Advertentie:

jaronh

Beginnen met fitness

Recommended Posts

Beste leden,

ik ben Jaron, 15 jaar en tussen 186 en 188cm (kan me mijn precieze lengte niet herinneren haha) en weeg 61kg. Ik ga beginnen met fitnessen maar heb er echt 0% kennis van, daarom zou ik hier graag om hulp vragen. Ik zoek iemand die me kan helpen een schema op te stellen waarin staat wat ik moet eten en drinken en welke oefeningen ik vooral moet doen. Ik wil vooral spiermassa kweken, vind mezelf op dit moment veel te dun en wil gewoon wat gespierder worden. Ik speel ook nog voetbal, vanaf augustus zo een 3x in de week (training) en dat wordt 4x vanaf september (met competitie erbij). Bedankt voor alle tips :)

Advertentie:

Hoi Jaron, allereerst welkom op het forum! :) 

Ik raad je aan om deze handleiding eens door te lezen, hier leer je al erg veel over het aankomen van spiermassa.

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

Wanneer alles duidelijk is kun je de topics onder voeding eens goed doornemen en de voedingschema maker downloaden!

https://krachtforum.nl/forum/10-voeding/

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

Wanneer je nog meer vragen hebt horen wij dit natuurlijk graag!

Sportieve groeten,

Fit!

27 minuten geleden zei jaronh:

Alvast bedankt voor de hulp ik ga nu per direct een kijkje nemen ;)

Geen probleem succes! :) 

Als je echt helemaal nooit aan fitness hebt gedaan, raad ik jou toch aan om eens door een ervaren persoon al je oefeningen te laten controleren op correcte vorm. Dit gaat jou veel problemen besparen!

En neem aub niet gewoon een persoon die denkt er veel van te weten. Spreek desnoods eenmalig een erkend personal trainer aan, of kijk eens goed rond in de fitness en volg enkele personen even. Als je ze aanspreekt om even te controleren, garandeer ik je dat ze zullen helpen.

Succes alvast

Hey Jaron!

Ik volg ook de mening van @P2I omdat ik uit ervaring spreek. Toen ik 2 jaar geleden begon met fitnessen deed ik het ook vooral op eigen houtje, maar toen ik dit jaar weer begon na een revalidatie heb ik besloten bij een personal trainer te gaan (via online coaching). Gelukkig heb ik nooit last gehad van blessures tijdens het 'alleen' trainen, maar de gewenste resultaten bleven uit. Dit kwam doordat ik veel oefeningen niet correct deed en ze dus niet effectief waren en omdat mijn voeding niet was aangepast aan mijn trainingen. Beide problemen werden aangepakt door mijn coach en ik heb nu op 6 maanden tijd al meer vooruitgang geboekt dan de 2 jaar voordien! 

Trainen bij een personal coach kan erg duur zijn en dus een drempel voor veel jongen mensen wanneer ze nog geen werk hebben. Dit is bij mij ook zo, omdat ik nog student ben, maar online coaching valt erg goed mee van prijs. Na verloop van tijd bouw je ook zelf kennis op en kan je meer op jezelf gaan trainen moest je dat willen.

Wat je ook doet, veel succes!

• Upvote 1