Advertentie:

Sylvie1968

scoliose

Recommended Posts

Ik heb een aantal maanden scoliose. Een knik in de ruggenwervel. Waardoor ik ook pijn aan de zenuw heb onder mijn rechter bil. Welke oefeningen zijn geschikt om een rechtere rug te krijgen? Want ik wil liever zelf de oefeningen doen omdat fysiotherapie duur is. 

IMG_0727.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Veel core werk doen zoals planking, side planks, dead bug , arm-leg raises,... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al jaren een vorm van scoliose. Gek genoeg heb ik er nog maar pas last van. Bij mij is de oorzaak een beenlengte  verschil. Het schijnt dat de meest voorkomende oorzaak gewoon komt doordat je een dominante zijde hebt waardoor je 1 schouderhelft opheft en de andere laat hangen. Gevolg is een ruggengraat die de vorm van een S aanneemt. Wat bij mij enorm helpt is het stretchen van de zijde waar je pijn hebt. Google maar eens op quadratus lumborum stretch.

http://www.spierinzicht.com/spier-muscle-mobiliteit-kracht-coordinatie-stabiliteit-test-zelfbehandeling-controle-invloed-zelf-uw-spieren-te-lijf/quadratus-lumborum/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even laten controleren in het ziekenhuis wellicht?  Daarna de adviezen, als er niets uitkomt, van anderen overnemen eventueel.

 

 

Edited by Ghost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Bij mij zitten de 3 grote zeker niet in mijn schema. Doe ze absoluut nooit.   Reden: - Benchpress heeft de allergrootste risico's en kansen op blessures (schouders) - Squats vind ik persoonlijk helemaal niks en ik pak gewoon een grote dumbbell en doe boxsquats. (Veel natuurlijker en het gewicht kan je loslaten als het te gek wordt en lig je er niet onder te kijken...) - Deadlift: waarom? Er zijn fantastische machines die de erector truncii isoleren en isolatieoefening zijn simpelweg veel beter voor groei van die specifieke spiergroep.
    •   Waarom je fucking oestradiol, prolactine en progesteron niet? Pak die dan ff mee  heb je in elk geval EEN waarde. Hoef je straks nooit ergens om te gokken.   Voor de rest helemaal mee eens. Waarom wilde de huisarts je vrije testosteron niet laten meten? Geen enkele reden om het niet te doen...  
    • Vraag aan de 40 plussers. Behoort de deadlift nog tot jullie wekelijkse trainingsroutine ? Naar verluidt zou deze oefening uit de grote 3 toch niet zo spiergroei bevorderend zijn als aanvankelijk gedacht. Voorde rijpere kracht trainers zou het trainingsherstel bij deadliften te lang duren en nadelig zijn voor je gains. Zou romanian deadlift ook best vermeden worden dan ? De winst, spiergroei, zou bij kleinere oefeningen beter zijn. Daarbij wordt afgeraden moest je ze toch doen, ze als eerste in je trainingssessie af te werken. Ik dacht juist dat zo'n geweldige compoundoefening excellent was om natuurlijk groeihormoon te produceren. Allemaal veel tegenkantingen en was er juist zo lekker mee begonnen.    
  • Sponsors