Advertentie:



Sign in to follow this  
ZorroMustache

Voorstellen

Recommended Posts

Ik ben nieuw hier dus laat ik mij even voorstellen.

Ik ben een man van 24j. Ik woon in West-Vlaanderen, België. Ik ben een behoorlijk magere kerel. 

 

Ik gamede vroeger veel te veel dus van de week heb ik de klik gemaakt om alles waar ik regelmatig op gamede   buiten te gooien. En nieuwe hobbies te zoeken...

Ik heb nog nooit echt gaan fitnissen heb ook niet veel vrienden die dat doen, dus is het nog een beetje een wik en weeg puntje.

 

Toch zou ik het graag willen doen maar heb daar ook totaal geen kennis van... dus ben ik hier een beetje opzoek naar tips. Verder is het misschien nuttig om te weten dat ik pectus excavatum heb wat mij meer doet twijfelen om dit soort sport te gaan doen. Al hoop ik dat het er misschien minder zichtbaar door zou worden.

 

Nu om mij in te werken in fitness ben ik nu voornamelijk op zoek naar persoonlijke trainers maar weet niet echt wie aan te raden is of hoe ik daaraan begin. Sommige trainers zijn beter in dat soort training en andere dan weer in andere trainingen en aangezien ik niet weet welke trainingen wat inhouden is het behoorlijk moeilijk om hier aan te beginnen.

 

Hebben jullie tips? Of sites/topics waar ik uitleg kan vinden of kennen jullie een goede trainer? Ik hoor het graag! Als jullie verdere vragen hebben mag dat ook natuurlijk, nieuwe mensen leren kennen wil ik altijd :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum.

 

Mooi dat je de klik maakte met je gamen en gaat sporten.

 

Als je er niets van kent, zou ik jou ook een personal trainer aanraden.

Welke regio West-Vlaanderen ben je woonachtig?

Ik ben zelf personal trainer regio Deerlijk -Kortrijk.

 

In verband met je aandoening is het afhankelijk van hoe ernstig het is.

Hiervoor ga je best te rade bij de dokter.

 

Je moet echter weten dat hoe meer je borstspieren gaan groeien, het ook kan zijn dat de inkeping net groter gaat tonen.

 

Als je vragen hebt, stel ze gerust op het forum of via pm,...

 

Als je mn website even wil checken, kan dit op http://www.p2i-personaltraining.be

 

Groeten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook welkom langs mijn kant!

Inderdaad echt goed dat je het gamen deels vervangt door sporten! Mijn vriend is dit nu ook beginnen doen (ook omdat hij een zittend beroep heeft) en merkt stilaan verschil, vooral in zijn houding. Dat komt zijn rug alleen maar ten goede.

 

Ben zelf geen personal trainer, maar heb er zelf ook een. Dat is echt een enorme toegevoegde waarde om correct en progressief te trainen. Hopelijk vind je snel iemand waarmee het klikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors