Advertentie:

Emielrol

Wat doen om echt breed te worden

Recommended Posts

Mijn naam is Emiel Rol en ben 21 jaar en probeer ongeveer 2 jaar breed te worden nou. IVBM school heb ik geen tijd meer voor de sportschool maar heb een bankdrukken bank thuis staan en twee halters. Het liefste word ik breder dan dat ik momenteel ben. Ik ben dus 21 jaar me lengte is 1.83 en gewicht is 72,8 net gewogen ik zou ook nog een foto meesturen van mij lichaam maar hoop dat iemand mij kan helpen vooral in het aanraden van supplementen of een simpele eetpatroon want heb geen tijd voor uitgebreide gerechten. 

Met vriendelijke groet emiel. 

14944115965661209751754.jpg

Edited by Emielrol

Advertentie:

Hoi Emiel!

"Ik ben dus 21 jaar me lengte is 1.83 en gewicht is 72,8 net gewogen ik zou ook nog een foto meesturen van mij lichaam maar hoop dat iemand mij kan helpen vooral in het aanraden van supplementen of een simpele eetpatroon want heb geen tijd voor uitgebreide gerechten."}

Het uitgebreide eten is toch de basis om massa aan te komen. Dit is ook het punt waar ik zou starten als ik jou was ;)..

Supplementen kunnen uiteindelijk een goede toevoeging zijn.

Is het een idee om te plaatsen wat je nu eet? In dat geval kunnen wij met je mee kijken.

Voeding is 50% de basis om grootte worden, krachttraining 30% en rust 20%.

Zal vast niet exact die cijfers zijn, maar je snapt mij vast wel.

Voeding = groeien

Voeding is groeien.

training is ervoor zorgen dat het hoofdzakelijk spiermassa is ipv vet.

je kan simpel eten en voldoende calorieen binnehalen. 

Eerst moet je je onderhouds-calorieen weten.

dan 200-300kcal hierboven gaan eten.

hoe je dit doet maakt weinig uit om te groeien (voor de gezondheid is dit iets anders).

om snel aan je calorieen te zitten, kan je wat hoger aan eten in vetten, daar deze meer calorieen bevatten per gram.

caloriebom is bvb pasta met gerookte zalm met pesto of kruidenkaas en eventueel nog wat kerstomaatjes bij.

dit is erg snel klaar en toch lekker

Of noten. 

100 gram cashewnote  = 600 kcal. Zitten wat meer vetten in, maar opzich prima. Pindakaas is ook top.

Of zoals ik vroeger deed:

300ml volle melk

2 grote eetlepels pindakaas

1 scoop weightgainer van merk X

1 scoop eiwitshake van merk X

300gram magere franse kwark

1 banaan

Nachtje in de koelkast en opdrinken:)

• Upvote 1

Of in denochtend:

150 gram havermout

500ml melk

1 eetlepel pindakaas,

1scoop eiwit poeder

banaan

3 eiwitten

ff opwarmen in pan of microgolf en smakelijk

Ik eet regelmatig Havermout, de laatste tijd nu ik een blender heb, Havermout met proteine shake en een hele banaan in de middag verschilt meestal een broodje en s'avonds gewoon genoeg avond eten

Maakt het BTW ook nog uit wat voor vetten die je eet dan verzadigde of onverzagigden vetten en hoeveel eiwitten je per dag binnen krijgt en hoeveel koolhydraten? 

Op 2017-5-10 at 14:15 zei Tomm95:

Hoi Emiel!

"Ik ben dus 21 jaar me lengte is 1.83 en gewicht is 72,8 net gewogen ik zou ook nog een foto meesturen van mij lichaam maar hoop dat iemand mij kan helpen vooral in het aanraden van supplementen of een simpele eetpatroon want heb geen tijd voor uitgebreide gerechten."}

Het uitgebreide eten is toch de basis om massa aan te komen. Dit is ook het punt waar ik zou starten als ik jou was ;)..

Supplementen kunnen uiteindelijk een goede toevoeging zijn.

Is het een idee om te plaatsen wat je nu eet? In dat geval kunnen wij met je mee kijken.

Ik eet momenteel vaak in de ochtend Havermout met proteine shake 250 ml Melk en vaak een banaan heb ook wel eens een schep pinda kaas er bij gedaan smidaags gewoon brood en s'avonds ook normaal avond eten wel uitgebreid hou namelijk persoonlijk niet zo van de Hollandse pot dus pastas bijvoorbeeld 

Goedemorgen Emiel,

Echt aankomen bereik je alleen door meer te eten. 
Je geeft aan dat je in de middag 'gewoon' brood eet en s'avonds met de pot mee eet. 

Wellicht is het een idee om per dag bij te houden wat je eet, dit bijvoorbeeld met MyFitnessPal.
Het zal je waarschijnlijk verbazen hoe weinig je eet in vergelijking met wat je denkt. 
Bij mij heeft deze app altijd goed geholpen.