Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

HMB

Recommended Posts

Advertentie:

Zojuist even HMB poeder besteld, was 10 euro wil het toch maar eens proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet vergeten van vrij intens te trainen. Alleen dan heeft het zijn werking. Het vermindert dan het afbraakproces waardoor het netto anabole proces positiever wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zie ik kleine gains:

 

Toe- of afname over periode

 

HMB-0 gram

HMB-3 gram

HMB-6 gram

Lichaamsgewicht (kg)

+ 0.5

+ 1.0

+ 1.4

Vet- en botvrije massa (kg)

+ 0.3

+ 0.7

+ 1.0

Vetmassa (kg)

+ 0.1

+ 0.3

+ 0.4

Vetpercentage (%)

- 3.2

+ 0.3

+ 0.3

 

bij HMB word er dus meer massa gewonnen, wel verbrand je volgens deze tabel minder vet wat in de eerste studie werd verteld dat er meer vet werd verbrand.  Ze spreken elkaar dus aardig tegen. Wat voor mij telt is toch wel die winst in massa, ieder beetje helpt in mijn ogen. HMB is ook niet het duurste supplement dus voor erbij nemen kan het in mijn ogen toch geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ergogenics.org/hmb3.html

voor alles Zijn er studies die voor en tegen spreken. Gewoon uitproberen en kijken of t voor jou enig effect heb.

Vergis je niet. Dat artikel stamt uit 2004 en gaat over een studie die plaats vond in 1999. In die periode spraken de studies elkaar tegen. Dit kwam omdat men niet precies wist hoe HMB werkte. Het enige verschil met de studie die Jacob Wilson gebruikte is dat de normale in de handel verkrijgbare HMB Calcium gebonden is terwijl dit bij Wilson een 'free acid' vorm is. Dit zou sneller opgenomen worden. Is voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar in Europa. Maar recentere studies bewijzen dat ook de Calcium gebonden vorm zou werken. Zie http://suppversity.blogspot.be/search?q=hmb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gigantisch verhaal waarbij ik bij het lezen al aardig wat ben afgevallen????. Aan het eind van het verhaal twijfel ik dan toch weer over het nut. Daarom zei ik hiervoor al probeer het uit en kijk of het bij jou verandering brengt, soms brengt het al geestelijk een vooruitgang om weer wat nieuws te proberen. Ik ben zelf van mening dat niet iedereen geboren is met een lichaam wat zomaar op dit soort supplementen reageert. De één word al geboren met een lichaam wat veel beter reageert op voeding en training dan een ander. Blijft goed luisteren naar je lichaam en continue proberen te verbeteren en te experimenteren.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update. Er schijnen responders en non-responders te zijn. Bij de non-responders zou het te wijten zijn aan een te lage vitamine D voorraad in het lichaam. Dus genoeg zonnebaden.

Nog een kleine update over het gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon extra vitamine D nemen dus, is zowieso ook goed voor stevige botten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het niet gelezen, wil jullie er alleen op wijzen dat er bij mijn studie word verteld dat wanneer je informatie uit de zorg/medici haalt wat 5 jaar geleden gepubliceerd is. Het eigenlijk al irrelevant is. Misschien is het met dit soort onderzoeken anders maar het is alsnog een tijd anders. Houd hier rekening mee wanneer je artikelen ziet

Fijn weekend 

p.s. ik zal die tested zma eens proberen wanneer ik weer kan trainen, behalve proteïneshake gebruik ik niets en mijn eten is wat de pot schaft dus wanneer er iets verandert kan het alleen daar aan liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwt hoe je die ZMA vind! Bij mij bevalt het nogsteeds erg goed die slaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zma zit zink in. Ik zelf gebruik alleen zink. Dat bevalt mij heel goed. Het is maar wat je nodig heb denk ik, dus gewoon tijdje proberen. Je kan allleen het verschil weten als je niet vanalles te gelijk doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine anecdote. Een paar weken geleden een testje gedaan op mijzelf met zinksuppletie. Ik vermoedde al dat ik voldoende had hiervan maar je weet maar nooit. Een dagelijks supplement genomen wat 22,5mg zink bevatte. Op de 3e dag, 5 minuten na inname kreeg ik een enorme braakreflex. Dus voor mij voorlopig geen zink meer. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors