Advertentie:

Denn1s

Log Denn1s

Recommended Posts

Hier wil ik mijn trainingen en metingen gaan bijhouden.

 

Momenteel is mijn doel afvallen. Ik begon eind juni op 104.7 en afgelopen maandag woog ik 99.3. Was helaas weer een beetje aangekomen, maar daar waren duidelijk aanwijsbare oorzaken voor. Een weekje wat meer meten kan gebeuren, het gaat om de trend.

 

Ik heb nu 12 weken stronglifts gedaan om weer een beetje mijn basiskracht op te bouwen. Vorige week 1RM squat getest, was 100kg. 110 had ik gefaald. Deadlift 3x120 als ik het goed heb. Bench heeft altijd al achter gelopen en is nu nog meer. Volgens mij 5x60 ofzo.

 

Momenteel loop ik bij de chiropractor die bezig is mijn postuur te verbeteren. Dat heeft effect, maar ik merk ook dat mijn rug zich anders 'gedraagt'. Ik heb het gevoel dat ik mijn rug/core nu echt eerst sterker moet gaan maken voordat ik weer verder kan met zware barbell training.

 

Heb nu voor de komende weken sowieso wat anders gepland staan qua training, meer op fat loss gericht. Barbell complexes en kettlebell training. En ik ga 1x in de week 3-5km wandelen met een rugzak van 15kg, voor nu ook uitdaging genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ja, zelf bedacht en erg succesvol moet ik zeggen. Het heeft één gouden regel. Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven. 

 

Hier komt ie:

 

Minder eten

 

Ben alleen bang dat het niet sexy genoeg is voor de meeste mensen. 

 

Maar even serieus. Mijn grootste probleem is vooral grootte van mijn porties, ben niet zo’n ontzettende snacker. Behalve dan een twix bij iedere tankbeurt ;)

 

Mijn strategie voor nu is dus heel simpel: geen junk en kleinere porties. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
    • Hallo allemaal,

      Ik ben nu een week bezig met thuis-fitness (dumbbells) en heb daarbij ook een voedingsschema (zie bijlage).

      Ik heb me laten adviseren om in het begin op onderhoud te eten, dus mijn voedingsschema is dan ook gebaseerd op mijn onderhoud. Ik sport 4x per week thuis. Zodra de sportscholen weer opengaan ben ik daar weer te vinden uiteraard.

      Echter, vorige week heb ik mij gewogen en was ik 67.8 kg. Een week later, vandaag, heb ik me opnieuw gewogen en stond er tot mijn grote verbazing 69.1 kg op de weegschaal??

      Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat. Mijn vraag is nu echter aan de ervaren sporters hier, kan dit aan mijn voedingsschema liggen of ligt het toch aan de weegschaal?

      Ik persoonlijk denk dat het aan de weegschaal ligt. Dit is namelijk een weegschaal die heel veel data aangeeft, van onderhuids vet tot eiwitmassa tot spiermassa, etc. Ik heb er ook niet meer dan €30,- voor betaald dus ik gok dat deze weegschaal niet erg betrouwbaar is?

      Nogmaals, mocht het aan mijn schema liggen dan hoor ik dat graag. En mocht het volgens jullie aan de weegschaal liggen, welke weegschaal is wél betrouwbaar?

      Alvast bedankt.
    • Het is in 1 woord gewoon verschrikkelijk. Ik word hier ontzettend lui van pff...
  • Sponsors