Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

Gespierde kinderen

Recommended Posts

Op internet zie ik geregeld gespierde kinderen. Met werkelijk opgezette spieren. Ik vraag mij af of dat verantwoord is omdat ze nog in de groei zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Op 2017-6-8 at 09:58 zei Sylvie1968:

Op internet zie ik geregeld gespierde kinderen. Met werkelijk opgezette spieren. Ik vraag mij af of dat verantwoord is omdat ze nog in de groei zijn. 

 

Naar mijn weten is dit zeker niet verantwoordelijk. Sportschool mag je ook pas bij een bepaalde leeftijd en dat is ook niet zonder reden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud zijn die kinderen? En hoe gespierd?

soms zijn ze gewoon zo strak dat ze er gespierder uitzien.

 

vanaf 15 jaar kan je gerust goed trainen hoor. Dat zal weinig effect hebben op de groei. 

Zelf trainde ik toen ook al hard, ben niet veel kleiner dan mijn broers, en dat heeft een andere reden :)

 

als ze jonger zijn dan 15, kunnen ze zeker gespierd zijn door een sport te beoefenen zoals bvb gymnastiek, basketbal,...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei P2I:

Hoe oud zijn die kinderen? En hoe gespierd?

soms zijn ze gewoon zo strak dat ze er gespierder uitzien.

 

vanaf 15 jaar kan je gerust goed trainen hoor. Dat zal weinig effect hebben op de groei. 

Zelf trainde ik toen ook al hard, ben niet veel kleiner dan mijn broers, en dat heeft een andere reden :)

 

als ze jonger zijn dan 15, kunnen ze zeker gespierd zijn door een sport te beoefenen zoals bvb gymnastiek, basketbal,...

 

Ik denk dat ze meer die super kids bedoelt. Sterkste kind etc moet je maar eens op YouTube kijken. Dat is zeker niet goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel, TE is nooit goed. Niet voor een kind, maar ook niet voor een volwassene

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8-6-2017 at 9:58 AM, Sylvie1968 said:

Op internet zie ik geregeld gespierde kinderen. Met werkelijk opgezette spieren. Ik vraag mij af of dat verantwoord is omdat ze nog in de groei zijn. 

groei wordt alleen maar belemmerd als de groeikappen beschadigd worden toch? Je zou ze dus in theorie best gespierd laten worden door ze veel te laten eten veel te sporten, zolang ze maar niet deelnemen aan zwaargewichtstraining.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo allemaal !   Mijn naam is Danny en ben 23 jaar oud en ondertussen 6 jaar bezig met fanatiek sporten. Ik heb een tijd lang gevoetbald en na een blessure ben ik de gewichten gaan opzoeken. Momenteel sport ik 5/6 keer per week omdat ik mij aan het voorbereiden ben voor een functie binnen de Landmacht. Tijdens deze voorbereiding struggle ik veel met mijn trainingsschema omdat ik van alle markten thuis moet zijn. Fitness Hardlopen en nu wil ik er ook 1 dag crossfit bij gaan doen voor een stukje (spier) uithoudings vermogen, maar ik heb geen idee of dit uberhaupt wel in mijn programma past. Als mijn programma zelf al goed is. Dit is wat ik nu doe ik een week:   DAG 1 : ONDERLICHAAM   1. Barbell deadlift: 4 sets van 6 – 8 herhalingen 2. Leggpress 4 sets van 6-8 herhalingen  3. Lunges 3 sets van 10 herhalingen 4. Seated leg curl hamstring: 4 sets van 10 – 12 herhalingen.  5. Standing calf raises: 4 sets van 10 – 12 herhalingen.        DAG 2 : BOVENLICHAAM   1. Barbell bench press: 4 sets van 6 – 8 herhalingen.  2. Incline dumbelpres 3 sets van 10 herhalingen 3. Cable/dumbel fly 4 sets van 10-12 herhalingen.  4. Pull ups 3 sets van 6 5. Bent over barbell row: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 6. Seated dumbbell press: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 7. Side raises 4 sets 8 herhalingen 8. Dumbbell bicep curl: 3 sets van 10 – 12 herhalingen.  9. Triceps pushdown: 3 sets van 10 – 12 herhalingen.   DAG 3 : HARDLOPEN   DAG 4 : BOVENLICHAAM   1. Barbell incline bench press: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 2. Dumbel benchpres 3 sets van 8-10 herhalingen  3. Dumbell/cable omhoog borst 4 sets 10-12 herhalingen 4. Wide-grip lat pulldown: 4 sets van 8 – 10 herhalingen. 5. Cable row: 3 sets van 10 herhalingen. 6. Standing military press: 4 sets van 8-10 herhalingen. 7. Reverse dumbbell raise: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 8. Skullbreaker tricep: 3 sets van 10 herhalingen. 9. Barbell curl 3 sets van 10 herhalingen     DAG 5 : ONDERLICHAAM   1. Barbell squat: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 2. Stiff-legged barbell deadlift: 4 sets van 6 – 8 herhalingen.  3. Single-leg press: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 30kg 4. Leg extension: 4 sets van 10 – 12 herhalingen. 5. Standing calf raise: 3 sets van 6-8 herhalingen. 6. 3 setjes planken   Mijn doel is om meer massa te krijgen omdat ik niet heel fors ben. En daarnaast wil ik een uitstekende uithoudingsvermogen / conditie. Vandaar het hardlopen en het crossfit wat ik erbij wil gaan doen.   Wie heeft er wat tips voor mij zodat ik bovenstaande drie dingen goed kan combineren ?   Groetjes, Danny
    • I am starting an Ostarine cycle by https://musclesfax.org/oral-steroids too (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT with a minimally suppressive.
    • Weeral iets bijgeleerd. Denk ook dat medial head (misschien daarom) niet zo vaak getraind wordt als long head.
  • Sponsors