Advertentie:

Sign in to follow this  
Flozo

gewichten opruimen na oefening of niet

Recommended Posts

er staat duidelijk dat jeje spullen op moet ruimen dmv 2 plakkaten aan de muur bij ons in fitness zaal. dus houd ik me er aan en ruim braaf mijn gewichten, bankjes, etc op die ik gebruikt heb. iso ook fijn voor de volgende gebruiker om verschillende redenen.

 

maar nu is het zo dat ik voordat ik met een oefening begin eerst de gewichten van een ander moet opruimen waarna ik kan beginnen. Normaal doe ik dit zonder er iets van te zeggen. Maar gisteren had ik het niet meer toen een van de op te ruimen gewichten op mijn kleine teen kiepte. toen er ook nog een vieze natte bezwete  nek kussen aan de stang zat. heb ik gevraagd aan twee jongens of zij net de squat rek hadden gebruikt en of ze dat de volgende x gewoon konden opruimen. Vervolgens kreeg lauwe excusses en opmerkingen terug van beide gasten... zucht.

 

Is er een (on)geschreven regel tussen krachtsporters hierover oid? ruimen jullie zelf je gewichten op? of laat je ze hangen zodat een volgende sporter hier gebruik van kan maken?

 

ik ben nieuwschierig.

 

Jelle

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Altijd opruimen.

Meestal moet ik de gewichten van anderen ook opruimen. 

Deze die dit niet doen hebben altijd excuses, maar zijn gewoon zieligaards zonder manieren in mijn mening.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag er niets van zeggen want dan gaan ze in discussie met je ipv dat ze zich verontschuldigen oid. dat ik kinderachtig ben en dat de volgende gebruiker die gewichten ook nog gebruikt. en ondertussen je een beetje uitlachen.  Ik heb mijn uur training afgemaakt maar lekker ging het niet meer. 

 

anyway nieuwe week nieuwe kansen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je gewichten gebruikt, ruim je deze zelf op. Bij ons in de sportschool word er over het algemeen redelijk goed op gelet. Echter bij gewichten op een barbell laten ze soms een klein gewicht zitten omdat ze denken dat een ander dat ook wel gebruikt, dit is natuurlijk gewoon luiheid. Wanneer je aan de volgende vraagd of hij ze nodig heeft is het natuurlijk een hele andere situatie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden zei Flozo:

duidelijk, gewoon opruimen dus.

 

Ja precies, niet meer dan normaal! En er wat van zeggen kan altijd! Als je hier om uitgelachen word zegt meer over deze personen zelf... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ruim echt altijd al mijn materiaal op en reinig de toestellen met product. Ik vind dat een minimale vorm van respect naar elkaar toe, maar velen in de fitness lijken het daar niet zo hoog mee op te hebben. Kan mij er bij momenten echt aan ergeren! Het doet me soms ook twijfelen aan het intellectueel kunnen van sommigen: overal staan de gewichten op de rekken geschreven zodat de gewichten juist liggen en op een logische volgorde en toch slagen mensen erin om gewichten op de meest onmogelijke orde te leggen.

 

Wel grappig: in mijn fitness is er nu een nieuwe medewerker die echt enorm gesteld is op netheid en orde. Omdat hij te vaak moet herhalen tegen sommigen dat ze gewichten weer op hun plaats moeten leggen, een handdoek moeten meebrengen,... Heeft hij nu de fitness echt helemaal vol gehangen met papieren, Echt hilarisch! Ik zal hier een foto van maken :D

Edited by Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zou de boodschap toch duidelijk moeten zijn dat je je gewichten moet opruimen, steeds een handdoek moet meebrengen, de toestellen moet reinigen en propere schoenen dragen :D

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Jolien:

Zo zou de boodschap toch duidelijk moeten zijn dat je je gewichten moet opruimen, steeds een handdoek moet meebrengen, de toestellen moet reinigen en propere schoenen dragen :D

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Daar kunnen vele sportscholen ook nog van leren haha!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat dacht je van de zweet/gel afdruk waar mensen met hun

hoofd hebben gelegen op het bench press bankje, holy gatverdamme neem een handdoek mee! ?

 

Fijn om even te klagen ? verder bij ons types die opruimen en types die alles laten slingeren maar die vind je denk ik overal

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-11-2017 at 08:37 zei Carli:

En wat dacht je van de zweet/gel afdruk waar mensen met hun

hoofd hebben gelegen op het bench press bankje, holy gatverdamme neem een handdoek mee! ?

 

Fijn om even te klagen ? verder bij ons types die opruimen en types die alles laten slingeren maar die vind je denk ik overal

 

 

 

Ook al meegemaakt! Overlaatste las ik ergens een soort 'waarschuwing' dat je in dit seizoen ook best de toestellen eens extra kan reinigen voor je ze gebruikt omwille van alle virussen die nu de ronde doen. Hier had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan.

Reinig altijd mijn toestel na gebruik omdat ik het vies zou vinden dat anderen mijn zweet moeten aanraken, maar aan mijn eigen gezondheid denk ik niet :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, klopt. Ik doe het meestal wel. Teveel mensen gebruiken geen handdoek, of gaan naar het toilet en wassen hun handen niet,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is het overal het zelfde liedje met de hygiëne in de sportscholen merk ik al..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors