Advertentie:



Weskimowfit

Voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Bij deze stel ook ik mezelf maar even voor, mijn naam is Wesley en ben 27 jaartjes jong.

 

Sinds een jaar of 3 heb ik besloten mijn leefstijl drastisch om te gooien , ipv alles doen wat voornamelijk ongezond voor me was en van mij een scharminkeltje van 56 kilo overliet ben ik als betere invulling gaan fitnessen en er des Tijds zo van gaan genieten dat ik inmiddels op een gemiddelde 70 kilo zit met een vetpercentage van zo'n 10%.

 

Na een stop van zo een half jaar ivm een dip qua trainen en het prachtige vaderschap heb ik sinds een aantal maanden de draad weer opgepakt en kruip weer richting mijn oude niveau(wat viel het tegen de eerste keren weer trainen!)

 

Behalve gezelligheid en het delen en ontvangen van tips en trucs ben ik wel benieuwd naar hoe en waarom de passie voor fitness/verandering is ontstaan bij sommige van ons.

 

Ik snuffel hier en daar lekker rond en hoop op nuttige contacten.

 

Greatzzz

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Wesley welkom op het forum! :) Mocht je vragen hebben aarzel dan niet om ze te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei Fit:

Hey Wesley welkom op het forum! :) Mocht je vragen hebben aarzel dan niet om ze te stellen.

 

Thanx Thanx, je zit er bovenop het zo te merken :D

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minuten geleden zei Weskimowfit:

 

Thanx Thanx, je zit er bovenop het zo te merken :D

 

 

 

Dat is wel de bedoeling haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Wesley! Fijn om te horen dat je het trainen weer hebt opgepikt en enorm proficiat met het vaderschap!

Ook je motivatie om initieel te beginnen trainen is mooi, je leven omgooien en een ongezonde levensstijl inruilen voor een gezonde! Bij mij is het iets gelijkaardig geweest dat dat heeft getriggered, maar dan met een meer medische reden.

 

Ben je van plan een logboek bij te houden op het forum? Ben benieuwd naar je transformatie!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Jolien:

Welkom Wesley! Fijn om te horen dat je het trainen weer hebt opgepikt en enorm proficiat met het vaderschap!

Ook je motivatie om initieel te beginnen trainen is mooi, je leven omgooien en een ongezonde levensstijl inruilen voor een gezonde! Bij mij is het iets gelijkaardig geweest dat dat heeft getriggered, maar dan met een meer medische reden.

 

Ben je van plan een logboek bij te houden op het forum? Ben benieuwd naar je transformatie!

 

 

Bedankt voor het warme onthaal en de felicitatie :D

 

Dat kun je wel zeggen, krachttraining en jezelf alsmaar positief zien ontwikkelen is een van de mooiste dingen die er is. 

 

In jou geval des te belangrijker om dit lekker vol te houden(heb even gespiekt bij je logboek en dat zag er Goed uit zeg B|)

 

Hopelijk gaat het nu beter met de medische klachten??!!

 

Ik wil indd wel een logboekje bij gaan houden met een stukje geschiedenis,het Heden en de toekomstprogressie.

de grootste stap is al geweest qua groei maar er zal toch nog meer verandering plaats gaan vinden ga ik van uit.

 

Wanneer de tijd het toelaat ga ik dus zeker wat leuks opzetten.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Weskimowfit:

 

Bedankt voor het warme onthaal en de felicitatie :D

 

Dat kun je wel zeggen, krachttraining en jezelf alsmaar positief zien ontwikkelen is een van de mooiste dingen die er is. 

 

In jou geval des te belangrijker om dit lekker vol te houden(heb even gespiekt bij je logboek en dat zag er Goed uit zeg B|)

 

Hopelijk gaat het nu beter met de medische klachten??!!

 

Ik wil indd wel een logboekje bij gaan houden met een stukje geschiedenis,het Heden en de toekomstprogressie.

de grootste stap is al geweest qua groei maar er zal toch nog meer verandering plaats gaan vinden ga ik van uit.

 

Wanneer de tijd het toelaat ga ik dus zeker wat leuks opzetten.

 

 

Dankje! Nu gelukkig alles onder controle, dus dat gaan we zo zien te houden eh ;) 

Kijk alvast uit naar je logboek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hey Matjeq ik zag je post en heb speciaal een account aangemaakt om te reageren.
      Want ik zat ruim een jaar geleden met precies hetzelfde probleem.
      Na veel werken en voorbereiden brengen ik een een goede maat van me nu als enige van Nederland een pre-workout uit die ook DMHA bevat! 
      De pre-workouts die jij bedoelt bevatten waarschijnlijk DMAA wat inderdaad verboden is maar DMHA komt erg in de buurt qua effect en is 100% legaal.
      Alle andere merken verkopen pre-workouts met alleen cafeïne als stimulant waardoor je niet echt die kick voelt.
      Met deze pre-workout brengen we de kick weer terug!
      absolutenutrients.nl
    • Sportvrienden, In deze tijd van beperkingen is er ook meer tijd om 'ns wat nader naar de samenstelling van een training te kijken. Wat staat er vandaag op 't programma; welke warming-up sluit daar 't meest op aan en met welke vorm van cool down haal ik er 't meeste rendement uit. Zoals vermeld in een eerdere bijdrage, heb ik in de loop van de tijd het fenomeen 'kettlebell' wat hoger opgeschaald als erg effectief. Een kettlebell work-out is intensief, zorgt voor een hoge verbranding en is erg functioneel door 't compound karakter.  Voor wat betreft krachtsport ben ik van mening dat gerichte kettlebell oefeningen een positieve bijdrage leveren als warming-up en cool down als deze gericht zijn op de kerntraining. Met kerntraining bedoel ik de oefeningen die je voor een bepaalde spiergroep gepland hebt. De voordelen van een warming-up met een kettlebell liggen vooral in 't in korte tijd activeren van de motor units (door de compound), waardoor behalve je target spiergroep, ook je 'hulpspieren' zoals de antagonisten en de synergisten meegenomen worden. Dit verminderd sterk het risico op blessures en verkort op een verantwoorde manier je warming-up. Meer tijd voor je kerntraining! Als cooling down heeft een stukje kettlebell training vooral een niet te onderschatten functie als 'stretcher'; de nog onder spanning staande spieren worden op een relaxte manier weer gerekt waar de doorbloeding ook weer bij gebaat is (dus ook de zuurstof en voedselvoorziening).  Al met al de moeite van het proberen waard. Ik adviseer je te beperken tot de kettlebell swings. Deze zijn effectief, veelomvattend, maar ook intensief. Je moet natuurlijk wel voldoende overhouden. Mocht  e.e.a. je interesseren; wel effe de techniek van een goede swing aanleren! (YouTube/ Pavel Tsatsouline).   Gr. Geert.      
    • Ja maar toch knap. Zo'n 25 jaar geleden kwam ik op 100 kg uit 3 reps. Woog toen wel maar 76 kg. Trainde toen eigenlijk niet op kracht en cutten of bulken was Chinees voor mij.
  • Sponsors