Advertentie:



Peter Wouters

High frequency training

Recommended Posts

Iedere serieuze beoefenaar van krachttraining heeft zich al eens de vraag gesteld hoe het komt dat je als beginneling zo'n vorderingen maakt terwijl dit bij gevorderde weg ebt. De voornaamste oorzaak is proteine synthese. De gemiddelde tijdsduur dat dit proces duurt is 48 uur en er zijn zelfs metingen geweest van 72 uur. Dus gemiddeld duurt het herstel van een bepaalde spier 2 dagen. Maar, deze metingen zijn gebeurd bij ongetrainde personen. Bij getrainde atleten piekt men reeds na 5 uur. Na 10 uur zit men al op hetzelfde niveau als een ongetrainde na 48 uur. Zie voorgaande post.  http://krachtforum.nl/topic/44-proteine-synthese-getraind-vs-ongetraind/

De oplossing zit in de spier zodanig dikwijls te trainen dat de proteine synthese op peil blijft. In principe betekent dit dat je alle spieren alle dagen moet trainen. Best is om te beginnen met full body workouts 3x in de week en het volume verlagen en mogelijk oefeningen die meerdere spieren tegelijk aanpakken. Let wel, dit is de aanpak voor natuurlijke bodybuilders. Bij professionals is het een hele ander wereld. Die gebruiken oa Insuline. Dit verlengd de duur van de proteine synthese. Dit vertellen ze er niet bij wanneer je hun schema kopieert.

Leer meer hierover : http://www.bodybuilding.com/fun/ask-the-muscle-prof-how-can-i-build-muscle-like-a-beginner.html

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Ja, ik probeer steeds om de 2 dagen een full body te doen. Dit lijkt mij de enige manier om vooruitgang te boeken. Wat ook interessant om te weten is, is dat je niet veel moet doen om proteine synthese op peil te houden. Het volstaat om 1 enkele set to failure te doen. Wel opletten hiermee want to failure trainen is erg belastend voor het centrale zenuwstelsel. Dagelijks je humeur evalueren en of je niet te moe wordt is de boodschap.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit te denken na mijn vakantie misschien ook eens mijn schema aan te passen en dit te proberen, elke dag 3 spiergroepen o.i.d en dan om de dag omwisselen. Wel minder oefeningen dan dat ik nu doe dan uiteraard.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant artikel. Heb jij je full body work outs ook uitgewerkt op papier Peter? Daar zou ik graag eens naar kijken. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn trainingen zijn anders dan de meeste doen in de gym. Ik train namelijk thuis en mijn oefeningen zijn bijna allemaal met bodyweight. Dit doe ik door middel van een dipstation, pull-up bar en TRX. Ik doe one leg squats. Ik verzwaar mezelf met een weight belt waar ik extra gewicht aan bevestig. Verder heb ik nog een paar dumbells en een barbell en een bench. Variatie wat betreft toestellen heb ik niet maar ik probeer dit op te vangen door de aard van mijn oefeningen te varieren. Dit is de ene keer zwaar in de orde van 3 tot 6 reps. Als ik daar geen zin in heb doe ik wat lichter in de 8 tot 12 range. Trainen op explosieve contracties durf ik ook doen, al ben ik daar het type niet voor. vb jump squats, push ups waarbij de handen zo hoog mogelijk los komen van de grond. Dit kan ook op de dipstation.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Persoonlijk denk ik de ultimate. (2e link)
    • Beste @Fit / lezers,   Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen!   1: https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true   2: https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/   3: https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds   Met vriendelijke groet, Joris 
    • Hi Joris,   Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn.   Succes!  
  • Sponsors


    Body en fitshop