Advertentie:

Boyje

Train ik goed of teveel?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

1 uur geleden zei Boyje:

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

 

Dit is niet echt een goed schema als ik eerlijk ben. Ook ben ik van mening dat je altijd benen moet trainen. Fietsen is heel anders dan krachttraining. Ook mis ik bijvoorbeeld wanneer je buik doet? Welke oefeningen doe je bijvoorbeeld voor welke spiergroep? Doe je wel de grote 3 bijvoorbeeld? Je zou eerder aan een upper / lower body gaan denken als ik jou was. Zo train je toch alles ook benen wat erg belangrijk is voor je groei :)

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Buik pak ik er meestal tussen of laat wel eens een dag weg om nog benen en buik te doen

Is dit bv beter maandag borst triceps, dinsdag biceps rug/ schouders dan woensdag buik en benen en dan herhalen?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk zal ik er ook zeker niet voor kiezen om de grootste spiergroep (benen) gewoon achterwegen te laten omdat je al fietst. 

Zoals Fit al zegt: Krachttraining is heel anders als fietsen. 
Misschien is het makkelijk om je trainingen iets te specificeren, welke oefeningen doe je per spiergroep?
Persoonlijk zou ik in een rode lijn van compound oefeningen doorvoeren in je week.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition