Advertentie:

Sign in to follow this  
drRo

Intro

Recommended Posts

Hallo daar, 

 

Weer een nieuwe inschrijving :-)

Hoop dat er hier wat activiteit gaande is, op andere fora gekeken en ik heb overal de indruk dat de meeste posts alweer jaren geleden zijn. 

Ik: 39, 1m89, 84kg. Krachttraining sinds 2008, maar laatste 2.5 jaar pas continue en ook serieus bezig met m'n voeding.  

Laatste jaar gewicht ongeveer hetzelfde gebleven en vet% langzaam maar zeker van zo'n 16-17% -> ongeveer 12% nu. 

Momenteel met ketogeen dieet bezig, wat niet altijd gemakkelijk is maar wat echt ontzettend goed werkt om de love handles weg te schroeien ;-)

Mijn doel is nog ietsje droger worden, en dan langzaam kijken of ik nog wat spiermassa erbij kan krijgen. 

 

Tot later!

Edited by drRo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum! Zo lang bestaat ons forum nog niet :) Ik wens je een leuke tijd toe en als je vragen hebt kan je deze altijd stellen!

 

Sportieve groeten,

 

Fit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom!

Goed vooruitgang al.

En waarom precies voor het ketogeen dieet gekozen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je!

Ik las er van alles over dat het goed werkt om vet te verbranden en tegelijk spiermassa te behouden, en ik was ook wel benieuwd of het voor mij zou werken. Was het eetpatroon dat ik daarvoor had wel een beetje beu dus een switch leek me niet verkeerd. En eerlijk gezegd: het werkt écht geweldig goed. Het is niet gemakkelijk omdat je echt strikt de koolhydraten moet vermijden, anders sla je snel weer glycogeen op in je lever en dan switcht je verbranding weer naar KH. Maar ik zie letterlijk per week resultaat...dus dat motiveert wel weer om het vol te houden ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je in een calorie tekort zit, gaat je lichaam elke dag aan je vetreserves moeten zitten hoor.

Koolhydraten zorgen net dat je minder snel spiermassa verliest (houdt proteine beter vast in de spieren) en zorgt voor meer energie voor je workouta (dus hevigere workouts).

Zonder koolhydraten gaat je lichaam net sneller eiwitten (en dus ook spiermassa) afbreken omdat dit sneller energie levert dan vet omzetten naar energie. 

 

Maar zolang het werkt, ben je goed bezig. Maar staar je echt niet blind op wat je leest online. Je zal voor alles hevige voorstanders en tegenstanders vinden met bijhorende medische studies ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zeker merk is dat mijn spiermassa 'voller' is zodra ik weer koolhydraten toevoeg aan m'n voeding. Voor de rest voel (en kijk ik in spiegel) wat er gebeurt en pas ik het daarop aan. Wat inderdaad: er staat veel online, veel daarvan is blabla en voor iedere mening zijn argumenten te vinden. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onlangs een meta-analyse zien voorbij komen waarin alle studies van zowel koolhydraatarme als vetarme dieeten vergeleken werden. De conclusie was dat het ene dieet niet beter was dan de andere wat betreft vetverlies.

 

Zelf ben ik geen voorstander van zulke dieeten. Het Atkins dieet is zowat het bekentste ketogeen dieet. Na enkele weken dit dieet te volgen gaat het lichaam in ketose en gaat zelf grote hoeveelheden suiker aanmaken. Dit supersuiker (methylglyoxal) is 40000 keer actiever dan gewone suiker. Geen wonder dat bepaalde atleten gaan experimenteren met dit dieet. Maar waar ze niet bij stil staan is dat dit suiker werkt als superglue. Eiwitten worden aan elkaar geplakt als hell. Die verbindingen slaan dan neer waar je ze niet wil hebben. Hetzelfde gebeurd bij diabetici die niet te behandelen zijn. Je verouderd er in sneltempo van.

 

Als je vet wil verliezen is er een eenvoudiger manier. Je hoeft zelfs nog geen kcals meer te tellen en het is nog gezonder ook. Al wat je moet doen is voedingsmiddelen vermijden met een hoge glycemische index. Dit zijn oa gerechten met suiker, pasta, rijst, aardappelen en graanprodukten(behalve volkorenbrood). Hierdoor gaat je insuline nooit pieken want het is deze die je vet maakt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet akkoord met dat laatste @Peter Wouters.

Vet aanzet gebeurd door een calorie overschot.

Je kan perfect een calorie overschot hebben zonder hoge glycemische producten. De insulinepiek zal dat misschien bevorderen en het verminderen hiervan zal je ook minder een dip geven, maar zal je niet standaard laten afvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei P2I:

@Peter Wouters

Je kan perfect een calorie overschot hebben zonder hoge glycemische producten. De insulinepiek zal dat misschien bevorderen en het verminderen hiervan zal je ook minder een dip geven, maar zal je niet standaard laten afvallen.

 

Ik heb het zelf nog niet berekend maar ik vermoed dat je geweldig veel gaat moeten eten om tot een calorie overschot te komen met laag glycemische voedingsmiddelen. Ik denk dan aan groenten, fruit, havermoutpap. 

Er zijn al studies die aangetoond hebben dat een calorie niet altijd een calorie is. Dieeten met lage glycemische index en zonder calorierestrictie geven meer vetverlies  dan een vetarm dieet met calorierestrictie. 

Ook is het bekend dat niet de vetten maar hoge suikerpieken verantwoordelijk zijn voor hoge cholesterol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Ik heb het zelf nog niet berekend maar ik vermoed dat je geweldig veel gaat moeten eten om tot een calorie overschot te komen met laag glycemische voedingsmiddelen. Ik denk dan aan groenten, fruit, havermoutpap. 

Er zijn al studies die aangetoond hebben dat een calorie niet altijd een calorie is. Dieeten met lage glycemische index en zonder calorierestrictie geven meer vetverlies  dan een vetarm dieet met calorierestrictie. 

Ook is het bekend dat niet de vetten maar hoge suikerpieken verantwoordelijk zijn voor hoge cholesterol.

Klopt, maar havermout bevat vel calorieen. Je kan wel degelijk snel over je calorieen geraken met laag glycemische voeding.

Bepaalde groenten (wortel,...)en fruit (bvb bananen, mango, nectarine,...) Bevatten ook veel calorieën.

Een calorie is idd geen calorie. Zo zijn laag glycemische koolhydraten, eiwitten,... moeilijk verteerbare en wordt een deel van de aangebrachte calorieen al gebruikt om deze af te breken en om te zetten naar energie. En bij hoog glycemische is dit niet. 

Maar als je totaal calorieen zich in een tekort bevinden, val je af. Zit je in een overschot, dan kom je aan.

 

Om goed te bulken werk je dan best met hoog glycemische producten zodat je zeker bent dat je in een overschot zit en spieren aanzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors