Advertentie:

Sign in to follow this  
sebas

Starter

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Graag zou ik wat tips krijgen over het gebruik van supplementen. Ik ben sinds kort intensief aan het trainen en ik merk dat ik wat hulp kan gebruiken qua uithoudingsvermogen, vetverbranding en kracht.

Wat zijn voor jullie de supplementen die jullie gebruiken en waarom gebruiken jullie ze?

En wat zijn goede, betrouwbare sites om deze producten te bestellen?

Wat raden jullie aan om te gebruiken als supplementen. (ik train 5 keer per week).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Staat je voeding op punt? Dit kan namelijk een belangrijke invloed hebben op herstel.

 

Over supplementen:

 

Een whey shake na de training is altijd goed meegenomen, al kan je dit ook met volledige voeding doen. Maar het is soms moeilijker om in te passen bij lagere kcal.

Soms neem ik ook een shake voor de training met malodextrine in ( heel trage koolhydraten). Deze zorgen ervoor dat ik voldoende energie heb gedurende mijn workout.

 

Verder gebruik ik zelf elke ochtend en voor de training L-Carnitine. Deze zorgt dat het lichaam sneller vetzuren kan gebruiken voor energie

 

Glutamine na de training en voor bed.

Deze helpt voor een beter herstel en helpt tegen een te hoge cortisol en dus een lagere vetopslag als resultaat heeft.

 

Voor de rest neem ikzelf niets van omega 3 of multivitamine. Als je voeding op punt staat, heb je deze zeker niet nodig.

 

Als webshop gebruik ik vaak xxlnutrition.nl / bodyengymshop.nl / prozis.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dankjewel voor je antwoord.

En hoe zit het met het gebruik van creatine? Ik hoor daar zoveel wisselende verhalen over.

Is dit een toevoeging voor de workout?

Met mijn voeding probeer ik zo gevarieerd mogelijk te eten. Waarbij ik zorg dat ik voldoende eiwitten binnen krijg en langzame koolhydraten.

Edited by sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatine kan een goede aanvulling zijn. Echter werkt het niet bij iedereen evengoed. Maar ik zou hier pas op een later stadium naar kijken wanneer je even niet "verder" komt. Dit omdat je door creatine bijvoorbeeld net 1 herhaling meer kan maken kun je hier toch het essentiele verschil mee maken om weer verder op te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatine is perfect mogelijk. Helpt ook voor sneller spierherstel.

Doet geen kwaad. Ook de verhalen van opgeblazen zijn ervan is verleden tijd.

Je spieren tonen iets voller.

Maar ik gebruik het zelf niet.

Je neemt het best net voor de workout of net na.

 

Als je spieropbouw wilt, ben je beter met snelle koolhydraten. Je lichaam verbruikt minder energie om ze af te breken, dus er is meer energie over voor de spieropbouw.

 

Voor afvallen /toning, ga je dan weer beter naar trage koolhydraten. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors