Advertentie:

Koertie

Crossfit

Recommended Posts

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Koertie:

Is er hier iemand die ervaring heeft met Crossfit

ben wel nieuwsgierig wat dat nu in houd.

 

Ervaring niet, is niet mijn favoriet. CrossFit is meer voor algemene fitheid dan voor het opbouwen van spiermassa. Dat is ook gelijk het grote verschil tussen CrossFit en bodybuilding. Crossfitters voeren oefeningen uit op lager gewicht maar op uithoudingsvermogen. Bodybuilders doen zwaar maar gecontroleerd een bepaald aantal herhalingen. Ook doen crossfitters naar mijn weten geen echte isolatie oefeningen en doen ze meer met touwen, banden en ophoog bankjes.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossfit heeft z'n goede kanten. Zo is veel gebaseerd op compound oefeningen en time under tension( zo veel mogelijk herhalingen binnen een bepaalde tijd).iets die ook voorkomt bij bodybuilding enzo.

Hun zwakke punt is dat velen het zo ver drijven dat de vorm van ondergeschikt belang is. Hierdoor trainen ze vaak niet de correcte spiergroep en is de kans op blessures heel hoog.

Ze creeeren als het ware een HIIT met gewichten.

 

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei P2I:

Je kan gelijkaardige trainingen doen met correcte vorm en vooruitgang boeken als je dat wilt.

Maar crossfit zelf ga ik niet aanraden.

 

was ik ook niet van plan maar ik hoor steeds meer mensen er over en was nieuwsgierig wat het inhield.

thanx

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor vaak heel slechte verhalen over crossfit, maar wil dat toch een beetje nuanceren.

 

Ik heb bij twee verschillende crossfit 'boxen' getrained, 1 in Utrecht en 1 in Amersfoort. Bij beide ligt er erg veel nadruk op de correcte uitvoering van de oefeningen. Bij vermoeidheid wordt er wel een klein verval in uitvoering toegestaan, maar echt niet heel veel. Beide moedigen ook aan dat je de losse gewichtheftrainingen bijwoont als je de techniek niet volledig machtig bent.

 

Misschien zijn deze boxen de uitzondering op de regel, dat kan natuurlijk. Maar sowieso is het niet waar dat alle crossfitters slechte techniek hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de vele crossfit video's op YouTube met slechte uitvoering een groot deel bepaald hebben van het stereotype crossfitters :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors