Advertentie:

Denn1s

Denn1s

Recommended Posts

He, ik zat eerst op een ander forum, maar dat is tegenwoordig totaal uitgestorven :( Vandaar dat ik eens even hier kom kijken!

 

Ik doe al een aantal jaar krachttraining, maar helaas verlies ik regelmatig mijn motivatie. Waardoor ik dan bijvoorbeeld weer een jaar niet in de sportschool te vinden ben.

 

Nu sinds een aantal maanden weer lekker aan het trainen. 12 weken stronglifts gevolgd, ga nu 2-4 weken richten op echt fat loss workouts (barbell complexes, kettlebell training enz).

Mijn doel momenteel is afvallen, de afgelopen jaren iets teveel aangekomen. Nu inmiddels ruim 6kg kwijt en zit weer onder de 100kg! Goed begin, maar we zijn er nog lang niet.

 

Ik ben trouwens 34, 1.85m en weeg nu 99kg. Ik denk dat ik richting de 90kg wil, of misschien 85. Maar de spiegel is mijn maatstaf, gewicht is slechts een indicator.

 

Ik zal een dezer dagen een logje openen om mijn trainingen en metingen in bij te houden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoi Dennis welkom op het forum! :) 

 

Succes moet je doel, bij eventuele vragen horen we dit uiteraard graag.

 

Groeten,

 

Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition