Advertentie:

Sign in to follow this  
Lies

Fitness op zomervakantie

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld voor het forum, ik was wat aan het rondlezen en eigenlijk ook op zoek naar een antwoord op mijn vraag. Ik heb geen antwoord kunnen vinden en wil jullie het volgende voorleggen.

Mijn vriend is al jaren fanatiek met fitness bezig (zo'n 4x per week) en ook ik train sinds kort. Tijdens de zomervakantie gaan we waarschijnlijk 2-2,5 week op vakantie. Ik weet dat we ook zouden kunnen overwegen niet te sporten in de vakantie, maar dan hebben we er juist wat meer tijd voor en kunnen we lekker samen.

Hebben jullie enige ervaring met fitness op vakantie in de lokale sportschool of in de fitnessruimte van het hotel zelf? Zijn er hoteltips voor (goed weer) vakantiebestemmingen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Advertentie:

35 minuten geleden zei Lies:

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld voor het forum, ik was wat aan het rondlezen en eigenlijk ook op zoek naar een antwoord op mijn vraag. Ik heb geen antwoord kunnen vinden en wil jullie het volgende voorleggen.

Mijn vriend is al jaren fanatiek met fitness bezig (zo'n 4x per week) en ook ik train sinds kort. Tijdens de zomervakantie gaan we waarschijnlijk 2-2,5 week op vakantie. Ik weet dat we ook zouden kunnen overwegen niet te sporten in de vakantie, maar dan hebben we er juist wat meer tijd voor en kunnen we lekker samen.

Hebben jullie enige ervaring met fitness op vakantie in de lokale sportschool of in de fitnessruimte van het hotel zelf? Zijn er hoteltips voor (goed weer) vakantiebestemmingen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik zoek vaak als ik lang op vakantie ga (meer dan 2 weken) een lokale gym op. Vaak hebben zij in toeristen gebieden strippenkaarten van bijvoorbeeld 5-10 keer. Daarmee kun je prima samen je vakantie door komen, want veel sporten op vakantie doe ik nooit kom er om te rusten en sterker terug te komen :) 

2 minuten geleden zei Fit:

Ik zoek vaak als ik lang op vakantie ga (meer dan 2 weken) een lokale gym op. Vaak hebben zij in toeristen gebieden strippenkaarten van bijvoorbeeld 5-10 keer. Daarmee kun je prima samen je vakantie door komen, want veel sporten op vakantie doe ik nooit kom er om te rusten en sterker terug te komen :) 

Bedankt voor je reactie! Ja uitrusten is ook belangrijk, dus we zullen lang niet dagelijks gaan maar een paar keer zou wel fijn zijn ;) Dit is voor het eerst dat ik er naar op zoek ben en het misschien wel een vliegvakantie wordt, dus ik ben er nog niet bekend mee. Zoek je je vakantie er op uit of kijk je van tevoren even op internet of er toevallig iets in de buurt is?

Ben benieuwd waar je totnutoe naar toe bent geweest en een sportschool hebt getroffen :)

46 minuten geleden zei Lies:

Bedankt voor je reactie! Ja uitrusten is ook belangrijk, dus we zullen lang niet dagelijks gaan maar een paar keer zou wel fijn zijn ;) Dit is voor het eerst dat ik er naar op zoek ben en het misschien wel een vliegvakantie wordt, dus ik ben er nog niet bekend mee. Zoek je je vakantie er op uit of kijk je van tevoren even op internet of er toevallig iets in de buurt is?

Ben benieuwd waar je totnutoe naar toe bent geweest en een sportschool hebt getroffen :)

Ben in Italië geweest, Spanje en nog wel meer landen waar ik een lokale sportschool heb opgezocht. Is goed te doen hoor! Vooral op toeristische plekken gebeurd het vaak dat er toeristen willen sporten dus ze zijn het wel gewend.

Een hotelgym zijn meestal enkele simpele machines en lichte dumbbells. Maar zit meestal in de prijs inbegrepen.

je kan overal wel een lokale gym vinden. En in de meeste landen is een dagpas of weekpas redelijk goedkoop. Dus dan kan je trainen wanneer je daar zin in hebt :)

en welkom op het forum btw :)

Ik ben heel blij dat deze discussie is gestart! Het is misschien erg om van mezelf te zeggen, maar ik durf niet te lang op vakantie te gaan omdat ik dan te vaak m'n trainingen zou overslaan.

Een lokale gym zoeken is dan inderdaad wel een goede oplossing voor de tijd dat je daar bent.

Het is overdreven, maar ik heb meteen het gevoel dat al mijn effort teniet gaat als ik eens een week zou overslaan hehe

• Upvote 1

Haha precies wat Jolien zegt.
Ik ga in de zomer vier weken op vakantie waarvan 3 weken naar Canada. 
Omdat we in een camper rond zullen trekken zal een home gym opzoeken geen optie zijn.

De motivatie die ik nu heb om te trainen is echt een stuk minder geworden.

Dit omdat ik weet dat ik veel zal kwijt raken in mijn vakantie dadelijk haha..

1-2 weken overbruggen mag geen probleem geven zolang je blijft gezond eten dan.

van spiermassa ga je niet te snel kwijtraken.

je kan eventueel 3x per week een bodyweight routine doen van enkele minuten of een bodyweight HIIT

• Upvote 1

5 uur geleden zei Tomm95:

Haha precies wat Jolien zegt.
Ik ga in de zomer vier weken op vakantie waarvan 3 weken naar Canada. 
Omdat we in een camper rond zullen trekken zal een home gym opzoeken geen optie zijn.

De motivatie die ik nu heb om te trainen is echt een stuk minder geworden.

Dit omdat ik weet dat ik veel zal kwijt raken in mijn vakantie dadelijk haha..

Zelfs met camper is dit goed te doen hoor, gebruik google en typ er je plaats naam en gym. Je ziet vanzelf alle sportscholen in de buurt :) Gewoon een proefles doen is in meeste gevallen nog gratis ook.