Advertentie:

Ghost

Preppen

Recommended Posts

Beste allen,

 

Vandaag voor de eerste keer een poging gedaan om eens wat prepmaaltijden te gaan maken. Ik heb zilvervlies rijst afgekookt en vervolgens laten drogen, daarna rijstolie in de wok en flink aanbakken met een snufje nasi kruiden. Vervolgens in een koekenpan Thaise groente gebakken en dat er bij in, om uiteindelijk een peper en wat knoflook te fruiten en dat er ook door te mengen. Resultaat smaakt milt met een beetje pit, erg tevreden voor de eerste keer rijst bakken. 

 

Nu zit ik na te denken wat voor groenten en vlees erbij zou kunnen en wat dus geschikt is om weer op te warmen. Het idee is dat het niet al te lastig en ingewikkeld moet zijn, zo min mogelijk producten is beter ben ik van mening. Heeft iemand een tip voor mij wat er goed bij past?

 

 

Schermafbeelding 2017-10-07 om 20.42.11.png

 

 

Schermafbeelding 2017-10-07 om 21.23.25.png

bewerkt door Ghost
Voedingswaarde

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Op 30-4-2016 at 12:47 zei alex:

20160430_122119.thumb.jpg.86aaac6aa74aea

 

Zag deze bij post je food, en ziet er erg lekker uit en ga dat dan ook straks even maken om te kijken of dit lekker is voor preppen. Pikante kip kruiden, kip, knoflook, lombok, uien en paprika's met een scheut wok olie. Geen idee of er meer kruiden in moeten voor de smaak maar dat kan snel genoeg nog; wellicht bouillon blokje of iets. Onderstaande tabel zou dan ongeveer de voedingswaarde zijn voor een maaltje.  (paprika had 100 gram moeten zijn) 

 

 

Schermafbeelding 2017-10-09 om 16.55.09.png

 

 

Edit: ondertussen al aan het eten, en verschrikkelijk lekker!!! Blokje bouillon maakte het af. 

 

 

Schermafbeelding 2017-10-09 om 17.35.48.png

bewerkt door Ghost

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition