Advertentie:

Sylvie1968

scoliose

Recommended Posts

Ik heb een aantal maanden scoliose. Een knik in de ruggenwervel. Waardoor ik ook pijn aan de zenuw heb onder mijn rechter bil. Welke oefeningen zijn geschikt om een rechtere rug te krijgen? Want ik wil liever zelf de oefeningen doen omdat fysiotherapie duur is. 

IMG_0727.JPG

Advertentie:

Veel core werk doen zoals planking, side planks, dead bug , arm-leg raises,... 

Ik heb ook al jaren een vorm van scoliose. Gek genoeg heb ik er nog maar pas last van. Bij mij is de oorzaak een beenlengte  verschil. Het schijnt dat de meest voorkomende oorzaak gewoon komt doordat je een dominante zijde hebt waardoor je 1 schouderhelft opheft en de andere laat hangen. Gevolg is een ruggengraat die de vorm van een S aanneemt. Wat bij mij enorm helpt is het stretchen van de zijde waar je pijn hebt. Google maar eens op quadratus lumborum stretch.

http://www.spierinzicht.com/spier-muscle-mobiliteit-kracht-coordinatie-stabiliteit-test-zelfbehandeling-controle-invloed-zelf-uw-spieren-te-lijf/quadratus-lumborum/ 

Even laten controleren in het ziekenhuis wellicht?  Daarna de adviezen, als er niets uitkomt, van anderen overnemen eventueel.

Edited by Ghost