Advertentie:

Muscle Starter Pack
Koertie

Fly's slecht voor schouders

Recommended Posts

In onderstaande filmpje heeft hij het over dat de fly's slecht zou zijn voor de schouders.

en op zich klinkt zijn uitleg wel aannemelijk.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Hij noemt 1 alternatief voor de binnenkant borst (pec fly) maar zijn er nog meer alternatieven?

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Goede vraag, en ik ben wel en niet akkoord met de flyes.

Ze kunnen je schouder kapotmaken, maar dat kan de DB bench press ook.

Als je te diep gaat en dan vanuit je schouder moet gaan werken, dan bestaat een grote kans op blessure. Maar dan doe je eigenlijk de oefening fout.

Je moet ten eerste niet op je platte rug liggen zoals hem, maar zoals een Bench Press, een retractie van je schouderbladen doen. Dan kan je dieper gaan.

Verder moet je de oefening uitvoeren met een constante spanning in de borstspier. Ga je te diep, dan verlies je de spanning en doe je de oefening fout. Alsook kan je dan onmogelijk het gewicht omhoog krijgen door de borstspieren op te spannen.

Idem met de top positie. Als je je armen strekt en db tegen elkaar brengt, staan de gewichten loodrecht op het lichaam en is de spanning van de spier weg. Armen altijd lichtjes gebogem houden.

En dan traag laten zakken zodat je de spanning voelt.

 

Andere oefeningen zijn peck deck, bodyweight flyes met de TRX, cable crossover, (incline) cable flyes...

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition