Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Benen training

Recommended Posts

Hierbij een leuke benen training voor in je schema:

 

* =  4x sets 12-10-8-6 herhalingen opbouwend in gewicht.

 

1) Sitting calf raises 3x tot max.

2) Standing calf raises 3x tot max.

3) Leg extensions (*).

4) Hamstring curls  (*).

5) Lunges  (4 x 10).

6) SQUAT! JA als laatste feel the burn! (*).

 

Laat je reactie maar weten als je dit geprobeerd hebt ik ben benieuwd :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Een tijd geleden mijn lag day omgekeerd uitgevoerd, zelfde idee als hierboven beschreven. Die lunges en squats aan het einde! Killing ?

 

Voor mij een eenmalige actie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7/23/2017 at 23:19 zei Carli:

Een tijd geleden mijn lag day omgekeerd uitgevoerd, zelfde idee als hierboven beschreven. Die lunges en squats aan het einde! Killing ?

 

Voor mij een eenmalige actie!

 

Ik vind dit juist heerlijk! Je voelt alles extreem erg branden alsof je uit elkaar gaat knallen :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn training maandag Quads + kuiten

1)Leg extensions 4 sets: 30 / 12 / 12 /12

2)Squats :4 sets 15/12/10/8+2x dropset

3)Hack squat 4 sets 12/12/12/12

4)Superset :

A) Leg press wide stance 4 sets 12/10/8/6+dropset

B) leg press close stand 4 sets 15/15/15/15

5) calf raises 4 sets 8/8/15/15+2xdropset

 

Enjoy ;)

Edited by P2I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Inderdaad, ik heb vraagtekens, maar meer omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Verder heb ik wel de studies gezien die aangeven dat het wel werkt! De vraag is, hoelang moet je zoiets doen, hoever moet het afgekneld zijn, hoeveel procent load van het 1RM trainden die mensen op etc.   Dat zijn factoren die erg meespelen. Maar hey, als het werkt, ga ik het proberen.    Iemand ervaring hiermee inderdaad?
    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
    •   Hey, bedankt voor antwoord   Ja het is eigenlijk specifiek voor de kracht/aggressie toename voor krachtsport over een zeer korte tijd, niet om massa te bouwen. Als je een bron hebt mag je die altijd doorgeven. Ik vind echt niets meer   Grts  
  • Sponsors