Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

HIIT en vetverlies

Recommended Posts

Een nieuwe studie die suggereert dat HIIT niet beter is dan trage cardio(LIIS) wat betreft vetverlies.

 

In een notendop. 

HIIT> Neemt minder tijd in beslag, EPOC minimaal.

LIIS> Neemt meer tijd in beslag, EPOC minimaal.

15 minuten interval = 30 minuten lagere intensiteit.

Krachttraining> Aangetoonde EPOC als gevolg van proteinesynthese, dewelke energie kost. Dus, naverbranding.

Persoonlijk vind ik dat dit laatste alleen al in het voordeel staat van high frequentie training.

 

https://tonic.vice.com/en_us/article/your-seven-minute-workout-sucks

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb het niet gelezen, maar kan me er wel in vinden. 

Zelf doe ik maar sporadisch nog een HIIT, en gebruik dit bij klanten alleen nog om de tijd in de gym te beperken.

nu laat ik ze cardio kiezen en moeten ze bvb 300kcal verbranden.

 

zelf haalde ik er weinig extra voordeel uit buiten de tijdswinst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors