Advertentie:



Boyje

Train ik goed of teveel?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Boyje:

Hallo

 

Ik heb een vraag namelijk of ik goed genoeg train of teveel op sommige lichaamsdelen.

Ik doe nu maandag borst en tricep en dan dinsdag rug schouders en biceps dan herhaal het zich tot vrijdag benen hoef ik namelijk niet te doen want heb altijd fanatiek gefietst, is doet goed voor de spieren of niet?

 

Dit is niet echt een goed schema als ik eerlijk ben. Ook ben ik van mening dat je altijd benen moet trainen. Fietsen is heel anders dan krachttraining. Ook mis ik bijvoorbeeld wanneer je buik doet? Welke oefeningen doe je bijvoorbeeld voor welke spiergroep? Doe je wel de grote 3 bijvoorbeeld? Je zou eerder aan een upper / lower body gaan denken als ik jou was. Zo train je toch alles ook benen wat erg belangrijk is voor je groei :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buik pak ik er meestal tussen of laat wel eens een dag weg om nog benen en buik te doen

Is dit bv beter maandag borst triceps, dinsdag biceps rug/ schouders dan woensdag buik en benen en dan herhalen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zal ik er ook zeker niet voor kiezen om de grootste spiergroep (benen) gewoon achterwegen te laten omdat je al fietst. 

Zoals Fit al zegt: Krachttraining is heel anders als fietsen. 
Misschien is het makkelijk om je trainingen iets te specificeren, welke oefeningen doe je per spiergroep?
Persoonlijk zou ik in een rode lijn van compound oefeningen doorvoeren in je week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Goedeavond allemaal,   Ik ben een man van 33. 172 cm lang en 78 kg. Ik heb van de week mijn lang verwachte halterstang en gewichten binnen gekregen.  Al mijn hele leven ben ik geïnteresseerd in krachttraining, strongman e.d. Maar 1 x in mijn leven in de sportschool geweest, en dat beviel me niks eigenlijk met al die mensen om me heen.  Nu dacht ik dus, ik koop het gewoon zelf en ga lekken in de mancave aan de gang met trainen. Dan kom je er ineens achter dat half Nederland tijdens de lockdown dat ook bedacht heeft en echt alles uitverkocht is en 2 maanden levertijd heeft. Maargoed, ik heb het spul eindelijk in huis.  Ik ben dus gelijk maar gaan proberen waar m'n max ligt om daarna een trainingschema te kunnen maken.  Benchpress viel me vies tegen. Ik kreeg 60 kg met moeite terug omhoog.  Met de deadlift ging het veel beter. 70 was geen probleem. Dat had ik wel verwacht want ik til mijn vrouw ook met gemak op.  100 kg ging ook verassend goed. Daarna 110, 120. Bij 130 kg lag wel echt de max.  Ik heb eens naar wat grafiekjes gekeken om te kijken wat nu normaal is. https://dedicatedtolife.nl/hoe-sterk-gevorderd-ben-ik-krachtstandaard/#mannen Kwa benchpress dus precies volgens verwachting op ongetraind niveau. Maar kwa deadlift aanzienlijk erboven.  Zou het komen omdat ik al anderhalf hardloop? Of omdat ik voor mijn werk dagelijks met meubels sjouw? Ik zie er verder echt niet gespierd uit. Zou het dan kunnen dat (heb ik ook alvast uitgezocht) er myofibrillaire hypertrofie heeft plaatsgevonden in mijn benen en rugspieren? Ik had de dag erna ook voornamelijk spierpijn in armen en schouders en niet zozeer in mijn benen en rug.   
    • Ik heb het zelf nog niet beluisterd maar dacht dat het misschien interessant kon zijn voor de liefhebbers. Dr. Dalton en zijn 20 jaar onderzoek naar SARMs en de veiligheid en het risico van gebruik. https://allme.libsyn.com/s01-e20-selective-androgen-receptor-modulators-sarms-dr-james-dalton?fbclid=IwAR3ZEuDbcS5YErgmRdqmRRcPcMmqHqpji78EJ-8IscFq19bFf6m4MozIA2I 
    • For a female like you? None.
  • Sponsors