Advertentie:

Boyje

Train ik goed of teveel?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Boyje:

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

 

Dit is niet echt een goed schema als ik eerlijk ben. Ook ben ik van mening dat je altijd benen moet trainen. Fietsen is heel anders dan krachttraining. Ook mis ik bijvoorbeeld wanneer je buik doet? Welke oefeningen doe je bijvoorbeeld voor welke spiergroep? Doe je wel de grote 3 bijvoorbeeld? Je zou eerder aan een upper / lower body gaan denken als ik jou was. Zo train je toch alles ook benen wat erg belangrijk is voor je groei :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buik pak ik er meestal tussen of laat wel eens een dag weg om nog benen en buik te doen

Is dit bv beter maandag borst triceps, dinsdag biceps rug/ schouders dan woensdag buik en benen en dan herhalen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zal ik er ook zeker niet voor kiezen om de grootste spiergroep (benen) gewoon achterwegen te laten omdat je al fietst. 

Zoals Fit al zegt: Krachttraining is heel anders als fietsen. 
Misschien is het makkelijk om je trainingen iets te specificeren, welke oefeningen doe je per spiergroep?
Persoonlijk zou ik in een rode lijn van compound oefeningen doorvoeren in je week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors