Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

IFBB Comeptitie

Recommended Posts

Hi allemaal!

 

Ik speel met het idee om volgend jaar mee te doen aan een IFBB competitie. Ik zet dit doel voor volgend jaar omdat het toch vrij veel voorbereiding vraagt.

Natuurlijk ga ik zeker ten rade bij mijn trainer voor een aangepast trainings- en voedingsschema om hier naartoe te trainen, maar ik wou ook graag eens polsen naar jullie tips en meningen hieromtrent. Misschien zijn er sommigen onder jullie die zelf ervaring hebben of mensen kennen met ervaring?

 

Alvast bedankt!

 

Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb eens vluchtig gegoogled en heb gezien dat de gang van zaken is dat je naar een vetpercentage tussen 3 en 6% moet streven. Dat is moordend. Misschien een botte vraag maar heb je dat ervoor over?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik heb eens vluchtig gegoogled en heb gezien dat de gang van zaken is dat je naar een vetpercentage tussen 3 en 6% moet streven. Dat is moordend. Misschien een botte vraag maar heb je dat ervoor over?

 

Dit is voor de mannen, vrouwen zitten op een hoger VP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dit niet exact, maar dit ligt volgens mij meer rond de 15%, dit is ook net als bij mannen verschillend per klasse. (bikini of bodybuilding)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ook eens wat gegoogled en er worden ook andere factoren bij betrokken: lichaamsbouw etc. Maar als ik het gemiddelde van de cijfers neem kom ik zoals Fit op een gemiddelde van 15%. Bij mijn laatste meting zat ik aan 21%.

 

Is 6% veel om te cutten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker dit is veel! 15% is ook niet continue vol te houden. Net als 6% bij mannen ook zeer ongezond is om continue te hebben. Het lichaam heeft nou eenmaal vet nodig voor bepaalde lichaams eigenschappen. 

 

Maar met een goed dieet, en juiste combinatie van kracht en cardio / hiit is het zeker haalbaar. Alleen zoals ik al beschrijf is dit enkel een aantal weken voor de wedstrijd omdat het zeer ongezond is.

 

Houd ons op de hoogte! Ik heb ook als doel om een keer een wedstrijd mee te pakken, gewoon om eens mee te maken. Heb echter nog wel even te gaan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jolien, ik heb helemaal geen verstand van wedstrijden of competities of iets dergelijks dus daar ga ik niets over zeggen ? Maar ik heb een tijdje via LINDA.nl Dafne van Dommelen gevolgd in de aanloop naar een bikini fitness wedstrijd. Jij hebt je waarschijnlijk al lang goed ingelezen maar misschien toch interessant om te

bekijken je ziet goed hoe het haar leven veranderd op dat moment.

 

Hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 11-10-2017 at 09:05 zei Carli:

Hey Jolien, ik heb helemaal geen verstand van wedstrijden of competities of iets dergelijks dus daar ga ik niets over zeggen ? Maar ik heb een tijdje via LINDA.nl Dafne van Dommelen gevolgd in de aanloop naar een bikini fitness wedstrijd. Jij hebt je waarschijnlijk al lang goed ingelezen maar misschien toch interessant om te

bekijken je ziet goed hoe het haar leven veranderd op dat moment.

 

Hou ons op de hoogte!

Oh ga ik zeker en vast doen! Dankje voor de tip ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minuten geleden zei Jolien:

Oh ga ik zeker en vast doen! Dankje voor de tip ;) 

Gelijk de eerste 4 afleveringen gezien! Het geeft alvast een realistisch beeld over de hele zaak al wist ik al dat het niet allemaal rozegeur en manenschijn is. Eens ik echt van start ga (normaal eind november omdat m'n trianer het tot dan echt enorm druk heeft) zal ik ook een blog/vlog bijhouden en hier eventueel posten. Kunnen jullie lachen met m'n chagrijnige kop hahahaha :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Jolien:

Gelijk de eerste 4 afleveringen gezien! Het geeft alvast een realistisch beeld over de hele zaak al wist ik al dat het niet allemaal rozegeur en manenschijn is. Eens ik echt van start ga (normaal eind november omdat m'n trianer het tot dan echt enorm druk heeft) zal ik ook een blog/vlog bijhouden en hier eventueel posten. Kunnen jullie lachen met m'n chagrijnige kop hahahaha :P 

 

Hahaha we zijn benieuwd! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 10-11-2017 at 08:23 zei Carli:

Zeker benieuwd! Alvast succes met de feestdagen ???

Dat wordt inderdaad nog een uitdaging die feestdagen!

Origineel was mijn plan om part-time bij mijn trainer te gaan trainen, maar zelfs dat is momenteel te duur voor mijn portemonnee..

Mijn plan B is om op zoek te gaan naar 2 goede online 12-weken schema's (een bulk- en cutschema), natuurlijk aangepast aan mij en mijn doel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Jolien:

Dat wordt inderdaad nog een uitdaging die feestdagen!

Origineel was mijn plan om part-time bij mijn trainer te gaan trainen, maar zelfs dat is momenteel te duur voor mijn portemonnee..

Mijn plan B is om op zoek te gaan naar 2 goede online 12-weken schema's (een bulk- en cutschema), natuurlijk aangepast aan mij en mijn doel :)

 

Is sommige sportscholen kun je deze schema's vaak gratis laten maken. ( bij de mijne iedegeval wel ). Zowel voeding als trainingschema's maken ze hier. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Fit:

 

Is sommige sportscholen kun je deze schema's vaak gratis laten maken. ( bij de mijne iedegeval wel ). Zowel voeding als trainingschema's maken ze hier. 

Momenteel train ik ij basif-fit, vrees niet dat ze zulke gerichte schema's hebben :P

Maar binnenkort dacht ik toch over te stappen naar een iets uitgebreidere gym, misschien daar? Al wil ik zeker en vast wel erin investeren om een op maat gemaakt schema te krijgen van een gecertifieerd trainer of van een athlete zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden zei Jolien:

Momenteel train ik ij basif-fit, vrees niet dat ze zulke gerichte schema's hebben :P

Maar binnenkort dacht ik toch over te stappen naar een iets uitgebreidere gym, misschien daar? Al wil ik zeker en vast wel erin investeren om een op maat gemaakt schema te krijgen van een gecertifieerd trainer of van een athlete zelf.

 

Bij ons word hij ook gemaakt door atleten welke aan wedstrijden mee doen :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes jolien!

Kan jouw trainer geen online schema voor je opmaken? Hij kent jouw tenslotte al.

Ik kan jouw iemand aanraden met tonnen ervaring hierbij als je dat wilt. Ik ken er wel enkele

 

Mocht ik ergens kunnen helpen, laat maar weten.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de afgelopen dagen veel online programma's zitten opzoeken en geëindigd met 2 waartussen ik nog twijfelde:

The natural Transformer (voorgesteld door P2I)

Heidi Somers (Buffbunny)

 

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de laatste. Misschien is het een verwaarloosbaar argument, maar met dat zij ook een vrouw is denk ik dat ze nog net iets beter weet wat een vrouw nodig heeft om dit doel te bereiken. Ze heeft ook zelf ervaring in bikini fitness. Ik volg ook haar Youtube kanaal. Ik wil niet zeggen dat ik haar goed ken, maar haar manier van aanpak geeft me wel een goed gevoel. 

 

Ik start met een bulkprogramma van 4 weken op 1 januari, gevolgd door een competition prep van 12 weken. Let's see how everything goes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Jolien:

Ik heb de afgelopen dagen veel online programma's zitten opzoeken en geëindigd met 2 waartussen ik nog twijfelde:

The natural Transformer (voorgesteld door P2I)

Heidi Somers (Buffbunny)

 

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de laatste. Misschien is het een verwaarloosbaar argument, maar met dat zij ook een vrouw is denk ik dat ze nog net iets beter weet wat een vrouw nodig heeft om dit doel te bereiken. Ze heeft ook zelf ervaring in bikini fitness. Ik volg ook haar Youtube kanaal. Ik wil niet zeggen dat ik haar goed ken, maar haar manier van aanpak geeft me wel een goed gevoel. 

 

Ik start met een bulkprogramma van 4 weken op 1 januari, gevolgd door een competition prep van 12 weken. Let's see how everything goes :)

 

Ben heel benieuwd keep is updated! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Jolien,

TNT heeft thans bakken ervaring met vrouwen ook. Zijn eigen vriendin heeft hij ook tot kampioen getraind enkele jaren terug :)

 

Buffbunny ken ik niet (rare naam trouwens).

Waarom 4 weken bulk eerst? In 4 weken kan je namelijk weinig spiermassa opbouwen vrees ik.

Hopelijk ben je er goed mee.

 

Succes allesinds en houdt ons op de hoogte! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden zei P2I:

Succes Jolien,

TNT heeft thans bakken ervaring met vrouwen ook. Zijn eigen vriendin heeft hij ook tot kampioen getraind enkele jaren terug :)

 

Buffbunny ken ik niet (rare naam trouwens).

Waarom 4 weken bulk eerst? In 4 weken kan je namelijk weinig spiermassa opbouwen vrees ik.

Hopelijk ben je er goed mee.

 

Succes allesinds en houdt ons op de hoogte! 

Zou je gaan voor 8 weken? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je prep daarmee niet in gedrang komt wel, anders zou ik gewoon mn prep 4 weken uitstellen of rustiger aan doen. Maar je gaat mss 1-2 kg spiermassa aankomen in 4 weken. Je zal daar zo goed als niets van zien vrees ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 23-11-2017 at 14:51 zei P2I:

Als je prep daarmee niet in gedrang komt wel, anders zou ik gewoon mn prep 4 weken uitstellen of rustiger aan doen. Maar je gaat mss 1-2 kg spiermassa aankomen in 4 weken. Je zal daar zo goed als niets van zien vrees ik

Daar maak je een goed punt. Het zou jammer zijn om geen resultaten te zien doordat ik er niet genoeg de tijd voor neem.

Raad je het aan om te starten met bulken met de feestdagen in het vooruitzicht? Mij lijkt het dan net zo moeilijk om je aan je trainingen, maar vooral dieet te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zou al gaan bulken met de feestdagen. Feestmaaltijd is 1 maaltijd die hoger zal liggen in 5-7 dagen. Dat zal echt het verschil niet gaan maken, en met een bulk is het minder erg om eens teveel te eten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden zei P2I:

Ja, ik zou al gaan bulken met de feestdagen. Feestmaaltijd is 1 maaltijd die hoger zal liggen in 5-7 dagen. Dat zal echt het verschil niet gaan maken, en met een bulk is het minder erg om eens teveel te eten.

 

Dankje! Dat is goed om weten. Gisteren is ook de kalender van het IFBB online gekomen. op 26/05 is er een wedstrijd hier in België. Dat zou toch een haalbaar doel moeten zijn om tegen dan wedstrijd-klaar te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
    • Heeft er iemand ervaring met het injecteren van L-carnitine? Dit zou de enige manier zijn naar ik zelf gelezen heb dat het goed wordt opgenomen in het lichaam, alle anderen zou geen meerwaarde zijn. Alle info welkom.
  • Sponsors