Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

IFBB Comeptitie

Recommended Posts

Hi allemaal!

Ik speel met het idee om volgend jaar mee te doen aan een IFBB competitie. Ik zet dit doel voor volgend jaar omdat het toch vrij veel voorbereiding vraagt.

Natuurlijk ga ik zeker ten rade bij mijn trainer voor een aangepast trainings- en voedingsschema om hier naartoe te trainen, maar ik wou ook graag eens polsen naar jullie tips en meningen hieromtrent. Misschien zijn er sommigen onder jullie die zelf ervaring hebben of mensen kennen met ervaring?

Alvast bedankt!

Jolien

Advertentie:

Ik heb eens vluchtig gegoogled en heb gezien dat de gang van zaken is dat je naar een vetpercentage tussen 3 en 6% moet streven. Dat is moordend. Misschien een botte vraag maar heb je dat ervoor over?

3 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik heb eens vluchtig gegoogled en heb gezien dat de gang van zaken is dat je naar een vetpercentage tussen 3 en 6% moet streven. Dat is moordend. Misschien een botte vraag maar heb je dat ervoor over?

Dit is voor de mannen, vrouwen zitten op een hoger VP.

Ik weet dit niet exact, maar dit ligt volgens mij meer rond de 15%, dit is ook net als bij mannen verschillend per klasse. (bikini of bodybuilding)

Net ook eens wat gegoogled en er worden ook andere factoren bij betrokken: lichaamsbouw etc. Maar als ik het gemiddelde van de cijfers neem kom ik zoals Fit op een gemiddelde van 15%. Bij mijn laatste meting zat ik aan 21%.

Is 6% veel om te cutten?

Jazeker dit is veel! 15% is ook niet continue vol te houden. Net als 6% bij mannen ook zeer ongezond is om continue te hebben. Het lichaam heeft nou eenmaal vet nodig voor bepaalde lichaams eigenschappen. 

Maar met een goed dieet, en juiste combinatie van kracht en cardio / hiit is het zeker haalbaar. Alleen zoals ik al beschrijf is dit enkel een aantal weken voor de wedstrijd omdat het zeer ongezond is.

Houd ons op de hoogte! Ik heb ook als doel om een keer een wedstrijd mee te pakken, gewoon om eens mee te maken. Heb echter nog wel even te gaan!

• Like 1

Hey Jolien, ik heb helemaal geen verstand van wedstrijden of competities of iets dergelijks dus daar ga ik niets over zeggen ? Maar ik heb een tijdje via LINDA.nl Dafne van Dommelen gevolgd in de aanloop naar een bikini fitness wedstrijd. Jij hebt je waarschijnlijk al lang goed ingelezen maar misschien toch interessant om te

bekijken je ziet goed hoe het haar leven veranderd op dat moment.

Hou ons op de hoogte!

Op 11-10-2017 at 09:05 zei Carli:

Hey Jolien, ik heb helemaal geen verstand van wedstrijden of competities of iets dergelijks dus daar ga ik niets over zeggen ? Maar ik heb een tijdje via LINDA.nl Dafne van Dommelen gevolgd in de aanloop naar een bikini fitness wedstrijd. Jij hebt je waarschijnlijk al lang goed ingelezen maar misschien toch interessant om te

bekijken je ziet goed hoe het haar leven veranderd op dat moment.

Hou ons op de hoogte!

Oh ga ik zeker en vast doen! Dankje voor de tip ;) 

26 minuten geleden zei Jolien:

Oh ga ik zeker en vast doen! Dankje voor de tip ;) 

Gelijk de eerste 4 afleveringen gezien! Het geeft alvast een realistisch beeld over de hele zaak al wist ik al dat het niet allemaal rozegeur en manenschijn is. Eens ik echt van start ga (normaal eind november omdat m'n trianer het tot dan echt enorm druk heeft) zal ik ook een blog/vlog bijhouden en hier eventueel posten. Kunnen jullie lachen met m'n chagrijnige kop hahahaha :P 

10 uur geleden zei Jolien:

Gelijk de eerste 4 afleveringen gezien! Het geeft alvast een realistisch beeld over de hele zaak al wist ik al dat het niet allemaal rozegeur en manenschijn is. Eens ik echt van start ga (normaal eind november omdat m'n trianer het tot dan echt enorm druk heeft) zal ik ook een blog/vlog bijhouden en hier eventueel posten. Kunnen jullie lachen met m'n chagrijnige kop hahahaha :P 

Hahaha we zijn benieuwd! 

Op 10-11-2017 at 08:23 zei Carli:

Zeker benieuwd! Alvast succes met de feestdagen ???

Dat wordt inderdaad nog een uitdaging die feestdagen!

Origineel was mijn plan om part-time bij mijn trainer te gaan trainen, maar zelfs dat is momenteel te duur voor mijn portemonnee..

Mijn plan B is om op zoek te gaan naar 2 goede online 12-weken schema's (een bulk- en cutschema), natuurlijk aangepast aan mij en mijn doel :)

1 uur geleden zei Jolien:

Dat wordt inderdaad nog een uitdaging die feestdagen!

Origineel was mijn plan om part-time bij mijn trainer te gaan trainen, maar zelfs dat is momenteel te duur voor mijn portemonnee..

Mijn plan B is om op zoek te gaan naar 2 goede online 12-weken schema's (een bulk- en cutschema), natuurlijk aangepast aan mij en mijn doel :)

Is sommige sportscholen kun je deze schema's vaak gratis laten maken. ( bij de mijne iedegeval wel ). Zowel voeding als trainingschema's maken ze hier. 

4 uur geleden zei Fit:

Is sommige sportscholen kun je deze schema's vaak gratis laten maken. ( bij de mijne iedegeval wel ). Zowel voeding als trainingschema's maken ze hier. 

Momenteel train ik ij basif-fit, vrees niet dat ze zulke gerichte schema's hebben :P

Maar binnenkort dacht ik toch over te stappen naar een iets uitgebreidere gym, misschien daar? Al wil ik zeker en vast wel erin investeren om een op maat gemaakt schema te krijgen van een gecertifieerd trainer of van een athlete zelf.

4 minuten geleden zei Jolien:

Momenteel train ik ij basif-fit, vrees niet dat ze zulke gerichte schema's hebben :P

Maar binnenkort dacht ik toch over te stappen naar een iets uitgebreidere gym, misschien daar? Al wil ik zeker en vast wel erin investeren om een op maat gemaakt schema te krijgen van een gecertifieerd trainer of van een athlete zelf.

Bij ons word hij ook gemaakt door atleten welke aan wedstrijden mee doen :) 

• Like 1

Succes jolien!

Kan jouw trainer geen online schema voor je opmaken? Hij kent jouw tenslotte al.

Ik kan jouw iemand aanraden met tonnen ervaring hierbij als je dat wilt. Ik ken er wel enkele

Mocht ik ergens kunnen helpen, laat maar weten.

• Upvote 1

Ik heb de afgelopen dagen veel online programma's zitten opzoeken en geëindigd met 2 waartussen ik nog twijfelde:

The natural Transformer (voorgesteld door P2I)

Heidi Somers (Buffbunny)

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de laatste. Misschien is het een verwaarloosbaar argument, maar met dat zij ook een vrouw is denk ik dat ze nog net iets beter weet wat een vrouw nodig heeft om dit doel te bereiken. Ze heeft ook zelf ervaring in bikini fitness. Ik volg ook haar Youtube kanaal. Ik wil niet zeggen dat ik haar goed ken, maar haar manier van aanpak geeft me wel een goed gevoel. 

Ik start met een bulkprogramma van 4 weken op 1 januari, gevolgd door een competition prep van 12 weken. Let's see how everything goes :)

1 uur geleden zei Jolien:

Ik heb de afgelopen dagen veel online programma's zitten opzoeken en geëindigd met 2 waartussen ik nog twijfelde:

The natural Transformer (voorgesteld door P2I)

Heidi Somers (Buffbunny)

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de laatste. Misschien is het een verwaarloosbaar argument, maar met dat zij ook een vrouw is denk ik dat ze nog net iets beter weet wat een vrouw nodig heeft om dit doel te bereiken. Ze heeft ook zelf ervaring in bikini fitness. Ik volg ook haar Youtube kanaal. Ik wil niet zeggen dat ik haar goed ken, maar haar manier van aanpak geeft me wel een goed gevoel. 

Ik start met een bulkprogramma van 4 weken op 1 januari, gevolgd door een competition prep van 12 weken. Let's see how everything goes :)

Ben heel benieuwd keep is updated! 

Succes Jolien,

TNT heeft thans bakken ervaring met vrouwen ook. Zijn eigen vriendin heeft hij ook tot kampioen getraind enkele jaren terug :)

Buffbunny ken ik niet (rare naam trouwens).

Waarom 4 weken bulk eerst? In 4 weken kan je namelijk weinig spiermassa opbouwen vrees ik.

Hopelijk ben je er goed mee.

Succes allesinds en houdt ons op de hoogte! 

15 uur geleden zei P2I:

Succes Jolien,

TNT heeft thans bakken ervaring met vrouwen ook. Zijn eigen vriendin heeft hij ook tot kampioen getraind enkele jaren terug :)

Buffbunny ken ik niet (rare naam trouwens).

Waarom 4 weken bulk eerst? In 4 weken kan je namelijk weinig spiermassa opbouwen vrees ik.

Hopelijk ben je er goed mee.

Succes allesinds en houdt ons op de hoogte! 

Zou je gaan voor 8 weken? 

Als je prep daarmee niet in gedrang komt wel, anders zou ik gewoon mn prep 4 weken uitstellen of rustiger aan doen. Maar je gaat mss 1-2 kg spiermassa aankomen in 4 weken. Je zal daar zo goed als niets van zien vrees ik

Op 23-11-2017 at 14:51 zei P2I:

Als je prep daarmee niet in gedrang komt wel, anders zou ik gewoon mn prep 4 weken uitstellen of rustiger aan doen. Maar je gaat mss 1-2 kg spiermassa aankomen in 4 weken. Je zal daar zo goed als niets van zien vrees ik

Daar maak je een goed punt. Het zou jammer zijn om geen resultaten te zien doordat ik er niet genoeg de tijd voor neem.

Raad je het aan om te starten met bulken met de feestdagen in het vooruitzicht? Mij lijkt het dan net zo moeilijk om je aan je trainingen, maar vooral dieet te houden.

Ja, ik zou al gaan bulken met de feestdagen. Feestmaaltijd is 1 maaltijd die hoger zal liggen in 5-7 dagen. Dat zal echt het verschil niet gaan maken, en met een bulk is het minder erg om eens teveel te eten.

19 uur geleden zei P2I:

Ja, ik zou al gaan bulken met de feestdagen. Feestmaaltijd is 1 maaltijd die hoger zal liggen in 5-7 dagen. Dat zal echt het verschil niet gaan maken, en met een bulk is het minder erg om eens teveel te eten.

Dankje! Dat is goed om weten. Gisteren is ook de kalender van het IFBB online gekomen. op 26/05 is er een wedstrijd hier in België. Dat zou toch een haalbaar doel moeten zijn om tegen dan wedstrijd-klaar te zijn.