Advertentie:

pim123

ff voorstellen: Pim

Recommended Posts

Hallo ik ben Pim,

56 jaar oud en pas weer begonnen met trainen.

Laatste keer was zo'n 35 jaar geleden in mijn jeugd (toen de

de 'sportscholen' nog bedompte hokken waren met vieze douches :))

Dit keer train ik onder begeleiding van een fysiotherapeut, altans in het

begin. Over een paar maanden weer voorzichtig beginnen bij een echte sportschool.

De rest van mijn leven ook aangepakt: groente, fruit, eiwitten, gestopt met roken,

veel minder alcohol en letten op mijn calorieen.

Alles rustig aan want het moet wel houdbaar zijn, en veel youtube kijken en lezen.

Ik lees dus ook mee op dit forum om te leren, en zal, zeker in het begin, nog niet veel bijdragen.

Groet,

Pim

Advertentie:

Hallo Pim,

Ongeveer hetzelfde verhaal als bij mij. Enige jaren geleden terug de draad opgepikt. Train wel thuis in mijn garage met zelfgebouwd materiaal. Ben ook anders gaan eten.

Welkom hier.

Hoi Pim welkom op het forum ! :)

Wanneer je vragen hebt horen we dit natuurlijk graag. Gelukkig heb je YouTube al gevonden als goede informatie bron. Hier is namelijk zeer veel informatie te vinden over de juiste uitvoering van oefeningen e.t.c.

Hoi Pim,

Ben nu wel nieuwsgierig wat jij inmiddels al allemaal hebt verandert in de afgelopen maand en hoe het met je gaat? Nog steeds gestopt met roken? 

Edited by Ghost

Hoi, leuk dat je het vraagt.

Nog steeds bezig bij de Fysio, ondertussen een tricepsoefening toegevoegd en vandaag begonnen met borst (weet niet hoe die machine heet). iedere week gaat nog steeds zwaarder, soms in twee weken om het aantal reps wel gelijk te houden.

Verleden week ff in de sportschool wezen kijken of het me wat leek, kom ik toevallig mijn fysio tegen die aan het trainen was. Best groot  !

Nu met hem aan het verzinnen hoe mijn schema in elkaar kan zitten, wil het in drie delen verdelen, waarvan twee delen dus bij de fysio want daar ben ik toch.

Stoppen met roken was voor mij nooit een probleem, ik ben niet nicotineafhankelijk. Ik vond het gewoon lekker en gezellig en vaak een gewoonte.

• Like 1

18 minuten geleden zei pim123:

Best groot  !

De fysio trainer of de sportschool :) Goed om te horen dat je nu naar een sportschool kijkt, teken dat het vooruit gaat. 

Mooi om te horen en laat (als je wilt) af en toe even weten hoe het gaat? Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 

Edited by Ghost

Dit is niet een gemiddelde sportschool kan ik wel zien, ik als simpel nederige boer noem dit wel iets voor de upper-class. :) Ook een zeer goed gericht concept als ik alles even snel bekijk via de website, denk dat dit helemaal geen slechte keuze voor jou is. (zegt geen U). 

Mocht je vragen hebben over oefeningen, dan weet ik dat er wel een behoorlijke kennis hier aanwezig is. (ik ben aanwezig, lol :) ) Nee zonder gein, ik denk dat je hier best wel wat vragen kunt stellen en wellicht omtrent revalidatie dat ik daar nog iets zinnigs over kan zeggen. 

PS: Als ik zo brutaal mag zijn; vanwaar fysio therapie? 

Edited by Ghost

En het voordeel ik dat ik om vier uur stop met werken dus in principe om half vijf onder de ijzers kan, als het nog lekker rustig is.

Zijn er ook nog van die echte body builder sportschooltjes dan ? Ik dacht dat alle sportscholen er tegenwoordig zo uitzagen.

Merendeel is idd een beetje fancy geworden en de hardcore scholen zijn exclusief en extreem duur geworden. Vaak ook gericht op personal training met uurtarieven van rond de 60+ euro. Vlak bij mij zit wel een mooie school, maar niet meer te bekostigen voor mij dus.

Daarnaast denk ik dat met goede efficiënte training elke sportschool "hardcore" kan zijn. Het vereist alleen meer zelf discipline, inzet en zoeken naar kennis. 

(gebruikt geen spiegels, ziet zichzelf niet) 

Edited by Ghost

Als ik een gewaad aan heb, dan ben ik idd beter zichtbaar. Maar dat jaagt mensen dan weer vaak weg ;) 

Ik blijf mij dan maar overtuigen om niet in de spiegel te kijken vanwege mijn BAD hairday.......