Advertentie:



pim123

ff voorstellen: Pim

Recommended Posts

Hallo ik ben Pim,

56 jaar oud en pas weer begonnen met trainen.

Laatste keer was zo'n 35 jaar geleden in mijn jeugd (toen de

de 'sportscholen' nog bedompte hokken waren met vieze douches :))

 

Dit keer train ik onder begeleiding van een fysiotherapeut, altans in het

begin. Over een paar maanden weer voorzichtig beginnen bij een echte sportschool.

 

De rest van mijn leven ook aangepakt: groente, fruit, eiwitten, gestopt met roken,

veel minder alcohol en letten op mijn calorieen.

 

Alles rustig aan want het moet wel houdbaar zijn, en veel youtube kijken en lezen.

 

Ik lees dus ook mee op dit forum om te leren, en zal, zeker in het begin, nog niet veel bijdragen.

 

Groet,

Pim

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hoi Pim welkom op het forum ! :)

 

Wanneer je vragen hebt horen we dit natuurlijk graag. Gelukkig heb je YouTube al gevonden als goede informatie bron. Hier is namelijk zeer veel informatie te vinden over de juiste uitvoering van oefeningen e.t.c.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Pim,

 

Ben nu wel nieuwsgierig wat jij inmiddels al allemaal hebt verandert in de afgelopen maand en hoe het met je gaat? Nog steeds gestopt met roken? 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, leuk dat je het vraagt.

Nog steeds bezig bij de Fysio, ondertussen een tricepsoefening toegevoegd en vandaag begonnen met borst (weet niet hoe die machine heet). iedere week gaat nog steeds zwaarder, soms in twee weken om het aantal reps wel gelijk te houden.

Verleden week ff in de sportschool wezen kijken of het me wat leek, kom ik toevallig mijn fysio tegen die aan het trainen was. Best groot  !

Nu met hem aan het verzinnen hoe mijn schema in elkaar kan zitten, wil het in drie delen verdelen, waarvan twee delen dus bij de fysio want daar ben ik toch.

Stoppen met roken was voor mij nooit een probleem, ik ben niet nicotineafhankelijk. Ik vond het gewoon lekker en gezellig en vaak een gewoonte.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei pim123:

Best groot  !

 

 

De fysio trainer of de sportschool :) Goed om te horen dat je nu naar een sportschool kijkt, teken dat het vooruit gaat. 

 

Mooi om te horen en laat (als je wilt) af en toe even weten hoe het gaat? Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is niet een gemiddelde sportschool kan ik wel zien, ik als simpel nederige boer noem dit wel iets voor de upper-class. :) Ook een zeer goed gericht concept als ik alles even snel bekijk via de website, denk dat dit helemaal geen slechte keuze voor jou is. (zegt geen U). 

 

Mocht je vragen hebben over oefeningen, dan weet ik dat er wel een behoorlijke kennis hier aanwezig is. (ik ben aanwezig, lol :) ) Nee zonder gein, ik denk dat je hier best wel wat vragen kunt stellen en wellicht omtrent revalidatie dat ik daar nog iets zinnigs over kan zeggen. 

 

PS: Als ik zo brutaal mag zijn; vanwaar fysio therapie? 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En het voordeel ik dat ik om vier uur stop met werken dus in principe om half vijf onder de ijzers kan, als het nog lekker rustig is.

Zijn er ook nog van die echte body builder sportschooltjes dan ? Ik dacht dat alle sportscholen er tegenwoordig zo uitzagen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Merendeel is idd een beetje fancy geworden en de hardcore scholen zijn exclusief en extreem duur geworden. Vaak ook gericht op personal training met uurtarieven van rond de 60+ euro. Vlak bij mij zit wel een mooie school, maar niet meer te bekostigen voor mij dus.

 

Daarnaast denk ik dat met goede efficiënte training elke sportschool "hardcore" kan zijn. Het vereist alleen meer zelf discipline, inzet en zoeken naar kennis. 

 

(gebruikt geen spiegels, ziet zichzelf niet) 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een gewaad aan heb, dan ben ik idd beter zichtbaar. Maar dat jaagt mensen dan weer vaak weg ;) 

Ik blijf mij dan maar overtuigen om niet in de spiegel te kijken vanwege mijn BAD hairday.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Ha bedankt!   Ik gebruik ze wel eens bij ochtend cardio op lege maag. Ongeveer hetzelfde principe dus!
    • Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen  Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO.   Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
    • Wat zijn BCAA's BCAA’s zijn aminozuren die door het lichaam gebruikt worden voor het aanmaken van spierweefsel. Het zijn de eerste stoffen/zuren die je spieren aanspreken als voedingsbron om energie vandaan te halen. BCAA’s volledig uitgeschreven staat voor Branched Chain Amino Acids. Omdat de structuur op moleculaire basis is vertakt (brachend) staat het bekend als Branched Chain Amino Acids. De aminozuren waar de BCAA’s uit bestaan zijn Valine, Isoleucine en Leucine. Deze stoffen heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord en daarom denk je misschien waarom zijn deze belangrijk? De eerder genoemde aminozuren maken een derde uit van je noodzakelijke aminozuren en het is ongeveer 70% van je totale spiereiwit. Dit geeft een indicatie op hoe belangrijk deze aminozuren voor je lichaam zijn.
      Je lichaam kan deze zuren niet zelf aanmaken daarom is het belangrijk dat je ze op natuurlijke basis binnenkrijgt. Dit kan via voeding of via suppletie. BCAA’s kun je vinden in eiwitrijke producten, denk bijvoorbeeld aan producten zoals eieren, vlees, vis en eiwit shakes. Wat doen BCAA's BCAA’s zorgen voor de voeding en de weder opbouw van je spiermassa. Simpel gezegd doet het herstelwerkzaamheden in je lichaam.
      Tijdens de lichamelijke inspanning worden de BCAA’s afgebroken in je lichaam. Dit wordt BCAA oxidatie genoemd (afbraak van BCAA’s). Bij intensieve en langdurige inspanning raakt in je lichaam de glycogeenvoorraad op, vanaf dat moment wordt de aminozuren gebruikt als energie bron. Bij langdurige inspanning wordt niet een bankdruk set van 3 x 15 bedoeld maar bijvoorbeeld het lopen van een marathon. Om te zorgen dat je spieren snel weer herstellen wordt de aminozuur leucine gebruikt. Dit betekend niet dat alleen leucine gebruikt wordt hiervoor. Het werkt namelijk erg nauw samen met Isoleucine en valine. Leucine zorgt voor een direct effect in je lichaam, het zorgt voor een stimulerend effect van de eiwitsynthese. De combinatie van de drie aminozuren zorgen ervoor dat de eiwitsynthese sneller wordt uitgevoerd. Hierdoor zal er minder schade aan de spieren voorkomen. BCAA's voor spiermassa Uit onderzoek is gebleken dat BCAA’s zorgen voor een verhoging in de eiwitsynthese. Dit is goed voor het herstel van de spieren waardoor de opbouw hiervan sneller kan gaan. Daarnaast zorgt het ook voor een vermindering in de afbraak van spiereiwitten. Eerdere onderzoeken tussen whey en BCAA’s heeft uitgewezen dat bij een periode van 8 weken de BCAA’s gebruikers 2 kilo meer spierkracht hadden ontwikkeld dan de gebruikers van whey. Hierover zijn ook tegen strijdige berichten gemeld. Wanneer je je voeding al aanpast op je sport activiteiten kan het zijn dat BCAA’s geen toevoeging hebben voor je lichaam tijdens het sporten. Sportvoeding wordt uitgezocht op eiwitrijke maaltijden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kip, ei en vlees. Je lichaam krijgt op deze manier al voldoende aminozuren binnen waardoor de extra toevoeging van BCAA’s geen effect meer hebben. Je lichaam heeft dan aal voldoende BCAA en zal daarom weinig met de extra toegevoegde aminozuren doen. Let hier op tijdens het sporten of het wel effect heeft. Mocht je het niet zeker weten of het voor jou wel effect heeft, informeer hier dan naar bij een sport diëtist.
      Als je weinig eiwitten eet hebben BCAA’s juist een heel goed effect. Dit zal vooral voorkomen bij bijvoorbeeld vegetariërs die geen vlees eten. Zij missen dan een essentiële toevoer van eiwitten in hun voeding. Wanneer neem je BCAA’s Wanneer je BCAA’s moet nemen is door meerdere partijen en sporters onderzocht. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat het innemen van BCAA’s voor en tijdens het sporten het meeste effect heeft. Hoeveel je dan moet gebruiken is afhankelijk van je eigen voeding. De richtlijnen hierin zijn dat je 5 gram voor de training en 5 gram tijdens de training moet innemen. Het vooraf innemen doe je een half uur voor aanvang van de training. Omdat de hoeveelheid afwijkt kan het maar zo zijn dat je een andere dosering gebruikt. Bijvoorbeeld 7,5 gram voor de training en 7,5 tijdens de training. Intensieve sporters die niet al te veel eiwitten tijdens hun normale voeding eten zullen misschien zelfs 10 gram voor de training en 10 gram tijdens de training nodig hebben. Dit laatste zijn niet de richtlijnen maar sporter afhankelijk. Ga hier daarom niet blindelings vanuit. Voordelen van BCAA’s BCAA’s nemen aardig wat voordelen met zich mee. Daarom zijn veel sporters ook een groot voorstander van BCAA’s. De voornaamste redenen zijn: Spierkracht herstel
      De 3 aminozuren (leucine, isoleucine en valine) helpen bij het herstellen van de spierkracht. Hierdoor herstelt je lichaam sneller en kun je met optimale spierkracht en energie sporten. Onderhoud van het immuunsysteem
      Uit onderzoek blijkt dat BCAA’s een positieve invloed hebben op het immuunsysteem. Het zorgt voor het aanmaken van cytokine. Cytokine heeft een belangrijke rol in het immuunsysteem. Of het er echt voor zorgt dat je daarom minder snel ziek wordt is niet bewezen. Blijf daarom wel gezond eten en zorg dat je voldoende fruit eet. Spierprestaties op pijl houden
      De aminozuren zorgen er ook voor dat je energie opslag van de spieren behouden blijven. Ze gaan de vermoeidheid in de spieren tegen en zorgen dat de waargenomen inspanning verminderd wordt. Hierdoor heb je het gevoel dat je minder snel moe wordt en dat je langer door kunt. Simulatie van de vetverbranding tijdens het sporten
      Er zijn verschillende onderzoeken en theorieën die aangeven dat BCCA de vetverbranding stimuleert. Wanneer er een hoge concentratie van de BCAA’s in het lichaam aanwezig is tijdens het sporten zal het lichaam dit aanzien als een extreme afbraak van spierweefsel. Het lichaam zal hier dan mee stoppen en overgaan op vet als brandstof voor je lichaam. Hiermee train je de spieren extra snel en raak je sneller van je vet voorraden af. Daarnaast zorgt deze stimulatie ervoor dat de BCAA zuren direct naar de spieren worden gevoerd voor voeding. De resultaten zijn daardoor dat mensen meer lichaamsvet verliezen en meer spiermassa aankomen tijdens het sporten. Dit gebeurt tegelijkertijd dus voordeel op voordeel. Om te zorgen dat de verbranding tijdens het sporten zo snel mogelijk gaat is het aan te raden om 2 uur voor het sporten geen koolhydraten meer in te nemen BCAA's kopen?   Je bent van plan om BCAA's te kopen, wat nu? Je wilt de beste BCAA's voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij BCAA's kopen zonder teveel te betalen.
      http://www.bodyenfitshop.nl/
      https://www.bodylab.nl/
  • Sponsors


    Body en fitshop