Advertentie:



Sign in to follow this  
Carli

Hi there

Recommended Posts

Hey mede sporters,

 

Ook ik wil me even voorstellen, mijn naam is Carli,  27 lentes jong. 

 

Ik train al meer dan 10 jaar bij dezelfde sportschool waar ik jaren met name groepslessen heb gevolgd waaronder bodypump. Toen resultaten behalve een goede conditie uit bleven en ik helemaal klaar was met de groepslessen ben ik 2 jaar geleden met krachttraining begonnen. Ik ga sinds die tijd weer met heel erg veel plezier trainen

 

Ik werk fulltime op erg wisselende tijden (dag en nacht) en sinds het afronden van

mijn opleiding heb ik weer meer tijd om mij te verdiepen in sport en voeding. 

 

Ik hoop hier eea te leren wat betreft trainings methoden en voeding in

combinatie met mijn onregelmatige levensstijl. En natuurlijk is gezellige klets ook welkom!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum! Heb je al een trainingsschema / voedingsschema gemaakt? Wanneer je dit doet zul je ook merken dat je resultaten vele malen beter zijn wat het ook nog eens veel leuker houd :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik gemerkt idd, train de laatste tijd met een split schema upper/lower body, waar voorheen mijn bovenlijf achter bleef begint dat nu eindelijk een klein beetje bij te trekken ;-)


En wat betreft voeding eet ik gezond en afwisselend, maak veel zelf en maak gebruik van een app om mijn macro's te berekenen. Gaat goed, behalve in de weekenden dan laat ik nog al eens een steekje vallen wat betreft gezonde voeding.
 

Edited by Carli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Super bedankt voor de informatie, adviezen en filmpjes. Hier kan ik mee uit de voeten.  Ik ga mijn best doen!
    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
  • Sponsors