Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Ross Enamait en dieet

Recommended Posts

Advertentie:

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Ik ken mensen die er zelf heel strict mee zijn en heel geroutineerd kunnen bulken en shredden. Ikzelf ben er niet in die maten mee bezig. Ik eet eerder met het oogpunt mijn lichaam de juiste ne voldoende voedingsstoffen te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een snel metabolisme hebt, kan dit lukken. 

Als je een traag metabolisme hebt, dan zal je snel vet aanzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Jolien:

@Peter Wouters, wat is jouw mening hierover?

Het is geweten dat je 'dieet' een hele grote invloed heeft op je fysiek, maar in hoeverre moeten we daar dan echt strict mee omgaan? 

 

Toen ik jouw leeftijd had was, behalve enkele wedstrijd bodybuilders, niemand in de gym bezig met diëten. Je kwam toen trainen om een beetje fysiek in orde te zijn. Een strakke buik kwam vanzelf zolang je maar hard genoeg trainde. Tegenwoordig merk ik dat diëten belangrijker is geworden dan het trainen zelf. Wat niet wil zeggen dat sommige mensen het niet nodig hebben. Maar er wordt overdreven. Het wordt immers opgedrongen door de media. Want fitnessmodel x en y doen het ook. En het is nl uit die richting dat ik op sociale media soms noodoproepen zie verschijnen. In die zin dat bepaalde modellen waarschuwen dat door hun manier van leven(lees diëten) ze zich niet zo goed in hun vel voelen. Depressief, chagrijnig door het ultralage vetpercentage.

 

Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoever hij wil gaan daarin maar ik vind dat je je vooral goed in je vel moet voelen. Persoonlijk eet en drink ik ook wat ik wil en voel me daar goed bij. Ik ken bijvoorbeeld iemand die vroeger obese was en op een bepaald moment is beginnen fitnessen en alles wat met cardio te maken heeft. Nu heeft hij een stevige fysiek en niks vet, zonder dieet. Klein detail, hij is dit jaar wereldkampioen frikandellen eten geworden.       

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

Mensen met een snelle verbranding zullen hier niet echt last van hebben, maar helaas zal dit zoals @P2I zegt niet bij ieder persoon werken.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Fit:

Resultaten zullen sneller behaald worden met een dieet, je dieet stem je namelijk af wat jou lichaam nodig heeft om jou doel te bereiken. Wanneer je geen dieet hebt zul je snel te weinig eiwitten eten o.i.d. Of je kcal inname zal veel te makkelijk te hoog zijn.

 

Dit is een ander verhaal en niet wat ik bedoel. Natuurlijk heb je eiwitten nodig en de noodzakelijk vitamines/mineralen/fytonutrienten. Waar ik op doel zijn diegene die zich andere zaken gaan ontzien om toch maar dat fitness ideaal te bereiken. Een ongezond terrein.

 

http://www.mensfitness.com/weight-loss/15-negative-effects-having-low-body-fat-percentage

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors