Advertentie:

Koertie

Crossfit

Recommended Posts

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Koertie:

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

 

Ervaring niet, is niet mijn favoriet. CrossFit is meer voor algemene fitheid dan voor het opbouwen van spiermassa. Dat is ook gelijk het grote verschil tussen CrossFit en bodybuilding. Crossfitters voeren oefeningen uit op lager gewicht maar op uithoudingsvermogen. Bodybuilders doen zwaar maar gecontroleerd een bepaald aantal herhalingen. Ook doen crossfitters naar mijn weten geen echte isolatie oefeningen en doen ze meer met touwen, banden en ophoog bankjes.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossfit heeft z'n goede kanten. Zo is veel gebaseerd op compound oefeningen en time under tension( zo veel mogelijk herhalingen binnen een bepaalde tijd).iets die ook voorkomt bij bodybuilding enzo.

Hun zwakke punt is dat velen het zo ver drijven dat de vorm van ondergeschikt belang is. Hierdoor trainen ze vaak niet de correcte spiergroep en is de kans op blessures heel hoog.

Ze creeeren als het ware een HIIT met gewichten.

 

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei P2I:

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden.

 

was ik ook niet van plan maar ik hoor steeds meer mensen er over en was nieuwsgierig wat het inhield.

thanx

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor vaak heel slechte verhalen over crossfit, maar wil dat toch een beetje nuanceren.

 

Ik heb bij twee verschillende crossfit 'boxen' getrained, 1 in Utrecht en 1 in Amersfoort. Bij beide ligt er erg veel nadruk op de correcte uitvoering van de oefeningen. Bij vermoeidheid wordt er wel een klein verval in uitvoering toegestaan, maar echt niet heel veel. Beide moedigen ook aan dat je de losse gewichtheftrainingen bijwoont als je de techniek niet volledig machtig bent.

 

Misschien zijn deze boxen de uitzondering op de regel, dat kan natuurlijk. Maar sowieso is het niet waar dat alle crossfitters slechte techniek hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de vele crossfit video's op YouTube met slechte uitvoering een groot deel bepaald hebben van het stereotype crossfitters :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors