Advertentie:



jaronh

Beginnen met fitness

Recommended Posts

Beste leden,

ik ben Jaron, 15 jaar en tussen 186 en 188cm (kan me mijn precieze lengte niet herinneren haha) en weeg 61kg. Ik ga beginnen met fitnessen maar heb er echt 0% kennis van, daarom zou ik hier graag om hulp vragen. Ik zoek iemand die me kan helpen een schema op te stellen waarin staat wat ik moet eten en drinken en welke oefeningen ik vooral moet doen. Ik wil vooral spiermassa kweken, vind mezelf op dit moment veel te dun en wil gewoon wat gespierder worden. Ik speel ook nog voetbal, vanaf augustus zo een 3x in de week (training) en dat wordt 4x vanaf september (met competitie erbij). Bedankt voor alle tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Jaron, allereerst welkom op het forum! :) 

 

Ik raad je aan om deze handleiding eens door te lezen, hier leer je al erg veel over het aankomen van spiermassa.

 

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

 

Wanneer alles duidelijk is kun je de topics onder voeding eens goed doornemen en de voedingschema maker downloaden!

 

https://krachtforum.nl/forum/10-voeding/

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

Wanneer je nog meer vragen hebt horen wij dit natuurlijk graag!

 

Sportieve groeten,


Fit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuten geleden zei jaronh:

Alvast bedankt voor de hulp ik ga nu per direct een kijkje nemen ;)

 

Geen probleem succes! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt helemaal nooit aan fitness hebt gedaan, raad ik jou toch aan om eens door een ervaren persoon al je oefeningen te laten controleren op correcte vorm. Dit gaat jou veel problemen besparen!

En neem aub niet gewoon een persoon die denkt er veel van te weten. Spreek desnoods eenmalig een erkend personal trainer aan, of kijk eens goed rond in de fitness en volg enkele personen even. Als je ze aanspreekt om even te controleren, garandeer ik je dat ze zullen helpen.

 

Succes alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jaron!

 

Ik volg ook de mening van @P2I omdat ik uit ervaring spreek. Toen ik 2 jaar geleden begon met fitnessen deed ik het ook vooral op eigen houtje, maar toen ik dit jaar weer begon na een revalidatie heb ik besloten bij een personal trainer te gaan (via online coaching). Gelukkig heb ik nooit last gehad van blessures tijdens het 'alleen' trainen, maar de gewenste resultaten bleven uit. Dit kwam doordat ik veel oefeningen niet correct deed en ze dus niet effectief waren en omdat mijn voeding niet was aangepast aan mijn trainingen. Beide problemen werden aangepakt door mijn coach en ik heb nu op 6 maanden tijd al meer vooruitgang geboekt dan de 2 jaar voordien! 

 

Trainen bij een personal coach kan erg duur zijn en dus een drempel voor veel jongen mensen wanneer ze nog geen werk hebben. Dit is bij mij ook zo, omdat ik nog student ben, maar online coaching valt erg goed mee van prijs. Na verloop van tijd bouw je ook zelf kennis op en kan je meer op jezelf gaan trainen moest je dat willen.

 

Wat je ook doet, veel succes!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik zou ze altijd los erbij pakken, met compound oefeningen pak je ze altijd maar een minimaal percentage mee.    Succes! 
    • Inderdaad, ik heb vraagtekens, maar meer omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Verder heb ik wel de studies gezien die aangeven dat het wel werkt! De vraag is, hoelang moet je zoiets doen, hoever moet het afgekneld zijn, hoeveel procent load van het 1RM trainden die mensen op etc.   Dat zijn factoren die erg meespelen. Maar hey, als het werkt, ga ik het proberen.    Iemand ervaring hiermee inderdaad?
    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
  • Sponsors