Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

HIIT en vetverlies

Recommended Posts

Een nieuwe studie die suggereert dat HIIT niet beter is dan trage cardio(LIIS) wat betreft vetverlies.

 

In een notendop. 

HIIT> Neemt minder tijd in beslag, EPOC minimaal.

LIIS> Neemt meer tijd in beslag, EPOC minimaal.

15 minuten interval = 30 minuten lagere intensiteit.

Krachttraining> Aangetoonde EPOC als gevolg van proteinesynthese, dewelke energie kost. Dus, naverbranding.

Persoonlijk vind ik dat dit laatste alleen al in het voordeel staat van high frequentie training.

 

https://tonic.vice.com/en_us/article/your-seven-minute-workout-sucks

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb het niet gelezen, maar kan me er wel in vinden. 

Zelf doe ik maar sporadisch nog een HIIT, en gebruik dit bij klanten alleen nog om de tijd in de gym te beperken.

nu laat ik ze cardio kiezen en moeten ze bvb 300kcal verbranden.

 

zelf haalde ik er weinig extra voordeel uit buiten de tijdswinst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors