Advertentie:



Selina

Introductie

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik zal me eerst even voorstellen. 
Ik ben een vrouw van 29 jaar mijn lengte is 173cm mijn gewicht 65 kg en ik heb een vetpercentage van 20%.
Mijn hobby's zijn: koken, uitgaan, reizen en sporten

In een jaar tijd ben ik 13 kilo afgevallen door kracht in combinatie met cardio. Hier ben ik natuurlijk heel erg blij mee. 
De manier waarop het ging was alleen niet zo prettig.

Ik leefde alleen nog maar op kwark 800 kcal per dag met zware krachtraining, achteraf kwam ik erachter dat dit zijn (personaltrainer) wedstrijdvoeding was.
Ik mocht dit niet langer dan 4 wkn doen van hem, oke zo gezegd zo gedaan. 
Na 4 wkn stopte hij ermee en liet me in de steek. Ik werd volledig voor de leeuwen gegooid. 

Eindelijk was ik afgevallen maar wat nu al het eten leek slecht en ik zat vastgeklampt aan die kwark alleen dat voelde vertrouwd.
Dit net zolang gevolgd totdat ik er letterlijk bij neerviel na 12 wkn.Toen was ik het zat, ik wilde weer terug naar "normaal" normaal? wat is normaal.
Ik mis mijn vorige leven 13 kilo zwaarder maar wel lekker uitgaan, drankje doen en zonder zorgen de muur leegtrekken ;-)

Dus een andere PT'er gezocht en verteld dat ik terug wil naar normaal, ik kreeg een voedingsschema van elke dag groene asperges met biefstuk.
Nou dit hield ik vol totdat ik moest overgeven ik vroeg of hij een andere optie heeft, nee helaas gewoon doorgaan. 
Ik begon het overgeven als prettig te ervaren en zo kun je het verder zelf wel invullen. Mijn vriend kwam erachter en we hebben samen verder gekeken.

De laatste PT'er zette mij op de hele dag broccoli en kip met rijst. Toen hebben we samen proffesionele hulp gezocht en kwam ik uiteindelijk bij een eetstoorniskliniek. 
4dagen fulltime in behandeling ( ik was die tijd werkloos) helaas toen ze het traject wilde starten had ik net een baan gevonden en konden ze me niet meer helpen.
Ook door een proffesioneel kliniek word je dan gewoon aan je lot overgelaten terwijl er na diverse onderzoeken en gesprekken wel geconstateerd word dat je boulimia hebt.
Ik ben alleen maar kwaad en teleurgesteld in 3 PT'ers en een kliniek wat zich niet eens een kliniek mag noemen.

Nou dat ben ik dus...hahaha ik wil er niet een hele zware intoductie van maken want zo is het ook helemaal niet
maar ik wil ook niet zo ineens binnenstappen. Nu hebben jullie wel al een beeld van wie ik ben, ik ben dus geen leek zeg maar en heb van alles gedaan en geprobeerd. ik sport 4x p.w. kracht in combinatie met cardio nog steeds, en daarnaast squash ik af en toe.
En nu weet ik het dus niet meer, ik sta er alleen voor en raak gedemotiveerd.
Straks doe ik niks meer en word ik Michelin

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hey, welkom!

Wat een beu verhaal om te lezen zeg.

Maar spijtig genoeg zijn er zoveel PT's tegenwoordig die geen kennis hebben van voeding en gewoon een schema van een andere wedstrijd PT overnemen en kennen niets anders.

1 eetschema voor maanden is idd niet houdbaar.

Dat is de reden waarom ikzelf met 7 eetschema's werk ipv 1. Zelf kon ik dit ook niet uithouden (en ik ben PT), hoe kan ik dat dan verwachten van mn klanten.

Ook heel vervelend dat de PT's je aan je lot overlaten.

Dat is het verschil tussen iemand die het doet uit passie of voor het geld.

Ik denk dat je rustig aan moet opbouwen via reverse dieting.

Hierbij verhoog je wekelijks je calorieen met ongeveer 100kcal om je metabolisme te laten stijgen. Als je verdikt, blijf je een weekje langer op dit aantal zodat alles kan stabiliseren.

 

Je kan bvb een calorie-tracker app gebruiken, maar ik denk dat je goed zit aan enkele eetschema's die alles voor jouw duidelijk maken.

 

Als ik enige, vrijblijvende, hulp kan bieden, contacteer me gerust.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst welkom op het forum! :) 

 

Kan uit ervaring @P2I aanraden, zeer goede/duidelijke schema's en totaal niet eentonig!

 

Als je vragen hebt stel ze gerust.

 

Fit

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Selina! Allereerst hartelijk welkom op het forum!

Je verhaal leunt aan met het mijne. Ik heb ook te kampen gehad met een eetstoornis (anorexia nervosa) die door een aantal sportdiëtisten mede in de hand is gewerkt. Na 2 jaar mijn lichaam alleen maar af te breken is er een omschakeling geweest en begon ik langzaam uit dat diepe dal te kruipen. Sinds ik sinds een halfjaar in training ben bij een echte goeie PT en sportdiëtiste (alleszins voor mij) gaat het echt goed en boek ik elke dag vooruitgang!

 

Moest je met specifieke vragen zitten, aarzel zeker niet om een berichtje te sturen! Ik weet wat een hel het is om te vechten tegen een eetstoornis en help mensen die dit ook doormaken maar al te graag.

Ik wens je sowieso veel succes in alles wat je doet!

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Ha bedankt!   Ik gebruik ze wel eens bij ochtend cardio op lege maag. Ongeveer hetzelfde principe dus!
    • Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen  Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO.   Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
    • Wat zijn BCAA's BCAA’s zijn aminozuren die door het lichaam gebruikt worden voor het aanmaken van spierweefsel. Het zijn de eerste stoffen/zuren die je spieren aanspreken als voedingsbron om energie vandaan te halen. BCAA’s volledig uitgeschreven staat voor Branched Chain Amino Acids. Omdat de structuur op moleculaire basis is vertakt (brachend) staat het bekend als Branched Chain Amino Acids. De aminozuren waar de BCAA’s uit bestaan zijn Valine, Isoleucine en Leucine. Deze stoffen heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord en daarom denk je misschien waarom zijn deze belangrijk? De eerder genoemde aminozuren maken een derde uit van je noodzakelijke aminozuren en het is ongeveer 70% van je totale spiereiwit. Dit geeft een indicatie op hoe belangrijk deze aminozuren voor je lichaam zijn.
      Je lichaam kan deze zuren niet zelf aanmaken daarom is het belangrijk dat je ze op natuurlijke basis binnenkrijgt. Dit kan via voeding of via suppletie. BCAA’s kun je vinden in eiwitrijke producten, denk bijvoorbeeld aan producten zoals eieren, vlees, vis en eiwit shakes. Wat doen BCAA's BCAA’s zorgen voor de voeding en de weder opbouw van je spiermassa. Simpel gezegd doet het herstelwerkzaamheden in je lichaam.
      Tijdens de lichamelijke inspanning worden de BCAA’s afgebroken in je lichaam. Dit wordt BCAA oxidatie genoemd (afbraak van BCAA’s). Bij intensieve en langdurige inspanning raakt in je lichaam de glycogeenvoorraad op, vanaf dat moment wordt de aminozuren gebruikt als energie bron. Bij langdurige inspanning wordt niet een bankdruk set van 3 x 15 bedoeld maar bijvoorbeeld het lopen van een marathon. Om te zorgen dat je spieren snel weer herstellen wordt de aminozuur leucine gebruikt. Dit betekend niet dat alleen leucine gebruikt wordt hiervoor. Het werkt namelijk erg nauw samen met Isoleucine en valine. Leucine zorgt voor een direct effect in je lichaam, het zorgt voor een stimulerend effect van de eiwitsynthese. De combinatie van de drie aminozuren zorgen ervoor dat de eiwitsynthese sneller wordt uitgevoerd. Hierdoor zal er minder schade aan de spieren voorkomen. BCAA's voor spiermassa Uit onderzoek is gebleken dat BCAA’s zorgen voor een verhoging in de eiwitsynthese. Dit is goed voor het herstel van de spieren waardoor de opbouw hiervan sneller kan gaan. Daarnaast zorgt het ook voor een vermindering in de afbraak van spiereiwitten. Eerdere onderzoeken tussen whey en BCAA’s heeft uitgewezen dat bij een periode van 8 weken de BCAA’s gebruikers 2 kilo meer spierkracht hadden ontwikkeld dan de gebruikers van whey. Hierover zijn ook tegen strijdige berichten gemeld. Wanneer je je voeding al aanpast op je sport activiteiten kan het zijn dat BCAA’s geen toevoeging hebben voor je lichaam tijdens het sporten. Sportvoeding wordt uitgezocht op eiwitrijke maaltijden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kip, ei en vlees. Je lichaam krijgt op deze manier al voldoende aminozuren binnen waardoor de extra toevoeging van BCAA’s geen effect meer hebben. Je lichaam heeft dan aal voldoende BCAA en zal daarom weinig met de extra toegevoegde aminozuren doen. Let hier op tijdens het sporten of het wel effect heeft. Mocht je het niet zeker weten of het voor jou wel effect heeft, informeer hier dan naar bij een sport diëtist.
      Als je weinig eiwitten eet hebben BCAA’s juist een heel goed effect. Dit zal vooral voorkomen bij bijvoorbeeld vegetariërs die geen vlees eten. Zij missen dan een essentiële toevoer van eiwitten in hun voeding. Wanneer neem je BCAA’s Wanneer je BCAA’s moet nemen is door meerdere partijen en sporters onderzocht. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat het innemen van BCAA’s voor en tijdens het sporten het meeste effect heeft. Hoeveel je dan moet gebruiken is afhankelijk van je eigen voeding. De richtlijnen hierin zijn dat je 5 gram voor de training en 5 gram tijdens de training moet innemen. Het vooraf innemen doe je een half uur voor aanvang van de training. Omdat de hoeveelheid afwijkt kan het maar zo zijn dat je een andere dosering gebruikt. Bijvoorbeeld 7,5 gram voor de training en 7,5 tijdens de training. Intensieve sporters die niet al te veel eiwitten tijdens hun normale voeding eten zullen misschien zelfs 10 gram voor de training en 10 gram tijdens de training nodig hebben. Dit laatste zijn niet de richtlijnen maar sporter afhankelijk. Ga hier daarom niet blindelings vanuit. Voordelen van BCAA’s BCAA’s nemen aardig wat voordelen met zich mee. Daarom zijn veel sporters ook een groot voorstander van BCAA’s. De voornaamste redenen zijn: Spierkracht herstel
      De 3 aminozuren (leucine, isoleucine en valine) helpen bij het herstellen van de spierkracht. Hierdoor herstelt je lichaam sneller en kun je met optimale spierkracht en energie sporten. Onderhoud van het immuunsysteem
      Uit onderzoek blijkt dat BCAA’s een positieve invloed hebben op het immuunsysteem. Het zorgt voor het aanmaken van cytokine. Cytokine heeft een belangrijke rol in het immuunsysteem. Of het er echt voor zorgt dat je daarom minder snel ziek wordt is niet bewezen. Blijf daarom wel gezond eten en zorg dat je voldoende fruit eet. Spierprestaties op pijl houden
      De aminozuren zorgen er ook voor dat je energie opslag van de spieren behouden blijven. Ze gaan de vermoeidheid in de spieren tegen en zorgen dat de waargenomen inspanning verminderd wordt. Hierdoor heb je het gevoel dat je minder snel moe wordt en dat je langer door kunt. Simulatie van de vetverbranding tijdens het sporten
      Er zijn verschillende onderzoeken en theorieën die aangeven dat BCCA de vetverbranding stimuleert. Wanneer er een hoge concentratie van de BCAA’s in het lichaam aanwezig is tijdens het sporten zal het lichaam dit aanzien als een extreme afbraak van spierweefsel. Het lichaam zal hier dan mee stoppen en overgaan op vet als brandstof voor je lichaam. Hiermee train je de spieren extra snel en raak je sneller van je vet voorraden af. Daarnaast zorgt deze stimulatie ervoor dat de BCAA zuren direct naar de spieren worden gevoerd voor voeding. De resultaten zijn daardoor dat mensen meer lichaamsvet verliezen en meer spiermassa aankomen tijdens het sporten. Dit gebeurt tegelijkertijd dus voordeel op voordeel. Om te zorgen dat de verbranding tijdens het sporten zo snel mogelijk gaat is het aan te raden om 2 uur voor het sporten geen koolhydraten meer in te nemen BCAA's kopen?   Je bent van plan om BCAA's te kopen, wat nu? Je wilt de beste BCAA's voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij BCAA's kopen zonder teveel te betalen.
      http://www.bodyenfitshop.nl/
      https://www.bodylab.nl/
  • Sponsors


    Body en fitshop