Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

Supplementen

Recommended Posts

Waarom zijn voedingssupplementen nodig bij krachtsport? Ik gebruik ze niet want ik wil zonder supplementen mijn spieren trainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Voedingssupplementen zijn zeker niet noodzakelijk. Het meeste kan je ook uit voeding halen.
Voedingssupplementen zijn wel handig wanneer je door middel van voeding niet voldoende inname kan verkrijgen.

Naar mijn mening kunnen voedingssupplementen zeker je basis versterken.
Zelf neem ik op dagelijkse basis: Omega3, multivitamine en Vitamine D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is uit voeding te halen, echter is het zoals tom vermeld wel eens makkelijk wanneer je geen tijd hebt of niet de voeding in huis hebt. Het is een aanvulling op je voeding, geen must have.

 

Zelf gebruik ik: whey, creatine, multivitamine en pre workout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je traint je spieren niet met voedingssupplementen. Je traint ze door je workout.*
Je herstelt ze door te rusten en voldoende voedingsstoffen ter beschikking te stellen aan je lichaam tijdens de herstelperiode.

 

je kan dit perfect doen met volwaardige voeding. Maar zoals echter eerder gezegd, kan dit soms beperkend zijn in een cut.
Dan komen whey shakes e.d. wel van pas.

 

zelf gebruik ik wel steeds elke morgen L-carnitine en 30 min voor de workout. Deze zorgen dat je vet sneller kan afgebroken worden en gebruikt worden als energie voor je lichaam.

een whey shake gebruik ik graag na de workout, omdat ik snel voedingsstoffen wil geven aan mn lichaam, maar op dit moment echt geen honger heb. Meestal eet ik dan een goede maaltijd 30 min - 1 uur na de workout

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
    • Welkom,   Volgens verschillende hobby blogs zou roeien effectiever zijn dan hardlopen voor vetverbranding. Of dat wetenschappelijk onderbouwt wordt weet ik niet. Online vind je wel zeer interessante roeiprogramma's.
  • Sponsors