Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Benen training

Recommended Posts

Hierbij een leuke benen training voor in je schema:

 

* =  4x sets 12-10-8-6 herhalingen opbouwend in gewicht.

 

1) Sitting calf raises 3x tot max.

2) Standing calf raises 3x tot max.

3) Leg extensions (*).

4) Hamstring curls  (*).

5) Lunges  (4 x 10).

6) SQUAT! JA als laatste feel the burn! (*).

 

Laat je reactie maar weten als je dit geprobeerd hebt ik ben benieuwd :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Een tijd geleden mijn lag day omgekeerd uitgevoerd, zelfde idee als hierboven beschreven. Die lunges en squats aan het einde! Killing 😵

 

Voor mij een eenmalige actie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7/23/2017 at 23:19 zei Carli:

Een tijd geleden mijn lag day omgekeerd uitgevoerd, zelfde idee als hierboven beschreven. Die lunges en squats aan het einde! Killing 😵

 

Voor mij een eenmalige actie!

 

Ik vind dit juist heerlijk! Je voelt alles extreem erg branden alsof je uit elkaar gaat knallen :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn training maandag Quads + kuiten

1)Leg extensions 4 sets: 30 / 12 / 12 /12

2)Squats :4 sets 15/12/10/8+2x dropset

3)Hack squat 4 sets 12/12/12/12

4)Superset :

A) Leg press wide stance 4 sets 12/10/8/6+dropset

B) leg press close stand 4 sets 15/15/15/15

5) calf raises 4 sets 8/8/15/15+2xdropset

 

Enjoy ;)

Edited by P2I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors