Advertentie:

Denn1s

Log Denn1s

Recommended Posts

Hier wil ik mijn trainingen en metingen gaan bijhouden.

 

Momenteel is mijn doel afvallen. Ik begon eind juni op 104.7 en afgelopen maandag woog ik 99.3. Was helaas weer een beetje aangekomen, maar daar waren duidelijk aanwijsbare oorzaken voor. Een weekje wat meer meten kan gebeuren, het gaat om de trend.

 

Ik heb nu 12 weken stronglifts gedaan om weer een beetje mijn basiskracht op te bouwen. Vorige week 1RM squat getest, was 100kg. 110 had ik gefaald. Deadlift 3x120 als ik het goed heb. Bench heeft altijd al achter gelopen en is nu nog meer. Volgens mij 5x60 ofzo.

 

Momenteel loop ik bij de chiropractor die bezig is mijn postuur te verbeteren. Dat heeft effect, maar ik merk ook dat mijn rug zich anders 'gedraagt'. Ik heb het gevoel dat ik mijn rug/core nu echt eerst sterker moet gaan maken voordat ik weer verder kan met zware barbell training.

 

Heb nu voor de komende weken sowieso wat anders gepland staan qua training, meer op fat loss gericht. Barbell complexes en kettlebell training. En ik ga 1x in de week 3-5km wandelen met een rugzak van 15kg, voor nu ook uitdaging genoeg.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Ja, zelf bedacht en erg succesvol moet ik zeggen. Het heeft één gouden regel. Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven. 

 

Hier komt ie:

 

Minder eten

 

Ben alleen bang dat het niet sexy genoeg is voor de meeste mensen. 

 

Maar even serieus. Mijn grootste probleem is vooral grootte van mijn porties, ben niet zo’n ontzettende snacker. Behalve dan een twix bij iedere tankbeurt ;)

 

Mijn strategie voor nu is dus heel simpel: geen junk en kleinere porties. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten  te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?  
    • Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten.  Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen,  daar ben ik wel blij mee.
    • Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition