Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Ross Enamait en dieet

Recommended Posts

Advertentie:

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Ik ken mensen die er zelf heel strict mee zijn en heel geroutineerd kunnen bulken en shredden. Ikzelf ben er niet in die maten mee bezig. Ik eet eerder met het oogpunt mijn lichaam de juiste ne voldoende voedingsstoffen te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een snel metabolisme hebt, kan dit lukken. 

Als je een traag metabolisme hebt, dan zal je snel vet aanzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Jolien:

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Toen ik jouw leeftijd had was, behalve enkele wedstrijd bodybuilders, niemand in de gym bezig met diëten. Je kwam toen trainen om een beetje fysiek in orde te zijn. Een strakke buik kwam vanzelf zolang je maar hard genoeg trainde. Tegenwoordig merk ik dat diëten belangrijker is geworden dan het trainen zelf. Wat niet wil zeggen dat sommige mensen het niet nodig hebben. Maar er wordt overdreven. Het wordt immers opgedrongen door de media. Want fitnessmodel x en y doen het ook. En het is nl uit die richting dat ik op sociale media soms noodoproepen zie verschijnen. In die zin dat bepaalde modellen waarschuwen dat door hun manier van leven(lees diëten) ze zich niet zo goed in hun vel voelen. Depressief, chagrijnig door het ultralage vetpercentage.

 

Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoever hij wil gaan daarin maar ik vind dat je je vooral goed in je vel moet voelen. Persoonlijk eet en drink ik ook wat ik wil en voel me daar goed bij. Ik ken bijvoorbeeld iemand die vroeger obese was en op een bepaald moment is beginnen fitnessen en alles wat met cardio te maken heeft. Nu heeft hij een stevige fysiek en niks vet, zonder dieet. Klein detail, hij is dit jaar wereldkampioen frikandellen eten geworden.       

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

Mensen met een snelle verbranding zullen hier niet echt last van hebben, maar helaas zal dit zoals @P2I zegt niet bij ieder persoon werken.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Fit:

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

 

Dit is een ander verhaal en niet wat ik bedoel. Natuurlijk heb je eiwitten nodig en de noodzakelijk vitamines/mineralen/fytonutrienten. Waar ik op doel zijn diegene die zich andere zaken gaan ontzien om toch maar dat fitness ideaal te bereiken. Een ongezond terrein.

 

http://www.mensfitness.com/weight-loss/15-negative-effects-having-low-body-fat-percentage

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors