Advertentie:

Recommended Posts

Besloten om een goed kuur logje bij te houden voor mijn volgende blast, momenteel in mijn 3e week van mijn cruise met 300 mg test e per week, vanaf aankomende week 125 mg test e per week.

current stats:
Gewicht: 96 kg
BF: 11.5 %
Lengte: 1.87 m

Afgelopen wedstrijd was jbc 2017 en daar slecht geëindigd omdat ik gewoon 10 kg droge massa tekort kwam. In dat jaar ernaartoe flink gegained, dus dat gaan we dit jaar weer doen.
Mijn jaar gaat uit cruisen en blasten bestaan en volgend jaar na de jbc zien we wel of we even een tijdje off gaan of gewoon door cruisen.

Paar dagen terug bloed test gedaan, in afwachting van de uitslag.
Als de uitslag goed is, beslissen met mijn coach wanneer we gaan starten met mijn bulk blast van 14 a 16 weken.

Heb toevallig gisteren mijn gear binnen en kan niet wachten het erin te proppen!

Kuur:
Doe voor het gemak 14 weken.
1-14 Test E, 300 mg Ew
1-14 Eq 500. 800-1000 mg Ew
1-14 Tren E, 800 mg Ew
1-14 aromasin 10 mg Ed
1-14 pramipexole 5 strepen insu naaldje Ed
15-??? Test e 300 mg Ew
15-??? Hcg 2 x 500 iu Ew

Voeding:
Ontbijt
100 gr havermout
30 gr whey isolaat
100 gr bosbessen

2e
10 rijstwafels
50 gr pindakaas
1 banaan

3e
100 gr havermout
30 gr whey isolaat
100 gr bosbessen

4e
4 sneden bruin brood
50 gr gerookte zalm

5e
3 tortilla wraps
300 gr extra mager gehakt
200 gr groentes

6e
3 eieren
Groenten mix 200 gr

Voor het slapen:
500 gr kwark
50 gr notenmix ongezout
100 gr ananas

Training:
1e dag: benen heavy 5-8 reps
2e: borst/triceps heavy 5-8 reps
3e: rug/biceps heavy 5-8 reps
4e: benen high 15 reps
5e: borst/ triceps high 15 reps
6e: rug/biceps high 15 reps

Wil wekelijks mijn trainingen posten, mijn voorruitgang/ eventueel terugvallen in mijn cruise en mijn voedings schema dat veranderd is.
Edited by MuscleHoofd

Advertentie:

Aromasin, dat is een aromatase remmer, niet? Denk je dat dit nog nodig is met zo'n laag vetpercentage? Ik heb begrepen dat de omzetting van testosteron naar oestrogeen(aromatase) gebeurd in het vetweefsel. Hoe meer vetweefsel, hoe meer aromatase. Ik neem aan dat bij een vetpercentage van 11,5% deze omzetting al redelijk laag is. Oestrogeen is voor een man net zo belangrijk als testosteron bij een vrouw. In kleine hoeveelheden dan. Ik denk daarbij aan de positieve invloed op humeur, botsterkte, libido, cholesterol enz.

Denk je niet dat het gebruik van een aromatase remmer je algemeen welzijn/gezondheid beïnvloed. Wat zijn je ervaringen hiermee?

3 uur geleden zei Peter Wouters:

hier een stukje over aromasin peter:

Veel steroïden, vooral de sterke massabouwers, converteren naar oestrogeen door het enzym aromatase. Het werkt anders dan de reguliere middelen. Het zorgt er niet voor dat het lichaam geen oestrogeen meer produceert. Het zorgt ervoor dat oestrogeen zich niet meer kan binden aan de receptoren door het deactiveren van de bindings-enzym. Zeker aan het einde van een kuur kan dit de resultaten verpesten. Aromasin bindt zich aan aromatase zodat dit geen steroïden meer kan omzetten. En zolang oestrogeen zich niet kan binden zal u geen vochtbal worden of gyno krijgen.

En gyno kan op elk gewenst vetpercentage onstaan of voorkomen. ik ben er helaas vatbaar voor, dus moet voortaan preventief iets ertegen nemen, om te voorkomen dat mijn gyno vergroot. 

Heb verder geen nagatieve dingen ervaren die jij opnoemde, dus kan daar niet over meepraten. Libido goed, humeur goed, cholestrol was perfect (bloedtest terug). 

3 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik volg! En succes bij de volgende wedstrijden.

picjes om alles te volgen?

19 uur geleden zei P2I:

Ik volg! En succes bij de volgende wedstrijden.

picjes om alles te volgen?

Pic moet ik nog even over nadenken, vanwegen mijn werk

• Upvote 1

1 uur geleden zei MuscleHoofd:

Pic moet ik nog even over nadenken, vanwegen mijn werk

Verstaanbaar inderdaad! Dan volgen we gewoon zo :)

Of even de paint skills los laten om je gespierde hoofd te verbergen :) 

Training dag. Chest/triceps/schouders

Had een heavy dag borst gisteren. Ging niet zo lekker als Normaal, gestopt met roken en al paar dagen last  van mijn strot. Toch gegaan tot voor mij de max die dag.

Bankdrukken 3 x 5. 100 kg, 110 kg, 120 kg
Smal bankdrukken 4 x 8. 60 kg, 70 kg, 70 kg, 80 kg
Shoulder press machine. 3 x 5. 40 kg, 50 kg, 60 kg
Triceps cable pushdown. 3 x 8. 10 kg, 12,5 kg, 15 kg.
Side raises dumbell. 4 x8. 10 kg, 10 kg, 12 kg, 12 kg

• Upvote 1

Updateje kwa training!

Benen heavy. Nog steeds niet helemaal fit dus ben niet hoger gegaan als wat ik laatste tijden doe.

Squat 3 x 5. 100, 120, 140.
Deadliften 3 x 5. 60 kg, 100 kg, 140 kg.
Hack squat smith 4 x 8. 40 kg, 40 kg, 60 kg,
Stiffed deadlift 4 x 8. 60 kg, 80 kg, 80 kg, 100 kg,
Staand kuiten smith 4 x 6. 40 kg, 60 kg, 60 kg, 80 kg

Update kwa gear! 

Heb de test e verlaagd van 300 mg per week naar 125 mg per week, om er zo voor te zorgen dat mijn bloed waardes sneller op peil zijn. Nog 5 a 6 weken cruise en dan mag ik weer knallen als een mallen! Mijn gewicht is toch wat gestegen, van 96 naar 99 kg nuchter. Mijn vet en vocht ook wat omhoog. Voel me opzicht wel goed, libido nog on point en kracht en fitheid ook weer prima

• Upvote 1

Libido zal deels op punt blijven door de extra testosteron veronderstel ik?

hoe droog sta je nu ongeveer met 99kg? 

Klinkt goed man. Ben benieuwd als je weer mag knallen :)

23 minuten geleden zei P2I:

Meestal daalt libido wel nadat het test gehalte daalt volgens mij.

52 minuten geleden zei P2I:

Daalt wel iets, maar nog wel goed gevoel bij en iets boven naturel test.

zaterdag check up met mijn coach, dus hou jullie op de hoogte zaterdag. Denk rond de 12 zoiets. Heb dikke plooi op mijn rug, buik enzo aardig droog. Ga ook foto's posten binnenkort even maken

• Upvote 1

21 uur geleden zei Fit:

Meestal daalt libido wel nadat het test gehalte daalt volgens mij.

Zolang je boven een naturel gehalte aan testosteron zit, zou je geen libido problemen mogen hebben, denk ik

47 minuten geleden zei P2I:

Zolang je boven een naturel gehalte aan testosteron zit, zou je geen libido problemen mogen hebben, denk ik

Ik heb gelezen dat sommige in de crouse op 250 test nogsteeds een crash krijgen

• Upvote 1

4 minuten geleden zei Fit:

Ik heb gelezen dat sommige in de crouse op 250 test nogsteeds een crash krijgen

Ik denk dat het dan meer aan de gear ligt dat niet in orde is als de persoon zelf. Ik ervaar geen crash zowel op 300 mg en als nu op 150 mg per week niet. 

• Upvote 1

Zal misschien ook liggen aan hoe snel je afbouwt? 

Ik ken er weinig van, maar leer graag bij.

@MuscleHoofd je weet duidelijk waar je mee bezig bent. Dat interesseert me wel!

2 uur geleden zei P2I:

Zal misschien ook liggen aan hoe snel je afbouwt? 

Ik ken er weinig van, maar leer graag bij.

@MuscleHoofd je weet duidelijk waar je mee bezig bent. Dat interesseert me wel!

Ja en heeft ook te maken met lang en kort durende kuren. (olie / water basis) . Correct me if im wrong.

5 uur geleden zei Fit:

Ja en heeft ook te maken met lang en kort durende kuren. (olie / water basis) . Correct me if im wrong.

Idd ga je van test prop ineens stoppen zul je wel voelen inderdaad. Van 600 mg of hoger test e naar 125 mg ineens voel je ook wel. Maja ik verlaag nu mijn test e puur om mijn hematocriet waarde ( rode bloedcellen) omlaag te krijgen zodat ik over een x aantal weken weer kan knallen !

• Upvote 1

56 minuten geleden zei MuscleHoofd:

Idd ga je van test prop ineens stoppen zul je wel voelen inderdaad. Van 600 mg of hoger test e naar 125 mg ineens voel je ook wel. Maja ik verlaag nu mijn test e puur om mijn hematocriet waarde ( rode bloedcellen) omlaag te krijgen zodat ik over een x aantal weken weer kan knallen !

Verder geen last van bijwerkingen? En ga je nooit helemaal off?

23 minuten geleden zei Fit:

Verder geen last van bijwerkingen? En ga je nooit helemaal off?

Mijn gyno nu weg of mini minimaal. 

Mijn bloedwaarde waren helemaal goed, behalve bloed iets te dik Maja dat is zo verholpen. 

Volgend jaar na mijn wedstrijd misschien. Maja iedereen kijkt er anders tegenaan off gaan. Kuur je 6 maanden of meer per jaar, waarom off gaan en heel je bloed waardes en test helemaal naar 0 brengen als je toch weer on gaat naar aantal maanden. Beter te cruisen op 250 of om alles te laten herstellen naar 125 mg p week.

7 minuten geleden zei Peter Wouters:

Dus als ik het goed begrijp maak je zelf geen testosteron meer aan.

Jawel. In mijn cruise neem ik hcg wat je LH hormoon weer op gang brengt en je eigen zaad productie!