn dermatoloog mag ik niet te veel suiker en koolhydraten opnemen nu ik een acne behandeling volg. Dit is gewoon verschillend per huid en helaas is daar niks aan te doen. Verder is het ontzettend belangrijk om genoeg water te drinken. Ons lichaam heeft water nodig en door veel water te drinken, zal de huid meteen verbeteren en dit zal je al snel zien. De huid zal er gezonder uitzien en de puistjes zullen waarschijnlijk al snel minder worden.

Op 30/05/2019 at 15:45 zei jonathanpiner:

Ziet er lekker uit, maar er is slechts 1 probleem. Ik heb ernstige acne en van mijn dermatoloog mag ik niet te veel suiker en koolhydraten opnemen nu ik een acne behandeling volg. Dit is gewoon verschillend per huid en helaas is daar niks aan te doen. Verder is het ontzettend belangrijk om genoeg water te drinken. Ons lichaam heeft water nodig en door veel water te drinken, zal de huid meteen verbeteren en dit zal je al snel zien. De huid zal er gezonder uitzien en de puistjes zullen waarschijnlijk al snel minder worden.

Dat effect waar je dermatoloog het over heeft, is vrijwel te verwaarlozen. Suikers, ja, verminderen, het heeft te maken met de piek van insuline, maar niet met langzame koolhydraten. Die heb je simpelweg gewoon nodig, daar functioneert je spiermassa EN brein op. 

Voor zware acne heb jij twee dingen nodig en je bent er echt helemaal vanaf:
- Een half jaar aan COR zeep, zoek even op eBay  naar Cor Soap. Is een zeep op zilverbasis en dat maakt je huid en poriën beter schoon dan alles wat ik OOIT gebruikt heb.
- Een kuur Roaccutaan van je huisarts of dermatoloog, een half jaar (soms minder) en je bent permanent van je acne af. (eerst 10mg per dag voor een maand en dan even kijken of je 20mg aan kunt qua bijwerkingen, sommige mensen krijgen bijwerkingen)

Denk zelf na en luister niet klakkeloos naar iemand met een witte jas...