Advertentie:

Selina

Introductie

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik zal me eerst even voorstellen. 
Ik ben een vrouw van 29 jaar mijn lengte is 173cm mijn gewicht 65 kg en ik heb een vetpercentage van 20%.
Mijn hobby's zijn: koken, uitgaan, reizen en sporten

In een jaar tijd ben ik 13 kilo afgevallen door kracht in combinatie met cardio. Hier ben ik natuurlijk heel erg blij mee. 
De manier waarop het ging was alleen niet zo prettig.

Ik leefde alleen nog maar op kwark 800 kcal per dag met zware krachtraining, achteraf kwam ik erachter dat dit zijn (personaltrainer) wedstrijdvoeding was.
Ik mocht dit niet langer dan 4 wkn doen van hem, oke zo gezegd zo gedaan. 
Na 4 wkn stopte hij ermee en liet me in de steek. Ik werd volledig voor de leeuwen gegooid. 

Eindelijk was ik afgevallen maar wat nu al het eten leek slecht en ik zat vastgeklampt aan die kwark alleen dat voelde vertrouwd.
Dit net zolang gevolgd totdat ik er letterlijk bij neerviel na 12 wkn.Toen was ik het zat, ik wilde weer terug naar "normaal" normaal? wat is normaal.
Ik mis mijn vorige leven 13 kilo zwaarder maar wel lekker uitgaan, drankje doen en zonder zorgen de muur leegtrekken ;-)

Dus een andere PT'er gezocht en verteld dat ik terug wil naar normaal, ik kreeg een voedingsschema van elke dag groene asperges met biefstuk.
Nou dit hield ik vol totdat ik moest overgeven ik vroeg of hij een andere optie heeft, nee helaas gewoon doorgaan. 
Ik begon het overgeven als prettig te ervaren en zo kun je het verder zelf wel invullen. Mijn vriend kwam erachter en we hebben samen verder gekeken.

De laatste PT'er zette mij op de hele dag broccoli en kip met rijst. Toen hebben we samen proffesionele hulp gezocht en kwam ik uiteindelijk bij een eetstoorniskliniek. 
4dagen fulltime in behandeling ( ik was die tijd werkloos) helaas toen ze het traject wilde starten had ik net een baan gevonden en konden ze me niet meer helpen.
Ook door een proffesioneel kliniek word je dan gewoon aan je lot overgelaten terwijl er na diverse onderzoeken en gesprekken wel geconstateerd word dat je boulimia hebt.
Ik ben alleen maar kwaad en teleurgesteld in 3 PT'ers en een kliniek wat zich niet eens een kliniek mag noemen.

Nou dat ben ik dus...hahaha ik wil er niet een hele zware intoductie van maken want zo is het ook helemaal niet
maar ik wil ook niet zo ineens binnenstappen. Nu hebben jullie wel al een beeld van wie ik ben, ik ben dus geen leek zeg maar en heb van alles gedaan en geprobeerd. ik sport 4x p.w. kracht in combinatie met cardio nog steeds, en daarnaast squash ik af en toe.
En nu weet ik het dus niet meer, ik sta er alleen voor en raak gedemotiveerd.
Straks doe ik niks meer en word ik Michelin

Advertentie:

Hey, welkom!

Wat een beu verhaal om te lezen zeg.

Maar spijtig genoeg zijn er zoveel PT's tegenwoordig die geen kennis hebben van voeding en gewoon een schema van een andere wedstrijd PT overnemen en kennen niets anders.

1 eetschema voor maanden is idd niet houdbaar.

Dat is de reden waarom ikzelf met 7 eetschema's werk ipv 1. Zelf kon ik dit ook niet uithouden (en ik ben PT), hoe kan ik dat dan verwachten van mn klanten.

Ook heel vervelend dat de PT's je aan je lot overlaten.

Dat is het verschil tussen iemand die het doet uit passie of voor het geld.

Ik denk dat je rustig aan moet opbouwen via reverse dieting.

Hierbij verhoog je wekelijks je calorieen met ongeveer 100kcal om je metabolisme te laten stijgen. Als je verdikt, blijf je een weekje langer op dit aantal zodat alles kan stabiliseren.

Je kan bvb een calorie-tracker app gebruiken, maar ik denk dat je goed zit aan enkele eetschema's die alles voor jouw duidelijk maken.

Als ik enige, vrijblijvende, hulp kan bieden, contacteer me gerust.

• Like 1

Allereerst welkom op het forum! :) 

Kan uit ervaring @P2I aanraden, zeer goede/duidelijke schema's en totaal niet eentonig!

Als je vragen hebt stel ze gerust.

Fit

• Upvote 1

Hey Selina! Allereerst hartelijk welkom op het forum!

Je verhaal leunt aan met het mijne. Ik heb ook te kampen gehad met een eetstoornis (anorexia nervosa) die door een aantal sportdiëtisten mede in de hand is gewerkt. Na 2 jaar mijn lichaam alleen maar af te breken is er een omschakeling geweest en begon ik langzaam uit dat diepe dal te kruipen. Sinds ik sinds een halfjaar in training ben bij een echte goeie PT en sportdiëtiste (alleszins voor mij) gaat het echt goed en boek ik elke dag vooruitgang!

Moest je met specifieke vragen zitten, aarzel zeker niet om een berichtje te sturen! Ik weet wat een hel het is om te vechten tegen een eetstoornis en help mensen die dit ook doormaken maar al te graag.

Ik wens je sowieso veel succes in alles wat je doet!

• Like 1