Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Supplementen

Recommended Posts

Waarom zijn voedingssupplementen nodig bij krachtsport? Ik gebruik ze niet want ik wil zonder supplementen mijn spieren trainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Voedingssupplementen zijn zeker niet noodzakelijk. Het meeste kan je ook uit voeding halen.
Voedingssupplementen zijn wel handig wanneer je door middel van voeding niet voldoende inname kan verkrijgen.

Naar mijn mening kunnen voedingssupplementen zeker je basis versterken.
Zelf neem ik op dagelijkse basis: Omega3, multivitamine en Vitamine D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is uit voeding te halen, echter is het zoals tom vermeld wel eens makkelijk wanneer je geen tijd hebt of niet de voeding in huis hebt. Het is een aanvulling op je voeding, geen must have.

 

Zelf gebruik ik: whey, creatine, multivitamine en pre workout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je traint je spieren niet met voedingssupplementen. Je traint ze door je workout.*
Je herstelt ze door te rusten en voldoende voedingsstoffen ter beschikking te stellen aan je lichaam tijdens de herstelperiode.

 

je kan dit perfect doen met volwaardige voeding. Maar zoals echter eerder gezegd, kan dit soms beperkend zijn in een cut.
Dan komen whey shakes e.d. wel van pas.

 

zelf gebruik ik wel steeds elke morgen L-carnitine en 30 min voor de workout. Deze zorgen dat je vet sneller kan afgebroken worden en gebruikt worden als energie voor je lichaam.

een whey shake gebruik ik graag na de workout, omdat ik snel voedingsstoffen wil geven aan mn lichaam, maar op dit moment echt geen honger heb. Meestal eet ik dan een goede maaltijd 30 min - 1 uur na de workout

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als ik 't zo lees zit je al IN de overtrainingsfase. Zoals al eerder gezegd: LUISTER NAAR JE LICHAAM Hansie. Laat 't niet zo ver komen dat je lichaam een shut down als noodmaatregel in de strijd gooit. Een paar weken rust lijkt me eerder raadzaam in jouw geval. Niks mis mee. Ook die supersets zou ik even achterwege laten. Goed uitgevoerd zijn supersets een boven gemiddelde belasting en zullen nu een averechts effect hebben. Stevig uitrusten en goed eten; zonder dwang!   Hou je haaks!
    • Thanks. Denk dat ik deze week het bij 1 training ga laten. Loop wat  tegen overtraining aan en lijf wil even niet mee. (verhoogde hartslag in rust, geagiteerd, vlugger hijgen, vlekken voor de ogen...) Maandag terug met frisse moed beginnen en toch wat minder tot het uiterste gaan. nog 2 herhalingen in de tank laten i.p.v. het onmogelijke te willen. Denk van biceps en triceps superset te maken. Toch weer paar minuten gewonnen dan.
    • Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil.   Succes kerel!
  • Sponsors