Advertentie:

Sign in to follow this  
Koertie

Fly's slecht voor schouders

Recommended Posts

In onderstaande filmpje heeft hij het over dat de fly's slecht zou zijn voor de schouders.

en op zich klinkt zijn uitleg wel aannemelijk.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Hij noemt 1 alternatief voor de binnenkant borst (pec fly) maar zijn er nog meer alternatieven?

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Goede vraag, en ik ben wel en niet akkoord met de flyes.

Ze kunnen je schouder kapotmaken, maar dat kan de DB bench press ook.

Als je te diep gaat en dan vanuit je schouder moet gaan werken, dan bestaat een grote kans op blessure. Maar dan doe je eigenlijk de oefening fout.

Je moet ten eerste niet op je platte rug liggen zoals hem, maar zoals een Bench Press, een retractie van je schouderbladen doen. Dan kan je dieper gaan.

Verder moet je de oefening uitvoeren met een constante spanning in de borstspier. Ga je te diep, dan verlies je de spanning en doe je de oefening fout. Alsook kan je dan onmogelijk het gewicht omhoog krijgen door de borstspieren op te spannen.

Idem met de top positie. Als je je armen strekt en db tegen elkaar brengt, staan de gewichten loodrecht op het lichaam en is de spanning van de spier weg. Armen altijd lichtjes gebogem houden.

En dan traag laten zakken zodat je de spanning voelt.

 

Andere oefeningen zijn peck deck, bodyweight flyes met de TRX, cable crossover, (incline) cable flyes...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors