Advertentie:

Muscle Starter Pack
Peter Wouters

HMB

Recommended Posts

Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Zojuist even HMB poeder besteld, was 10 euro wil het toch maar eens proberen :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch zie ik kleine gains:

 

Toe- of afname over periode

 

HMB-0 gram

HMB-3 gram

HMB-6 gram

Lichaamsgewicht (kg)

+ 0.5

+ 1.0

+ 1.4

Vet- en botvrije massa (kg)

+ 0.3

+ 0.7

+ 1.0

Vetmassa (kg)

+ 0.1

+ 0.3

+ 0.4

Vetpercentage (%)

- 3.2

+ 0.3

+ 0.3

 

bij HMB word er dus meer massa gewonnen, wel verbrand je volgens deze tabel minder vet wat in de eerste studie werd verteld dat er meer vet werd verbrand.  Ze spreken elkaar dus aardig tegen. Wat voor mij telt is toch wel die winst in massa, ieder beetje helpt in mijn ogen. HMB is ook niet het duurste supplement dus voor erbij nemen kan het in mijn ogen toch geen kwaad.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.ergogenics.org/hmb3.html

voor alles Zijn er studies die voor en tegen spreken. Gewoon uitproberen en kijken of t voor jou enig effect heb.

Vergis je niet. Dat artikel stamt uit 2004 en gaat over een studie die plaats vond in 1999. In die periode spraken de studies elkaar tegen. Dit kwam omdat men niet precies wist hoe HMB werkte. Het enige verschil met de studie die Jacob Wilson gebruikte is dat de normale in de handel verkrijgbare HMB Calcium gebonden is terwijl dit bij Wilson een 'free acid' vorm is. Dit zou sneller opgenomen worden. Is voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar in Europa. Maar recentere studies bewijzen dat ook de Calcium gebonden vorm zou werken. Zie http://suppversity.blogspot.be/search?q=hmb

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gigantisch verhaal waarbij ik bij het lezen al aardig wat ben afgevallen????. Aan het eind van het verhaal twijfel ik dan toch weer over het nut. Daarom zei ik hiervoor al probeer het uit en kijk of het bij jou verandering brengt, soms brengt het al geestelijk een vooruitgang om weer wat nieuws te proberen. Ik ben zelf van mening dat niet iedereen geboren is met een lichaam wat zomaar op dit soort supplementen reageert. De één word al geboren met een lichaam wat veel beter reageert op voeding en training dan een ander. Blijft goed luisteren naar je lichaam en continue proberen te verbeteren en te experimenteren.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Een update. Er schijnen responders en non-responders te zijn. Bij de non-responders zou het te wijten zijn aan een te lage vitamine D voorraad in het lichaam. Dus genoeg zonnebaden.

Nog een kleine update over het gebruik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

heb het niet gelezen, wil jullie er alleen op wijzen dat er bij mijn studie word verteld dat wanneer je informatie uit de zorg/medici haalt wat 5 jaar geleden gepubliceerd is. Het eigenlijk al irrelevant is. Misschien is het met dit soort onderzoeken anders maar het is alsnog een tijd anders. Houd hier rekening mee wanneer je artikelen ziet

Fijn weekend 

p.s. ik zal die tested zma eens proberen wanneer ik weer kan trainen, behalve proteïneshake gebruik ik niets en mijn eten is wat de pot schaft dus wanneer er iets verandert kan het alleen daar aan liggen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben benieuwt hoe je die ZMA vind! Bij mij bevalt het nogsteeds erg goed die slaap

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kleine anecdote. Een paar weken geleden een testje gedaan op mijzelf met zinksuppletie. Ik vermoedde al dat ik voldoende had hiervan maar je weet maar nooit. Een dagelijks supplement genomen wat 22,5mg zink bevatte. Op de 3e dag, 5 minuten na inname kreeg ik een enorme braakreflex. Dus voor mij voorlopig geen zink meer. :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition