Advertentie:

pim123

ff voorstellen: Pim

Recommended Posts

Hallo ik ben Pim,

56 jaar oud en pas weer begonnen met trainen.

Laatste keer was zo'n 35 jaar geleden in mijn jeugd (toen de

de 'sportscholen' nog bedompte hokken waren met vieze douches :))

 

Dit keer train ik onder begeleiding van een fysiotherapeut, altans in het

begin. Over een paar maanden weer voorzichtig beginnen bij een echte sportschool.

 

De rest van mijn leven ook aangepakt: groente, fruit, eiwitten, gestopt met roken,

veel minder alcohol en letten op mijn calorieen.

 

Alles rustig aan want het moet wel houdbaar zijn, en veel youtube kijken en lezen.

 

Ik lees dus ook mee op dit forum om te leren, en zal, zeker in het begin, nog niet veel bijdragen.

 

Groet,

Pim

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoi Pim welkom op het forum ! :)

 

Wanneer je vragen hebt horen we dit natuurlijk graag. Gelukkig heb je YouTube al gevonden als goede informatie bron. Hier is namelijk zeer veel informatie te vinden over de juiste uitvoering van oefeningen e.t.c.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Pim,

 

Ben nu wel nieuwsgierig wat jij inmiddels al allemaal hebt verandert in de afgelopen maand en hoe het met je gaat? Nog steeds gestopt met roken? 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, leuk dat je het vraagt.

Nog steeds bezig bij de Fysio, ondertussen een tricepsoefening toegevoegd en vandaag begonnen met borst (weet niet hoe die machine heet). iedere week gaat nog steeds zwaarder, soms in twee weken om het aantal reps wel gelijk te houden.

Verleden week ff in de sportschool wezen kijken of het me wat leek, kom ik toevallig mijn fysio tegen die aan het trainen was. Best groot  !

Nu met hem aan het verzinnen hoe mijn schema in elkaar kan zitten, wil het in drie delen verdelen, waarvan twee delen dus bij de fysio want daar ben ik toch.

Stoppen met roken was voor mij nooit een probleem, ik ben niet nicotineafhankelijk. Ik vond het gewoon lekker en gezellig en vaak een gewoonte.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei pim123:

Best groot  !

 

 

De fysio trainer of de sportschool :) Goed om te horen dat je nu naar een sportschool kijkt, teken dat het vooruit gaat. 

 

Mooi om te horen en laat (als je wilt) af en toe even weten hoe het gaat? Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is niet een gemiddelde sportschool kan ik wel zien, ik als simpel nederige boer noem dit wel iets voor de upper-class. :) Ook een zeer goed gericht concept als ik alles even snel bekijk via de website, denk dat dit helemaal geen slechte keuze voor jou is. (zegt geen U). 

 

Mocht je vragen hebben over oefeningen, dan weet ik dat er wel een behoorlijke kennis hier aanwezig is. (ik ben aanwezig, lol :) ) Nee zonder gein, ik denk dat je hier best wel wat vragen kunt stellen en wellicht omtrent revalidatie dat ik daar nog iets zinnigs over kan zeggen. 

 

PS: Als ik zo brutaal mag zijn; vanwaar fysio therapie? 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En het voordeel ik dat ik om vier uur stop met werken dus in principe om half vijf onder de ijzers kan, als het nog lekker rustig is.

Zijn er ook nog van die echte body builder sportschooltjes dan ? Ik dacht dat alle sportscholen er tegenwoordig zo uitzagen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Merendeel is idd een beetje fancy geworden en de hardcore scholen zijn exclusief en extreem duur geworden. Vaak ook gericht op personal training met uurtarieven van rond de 60+ euro. Vlak bij mij zit wel een mooie school, maar niet meer te bekostigen voor mij dus.

 

Daarnaast denk ik dat met goede efficiënte training elke sportschool "hardcore" kan zijn. Het vereist alleen meer zelf discipline, inzet en zoeken naar kennis. 

 

(gebruikt geen spiegels, ziet zichzelf niet) 

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een gewaad aan heb, dan ben ik idd beter zichtbaar. Maar dat jaagt mensen dan weer vaak weg ;) 

Ik blijf mij dan maar overtuigen om niet in de spiegel te kijken vanwege mijn BAD hairday.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition