Advertentie:

Sign in to follow this  
Carli

Hi there

Recommended Posts

Hey mede sporters,

 

Ook ik wil me even voorstellen, mijn naam is Carli,  27 lentes jong. 

 

Ik train al meer dan 10 jaar bij dezelfde sportschool waar ik jaren met name groepslessen heb gevolgd waaronder bodypump. Toen resultaten behalve een goede conditie uit bleven en ik helemaal klaar was met de groepslessen ben ik 2 jaar geleden met krachttraining begonnen. Ik ga sinds die tijd weer met heel erg veel plezier trainen

 

Ik werk fulltime op erg wisselende tijden (dag en nacht) en sinds het afronden van

mijn opleiding heb ik weer meer tijd om mij te verdiepen in sport en voeding. 

 

Ik hoop hier eea te leren wat betreft trainings methoden en voeding in

combinatie met mijn onregelmatige levensstijl. En natuurlijk is gezellige klets ook welkom!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum! Heb je al een trainingsschema / voedingsschema gemaakt? Wanneer je dit doet zul je ook merken dat je resultaten vele malen beter zijn wat het ook nog eens veel leuker houd :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik gemerkt idd, train de laatste tijd met een split schema upper/lower body, waar voorheen mijn bovenlijf achter bleef begint dat nu eindelijk een klein beetje bij te trekken ;-)


En wat betreft voeding eet ik gezond en afwisselend, maak veel zelf en maak gebruik van een app om mijn macro's te berekenen. Gaat goed, behalve in de weekenden dan laat ik nog al eens een steekje vallen wat betreft gezonde voeding.
 

Edited by Carli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors