Advertentie:

Koertie

Crossfit

Recommended Posts

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Koertie:

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

 

Ervaring niet, is niet mijn favoriet. CrossFit is meer voor algemene fitheid dan voor het opbouwen van spiermassa. Dat is ook gelijk het grote verschil tussen CrossFit en bodybuilding. Crossfitters voeren oefeningen uit op lager gewicht maar op uithoudingsvermogen. Bodybuilders doen zwaar maar gecontroleerd een bepaald aantal herhalingen. Ook doen crossfitters naar mijn weten geen echte isolatie oefeningen en doen ze meer met touwen, banden en ophoog bankjes.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossfit heeft z'n goede kanten. Zo is veel gebaseerd op compound oefeningen en time under tension( zo veel mogelijk herhalingen binnen een bepaalde tijd).iets die ook voorkomt bij bodybuilding enzo.

Hun zwakke punt is dat velen het zo ver drijven dat de vorm van ondergeschikt belang is. Hierdoor trainen ze vaak niet de correcte spiergroep en is de kans op blessures heel hoog.

Ze creeeren als het ware een HIIT met gewichten.

 

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei P2I:

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden.

 

was ik ook niet van plan maar ik hoor steeds meer mensen er over en was nieuwsgierig wat het inhield.

thanx

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor vaak heel slechte verhalen over crossfit, maar wil dat toch een beetje nuanceren.

 

Ik heb bij twee verschillende crossfit 'boxen' getrained, 1 in Utrecht en 1 in Amersfoort. Bij beide ligt er erg veel nadruk op de correcte uitvoering van de oefeningen. Bij vermoeidheid wordt er wel een klein verval in uitvoering toegestaan, maar echt niet heel veel. Beide moedigen ook aan dat je de losse gewichtheftrainingen bijwoont als je de techniek niet volledig machtig bent.

 

Misschien zijn deze boxen de uitzondering op de regel, dat kan natuurlijk. Maar sowieso is het niet waar dat alle crossfitters slechte techniek hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de vele crossfit video's op YouTube met slechte uitvoering een groot deel bepaald hebben van het stereotype crossfitters :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hi,   -- Trainen "like a bitch"    Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..   Mijn advies: - Multi-vitamine en mineralen - Whey protein    Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..  
    • Hi,   Tijdens mijn bulk/cut periode sta ik eigenlijk nooit op een weegschaal of meet ik me vet (ik ga gewoon op me gevoel en spiegel af), dus kan je hierbij niet adviseren.   -Maar wat is je doel?   je zegt dat je op onderhoud eet, maar zoals ik het lees zegt je schema dat bulkt (je onderhoud  zal iets hoger liggen dan 1722 Kcal, maar je eet nu 2693 Kcal, dat is misschien ook een verklaring dat je meer aankomt dat je verwacht..    -"Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat" Waarom? je komt aan (of is dat dan niet je doel), dat is het belangrijkste. dus je schema lijkt te werken voor "nu", voor jouw..  Er wordt tegenwoordig zoveel flauwekul (ook wel goede dingen) geschreven op het web, dat je er helemaal gek van wordt. Luister gewoon lekker naar je lichaam, meer kan je niet doen, het is allemaal genetisch bepaalt.   Hoe in ieder geval rekening met dat wanneer je zwaarder wordt ook je Kcal behoefte omhoog gaat..      Aan je gegevens (in je schema) te zien, ben jij net als mij een Ecto . (mijn stats: lft: 47 lengte 180, schommel nu rond de 69 -72 kg, met een klein beetje vet, (erg drukke baan nu in deze periode)  Mijn Bulk inname NU "is om er nabij 2800 Kcal - 65% KH  -- 25% eiwitten -- 10% vet (vet wordt toch haast niet aangezet bij ons ECTO's)    Naast mijn voedingsschema gebruik ik nu, 1a2 gainershakes en 50gr maltodextrine  puur als extra aanvulling en om wat voorraad te kweken, voor tijdens mijn volgende supplementen periode. (makkelijke Kcal's).   Het blijft een sport van innames berekenen en niet simpel -en dom weg aan gewichten duwen en trekken.. - Teveel is niet goed en te weinig is ook niet goed.    
    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
  • Sponsors