Advertentie:

Boyje

Train ik goed of teveel?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Boyje:

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

 

Dit is niet echt een goed schema als ik eerlijk ben. Ook ben ik van mening dat je altijd benen moet trainen. Fietsen is heel anders dan krachttraining. Ook mis ik bijvoorbeeld wanneer je buik doet? Welke oefeningen doe je bijvoorbeeld voor welke spiergroep? Doe je wel de grote 3 bijvoorbeeld? Je zou eerder aan een upper / lower body gaan denken als ik jou was. Zo train je toch alles ook benen wat erg belangrijk is voor je groei :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buik pak ik er meestal tussen of laat wel eens een dag weg om nog benen en buik te doen

Is dit bv beter maandag borst triceps, dinsdag biceps rug/ schouders dan woensdag buik en benen en dan herhalen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zal ik er ook zeker niet voor kiezen om de grootste spiergroep (benen) gewoon achterwegen te laten omdat je al fietst. 

Zoals Fit al zegt: Krachttraining is heel anders als fietsen. 
Misschien is het makkelijk om je trainingen iets te specificeren, welke oefeningen doe je per spiergroep?
Persoonlijk zou ik in een rode lijn van compound oefeningen doorvoeren in je week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors