Advertentie Bodyengymshop
Koertie

Crossfit

5 berichten in deze discussie

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

1 uur geleden zei Koertie:

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

Ervaring niet, is niet mijn favoriet. CrossFit is meer voor algemene fitheid dan voor het opbouwen van spiermassa. Dat is ook gelijk het grote verschil tussen CrossFit en bodybuilding. Crossfitters voeren oefeningen uit op lager gewicht maar op uithoudingsvermogen. Bodybuilders doen zwaar maar gecontroleerd een bepaald aantal herhalingen. Ook doen crossfitters naar mijn weten geen echte isolatie oefeningen en doen ze meer met touwen, banden en ophoog bankjes.

1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Crossfit heeft z'n goede kanten. Zo is veel gebaseerd op compound oefeningen en time under tension( zo veel mogelijk herhalingen binnen een bepaalde tijd).iets die ook voorkomt bij bodybuilding enzo.

Hun zwakke punt is dat velen het zo ver drijven dat de vorm van ondergeschikt belang is. Hierdoor trainen ze vaak niet de correcte spiergroep en is de kans op blessures heel hoog.

Ze creeeren als het ware een HIIT met gewichten.

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden

1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei P2I:

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden.

was ik ook niet van plan maar ik hoor steeds meer mensen er over en was nieuwsgierig wat het inhield.

thanx

1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden