Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

HMB

Recommended Posts

Advertentie:

Zojuist even HMB poeder besteld, was 10 euro wil het toch maar eens proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet vergeten van vrij intens te trainen. Alleen dan heeft het zijn werking. Het vermindert dan het afbraakproces waardoor het netto anabole proces positiever wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zie ik kleine gains:

 

Toe- of afname over periode

 

HMB-0 gram

HMB-3 gram

HMB-6 gram

Lichaamsgewicht (kg)

+ 0.5

+ 1.0

+ 1.4

Vet- en botvrije massa (kg)

+ 0.3

+ 0.7

+ 1.0

Vetmassa (kg)

+ 0.1

+ 0.3

+ 0.4

Vetpercentage (%)

- 3.2

+ 0.3

+ 0.3

 

bij HMB word er dus meer massa gewonnen, wel verbrand je volgens deze tabel minder vet wat in de eerste studie werd verteld dat er meer vet werd verbrand.  Ze spreken elkaar dus aardig tegen. Wat voor mij telt is toch wel die winst in massa, ieder beetje helpt in mijn ogen. HMB is ook niet het duurste supplement dus voor erbij nemen kan het in mijn ogen toch geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ergogenics.org/hmb3.html

voor alles Zijn er studies die voor en tegen spreken. Gewoon uitproberen en kijken of t voor jou enig effect heb.

Vergis je niet. Dat artikel stamt uit 2004 en gaat over een studie die plaats vond in 1999. In die periode spraken de studies elkaar tegen. Dit kwam omdat men niet precies wist hoe HMB werkte. Het enige verschil met de studie die Jacob Wilson gebruikte is dat de normale in de handel verkrijgbare HMB Calcium gebonden is terwijl dit bij Wilson een 'free acid' vorm is. Dit zou sneller opgenomen worden. Is voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar in Europa. Maar recentere studies bewijzen dat ook de Calcium gebonden vorm zou werken. Zie http://suppversity.blogspot.be/search?q=hmb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gigantisch verhaal waarbij ik bij het lezen al aardig wat ben afgevallen????. Aan het eind van het verhaal twijfel ik dan toch weer over het nut. Daarom zei ik hiervoor al probeer het uit en kijk of het bij jou verandering brengt, soms brengt het al geestelijk een vooruitgang om weer wat nieuws te proberen. Ik ben zelf van mening dat niet iedereen geboren is met een lichaam wat zomaar op dit soort supplementen reageert. De één word al geboren met een lichaam wat veel beter reageert op voeding en training dan een ander. Blijft goed luisteren naar je lichaam en continue proberen te verbeteren en te experimenteren.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update. Er schijnen responders en non-responders te zijn. Bij de non-responders zou het te wijten zijn aan een te lage vitamine D voorraad in het lichaam. Dus genoeg zonnebaden.

Nog een kleine update over het gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon extra vitamine D nemen dus, is zowieso ook goed voor stevige botten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het niet gelezen, wil jullie er alleen op wijzen dat er bij mijn studie word verteld dat wanneer je informatie uit de zorg/medici haalt wat 5 jaar geleden gepubliceerd is. Het eigenlijk al irrelevant is. Misschien is het met dit soort onderzoeken anders maar het is alsnog een tijd anders. Houd hier rekening mee wanneer je artikelen ziet

Fijn weekend 

p.s. ik zal die tested zma eens proberen wanneer ik weer kan trainen, behalve proteïneshake gebruik ik niets en mijn eten is wat de pot schaft dus wanneer er iets verandert kan het alleen daar aan liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwt hoe je die ZMA vind! Bij mij bevalt het nogsteeds erg goed die slaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zma zit zink in. Ik zelf gebruik alleen zink. Dat bevalt mij heel goed. Het is maar wat je nodig heb denk ik, dus gewoon tijdje proberen. Je kan allleen het verschil weten als je niet vanalles te gelijk doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine anecdote. Een paar weken geleden een testje gedaan op mijzelf met zinksuppletie. Ik vermoedde al dat ik voldoende had hiervan maar je weet maar nooit. Een dagelijks supplement genomen wat 22,5mg zink bevatte. Op de 3e dag, 5 minuten na inname kreeg ik een enorme braakreflex. Dus voor mij voorlopig geen zink meer. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik sluit me aan bij Fit, ALLE combinaties zijn mogelijk! Kies wat voor JOU werkt!
    • Winstrol en Anavar zijn ook geen dingen die je helpen bij afvallen, Winstrol laat je droger LIJKEN omdat het water tussen je huid en je spieren verdwijnt. 

      En Anavar KAN inderdaad wat visceraal vet verbranden, maar dit weegt totaal niet op tegen eten onder je onderhoud en dus cutten zoals het hoort. Bodyfat verlagen doe je echt door je kcal te laten zakken.
      Tren-E kan best 12 of zelfs 14 weken hoor, is alleen omdat het een langere ester is, korte ester (Tren-A) 8 tot 10 weken inderdaad.
      Masteron zou ik altijd op 500 minimaal pakken, daaronder heb je maar weinig profijt van het echte uiterlijke effect wat het heeft. De beste dosis voor Masteron zou ik op 750 zetten.
      Met een cut zou ik Test ook niet zo hoog doen, 300 is dan meer dan zat, EN minder bijwerkingen

      Voor maximaal profijt van alles zou ik hieraan Proviron toevoegen op minimaal 50mg per dag, liever 100 zelfs. Proviron is ondergewaardeerd voor wat het doet  
    • Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. 

      Test 12 weken
      Mast 12 weken
      Tren 10 weken

      Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  • Sponsors