Advertentie:

Peter Wouters

Ross Enamait en dieet

Recommended Posts

Advertentie:

Bodylab 10% korting code

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Ik ken mensen die er zelf heel strict mee zijn en heel geroutineerd kunnen bulken en shredden. Ikzelf ben er niet in die maten mee bezig. Ik eet eerder met het oogpunt mijn lichaam de juiste ne voldoende voedingsstoffen te geven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een snel metabolisme hebt, kan dit lukken. 

Als je een traag metabolisme hebt, dan zal je snel vet aanzetten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Jolien:

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Toen ik jouw leeftijd had was, behalve enkele wedstrijd bodybuilders, niemand in de gym bezig met diëten. Je kwam toen trainen om een beetje fysiek in orde te zijn. Een strakke buik kwam vanzelf zolang je maar hard genoeg trainde. Tegenwoordig merk ik dat diëten belangrijker is geworden dan het trainen zelf. Wat niet wil zeggen dat sommige mensen het niet nodig hebben. Maar er wordt overdreven. Het wordt immers opgedrongen door de media. Want fitnessmodel x en y doen het ook. En het is nl uit die richting dat ik op sociale media soms noodoproepen zie verschijnen. In die zin dat bepaalde modellen waarschuwen dat door hun manier van leven(lees diëten) ze zich niet zo goed in hun vel voelen. Depressief, chagrijnig door het ultralage vetpercentage.

 

Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoever hij wil gaan daarin maar ik vind dat je je vooral goed in je vel moet voelen. Persoonlijk eet en drink ik ook wat ik wil en voel me daar goed bij. Ik ken bijvoorbeeld iemand die vroeger obese was en op een bepaald moment is beginnen fitnessen en alles wat met cardio te maken heeft. Nu heeft hij een stevige fysiek en niks vet, zonder dieet. Klein detail, hij is dit jaar wereldkampioen frikandellen eten geworden.       

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

Mensen met een snelle verbranding zullen hier niet echt last van hebben, maar helaas zal dit zoals @P2I zegt niet bij ieder persoon werken.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fit:

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

 

Dit is een ander verhaal en niet wat ik bedoel. Natuurlijk heb je eiwitten nodig en de noodzakelijk vitamines/mineralen/fytonutrienten. Waar ik op doel zijn diegene die zich andere zaken gaan ontzien om toch maar dat fitness ideaal te bereiken. Een ongezond terrein.

 

http://www.mensfitness.com/weight-loss/15-negative-effects-having-low-body-fat-percentage

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition