Advertentie:

sebas

Starter

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Graag zou ik wat tips krijgen over het gebruik van supplementen. Ik ben sinds kort intensief aan het trainen en ik merk dat ik wat hulp kan gebruiken qua uithoudingsvermogen, vetverbranding en kracht.

Wat zijn voor jullie de supplementen die jullie gebruiken en waarom gebruiken jullie ze?

En wat zijn goede, betrouwbare sites om deze producten te bestellen?

Wat raden jullie aan om te gebruiken als supplementen. (ik train 5 keer per week).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Staat je voeding op punt? Dit kan namelijk een belangrijke invloed hebben op herstel.

 

Over supplementen:

 

Een whey shake na de training is altijd goed meegenomen, al kan je dit ook met volledige voeding doen. Maar het is soms moeilijker om in te passen bij lagere kcal.

Soms neem ik ook een shake voor de training met malodextrine in ( heel trage koolhydraten). Deze zorgen ervoor dat ik voldoende energie heb gedurende mijn workout.

 

Verder gebruik ik zelf elke ochtend en voor de training L-Carnitine. Deze zorgt dat het lichaam sneller vetzuren kan gebruiken voor energie

 

Glutamine na de training en voor bed.

Deze helpt voor een beter herstel en helpt tegen een te hoge cortisol en dus een lagere vetopslag als resultaat heeft.

 

Voor de rest neem ikzelf niets van omega 3 of multivitamine. Als je voeding op punt staat, heb je deze zeker niet nodig.

 

Als webshop gebruik ik vaak xxlnutrition.nl / bodyengymshop.nl / prozis.com

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Super, dankjewel voor je antwoord.

En hoe zit het met het gebruik van creatine? Ik hoor daar zoveel wisselende verhalen over.

Is dit een toevoeging voor de workout?

Met mijn voeding probeer ik zo gevarieerd mogelijk te eten. Waarbij ik zorg dat ik voldoende eiwitten binnen krijg en langzame koolhydraten.

bewerkt door sebas

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Creatine kan een goede aanvulling zijn. Echter werkt het niet bij iedereen evengoed. Maar ik zou hier pas op een later stadium naar kijken wanneer je even niet "verder" komt. Dit omdat je door creatine bijvoorbeeld net 1 herhaling meer kan maken kun je hier toch het essentiele verschil mee maken om weer verder op te bouwen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Creatine is perfect mogelijk. Helpt ook voor sneller spierherstel.

Doet geen kwaad. Ook de verhalen van opgeblazen zijn ervan is verleden tijd.

Je spieren tonen iets voller.

Maar ik gebruik het zelf niet.

Je neemt het best net voor de workout of net na.

 

Als je spieropbouw wilt, ben je beter met snelle koolhydraten. Je lichaam verbruikt minder energie om ze af te breken, dus er is meer energie over voor de spieropbouw.

 

Voor afvallen /toning, ga je dan weer beter naar trage koolhydraten. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition