Advertentie:

Boyje

Train ik goed of teveel?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Boyje:

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

 

Dit is niet echt een goed schema als ik eerlijk ben. Ook ben ik van mening dat je altijd benen moet trainen. Fietsen is heel anders dan krachttraining. Ook mis ik bijvoorbeeld wanneer je buik doet? Welke oefeningen doe je bijvoorbeeld voor welke spiergroep? Doe je wel de grote 3 bijvoorbeeld? Je zou eerder aan een upper / lower body gaan denken als ik jou was. Zo train je toch alles ook benen wat erg belangrijk is voor je groei :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buik pak ik er meestal tussen of laat wel eens een dag weg om nog benen en buik te doen

Is dit bv beter maandag borst triceps, dinsdag biceps rug/ schouders dan woensdag buik en benen en dan herhalen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zal ik er ook zeker niet voor kiezen om de grootste spiergroep (benen) gewoon achterwegen te laten omdat je al fietst. 

Zoals Fit al zegt: Krachttraining is heel anders als fietsen. 
Misschien is het makkelijk om je trainingen iets te specificeren, welke oefeningen doe je per spiergroep?
Persoonlijk zou ik in een rode lijn van compound oefeningen doorvoeren in je week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors