Advertentie:

Sign in to follow this  
ZorroMustache

Voorstellen

Recommended Posts

Ik ben nieuw hier dus laat ik mij even voorstellen.

Ik ben een man van 24j. Ik woon in West-Vlaanderen, België. Ik ben een behoorlijk magere kerel. 

 

Ik gamede vroeger veel te veel dus van de week heb ik de klik gemaakt om alles waar ik regelmatig op gamede   buiten te gooien. En nieuwe hobbies te zoeken...

Ik heb nog nooit echt gaan fitnissen heb ook niet veel vrienden die dat doen, dus is het nog een beetje een wik en weeg puntje.

 

Toch zou ik het graag willen doen maar heb daar ook totaal geen kennis van... dus ben ik hier een beetje opzoek naar tips. Verder is het misschien nuttig om te weten dat ik pectus excavatum heb wat mij meer doet twijfelen om dit soort sport te gaan doen. Al hoop ik dat het er misschien minder zichtbaar door zou worden.

 

Nu om mij in te werken in fitness ben ik nu voornamelijk op zoek naar persoonlijke trainers maar weet niet echt wie aan te raden is of hoe ik daaraan begin. Sommige trainers zijn beter in dat soort training en andere dan weer in andere trainingen en aangezien ik niet weet welke trainingen wat inhouden is het behoorlijk moeilijk om hier aan te beginnen.

 

Hebben jullie tips? Of sites/topics waar ik uitleg kan vinden of kennen jullie een goede trainer? Ik hoor het graag! Als jullie verdere vragen hebben mag dat ook natuurlijk, nieuwe mensen leren kennen wil ik altijd :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum.

 

Mooi dat je de klik maakte met je gamen en gaat sporten.

 

Als je er niets van kent, zou ik jou ook een personal trainer aanraden.

Welke regio West-Vlaanderen ben je woonachtig?

Ik ben zelf personal trainer regio Deerlijk -Kortrijk.

 

In verband met je aandoening is het afhankelijk van hoe ernstig het is.

Hiervoor ga je best te rade bij de dokter.

 

Je moet echter weten dat hoe meer je borstspieren gaan groeien, het ook kan zijn dat de inkeping net groter gaat tonen.

 

Als je vragen hebt, stel ze gerust op het forum of via pm,...

 

Als je mn website even wil checken, kan dit op http://www.p2i-personaltraining.be

 

Groeten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook welkom langs mijn kant!

Inderdaad echt goed dat je het gamen deels vervangt door sporten! Mijn vriend is dit nu ook beginnen doen (ook omdat hij een zittend beroep heeft) en merkt stilaan verschil, vooral in zijn houding. Dat komt zijn rug alleen maar ten goede.

 

Ben zelf geen personal trainer, maar heb er zelf ook een. Dat is echt een enorme toegevoegde waarde om correct en progressief te trainen. Hopelijk vind je snel iemand waarmee het klikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors