Advertentie:



Sign in to follow this  
Flozo

het roer moet om

Recommended Posts

Hoi beste mensen,

 

fittness nu al zo'n anderhalf jaar ongeveer, laatste 3 maanden deed ik niks meer nadat ik werkeloos was geraakt. ik zat alleen maar een beetje boos thuis mijzelf vol te proppen en s avonds wat bier te drinken. laat op bed, 's morgens er wel vroeg uit om de kinderen naar school te helpen. steeds ontevredener over mijzelf te worden. Totdat ik mijn vader mij belde voor hulp (mijn vader doet wat in de uitvaart) om een overleden mans persoon te verplaatsen, normaal hebben ze genoeg aan 4 man, maar dit keer ging het om een zwaar persoon van 110 kilo die door het raam getild moest worden. Het was nogal confronterend, omdat de overleden persoon dezelfde leeftijd en gewicht als ik heb zijn hart was bezweken aan alcohol misbruik, roken en overgewicht. thuis aangekomen was ik nogal onder indruk en dit werkte nog paar dagen door. 

 

na deze 'wake up call' heb ik besloten mijn leven te beteren, door weer 4 dagen in de week te gaan fitnessen, bier het huis uit te schoppen, wat opleverd dat je automatisch vroeg naar bed gaat omdat er toch niks meer te beleven is 2400 's nachts nu de bier weg is. 

 

wat ik nu eens zou willen proberen is een 'fittness' dieet wat ik hier wel eens gelezen heb. vis, kip, noten, kwart etc..... ik heb moeite om door het bos de bomen te zien. 

zou iemand mij kunnen helpen hiermee? hoe ziet een dagelijks 'dieet' er uit? en hoeveel trainings arbeid staat er tegenover? dit alles met als doen vet weg te werken en spieren op te bouwen. 

 

hopenlijk kan iemand mij met zo'n dagelijks dieet helpen.

 

met vriendelijke groet

 

Jelle

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey jelle,

 

dat klinkt inderdaad confornterend en ik zou hierdoor ook mijn leven omzwaaien.

 

een fitness-dieet bestaat in alle kleuren en maten. Sommigen gaan erg strikt (clean) en eten 's morgens havermout met whey shake en de rest van de dag kip/kalkoen + groene groenten en eventueel rijst of zoete aardappel.

Anderen beweren dan weer dat je op pizza- cornflakes en junkfood kan overleven via IIFYM (if it fits your macro's).

alles klopt inderdaad wel, want het enige die telt is energiebalans.

je valt af als je minder energie opneemt dan dat je verbrand die dag. Waar je die energie uithaalt, maakt op zich nx uit.

natuurlijk kan je raden dat ke sneller aan je calorieen zit met junkfood door hoog vetgehalte en dat dit voor je gezondheid (vitaminen etc) niet ideaal is.

 

zelf hou ik meer van een 80-20 verhouding van 80% clean eten en 20% pleziertjes.

ik zie dit als het meest haalbare voor de mentale toestand.

 

om een goed dieet te behalen, moet je eerst uitrekenen wat je onderhoudscalorieen zijn (veel calculators online te vinden via google)

en dan hier 15% onder gaan eten om gezond af te vallen.

volg je gewicht goed op. Als je sneller dan 1kg per week afvalt, eet je te weinig. Houdt er wel rekening mee dat je de eerste 14 dagen sneller kan verliezen door vochtverlies.

 

val je niet af, dan moet je nog wat minder gaan eten.

 

een ideaal dieet wordt dan achteraf op basis daarvan opgesteld. En dat is voor elk persoonlijk. Haal je eiwitten voornamelijk uit ei, kip, kalkoen, mager rood vlees, witte vis, vette vis.

koolhydraten uit zoete aardappel, gewone aardappel, zilvervliesrijst, volkorenpasta,quinoa, havermout, groenten, fruit,...

vetten uit noten zoals cashew en pindanoten, pindakaas, avocado, eigeel,olijfolie of olijven, kokosolie,...

 

ik zeg hier inderdaad voornamelijk, en af en toe kan je eens iets anders inpassen zoals een overschotel met gehakt of chocolade of zelfs eens ijsje in dit warme weer.

 

hopelijk kan je hier al wat mee verder.

als je vragen hebt, stel ze gerust.

 

indien je liever een schema op maat hebt en waarin alles berekend is, kan je me altijd een PM sturen of via mn website aankopen.

 

succes alvast!

P2I

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen lekker in mijn vel na enkele maanden, doe al paar maanden een omscholing op eigen kosten. en ondertussen denk ik meer om mijn eten en fitness ik bewuster. dagelijks leven voelt 'voller' en 'vetter' aan.

 

Na 4 weken had ik weer een weegmoment en ik was 2 kilo afgevallen en er was wat spiermassa bij gekomen (100 gram)

mooie beloning na al die maanden :)

 

dus bedankt voor het advies!

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Een aanvulling op Geert die me te binnen schiet. Vervang de burpees door de battle ropes. Op voorwaarde dat het niet te belastend is voor je knie. Dat schijnt nog intenser te zijn dan burpees.
    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
    • Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.   Ik sport al 2 jaar, en probeer 2x per week circuit training te doen. Door blessures aan mijn knie (binnenband letsel en meniscus problemen) en enkel (pees scheuring) kan ik niet springen en hardlopen. In de circuit training zijn er vaak burpee, plank en mountain climbers oefeningen. Ik loop daarmee zo te klooien omdat het niet lukt door mijn beperkingen. De instructeur heeft eigenlijk geen tijd om mij daarin te begeleiden. Hebben jullie misschien een idee wat ik als alternatief kan doen?   Oh ja, en ik zit aan de verkeerde kant van de veertig, dus echt heel fanatiek zoals iemand van 20 ben ik niet meer. 😁   Alvast bedankt voor de reacties!   Camilla  
  • Sponsors