Advertentie:

Ghost

Preppen

Recommended Posts

Beste allen,

 

Vandaag voor de eerste keer een poging gedaan om eens wat prepmaaltijden te gaan maken. Ik heb zilvervlies rijst afgekookt en vervolgens laten drogen, daarna rijstolie in de wok en flink aanbakken met een snufje nasi kruiden. Vervolgens in een koekenpan Thaise groente gebakken en dat er bij in, om uiteindelijk een peper en wat knoflook te fruiten en dat er ook door te mengen. Resultaat smaakt milt met een beetje pit, erg tevreden voor de eerste keer rijst bakken. 

 

Nu zit ik na te denken wat voor groenten en vlees erbij zou kunnen en wat dus geschikt is om weer op te warmen. Het idee is dat het niet al te lastig en ingewikkeld moet zijn, zo min mogelijk producten is beter ben ik van mening. Heeft iemand een tip voor mij wat er goed bij past?

 

 

Schermafbeelding 2017-10-07 om 20.42.11.png

 

 

Schermafbeelding 2017-10-07 om 21.23.25.png

Edited by Ghost
Voedingswaarde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Op 30-4-2016 at 12:47 zei alex:

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Zag deze bij post je food, en ziet er erg lekker uit en ga dat dan ook straks even maken om te kijken of dit lekker is voor preppen. Pikante kip kruiden, kip, knoflook, lombok, uien en paprika's met een scheut wok olie. Geen idee of er meer kruiden in moeten voor de smaak maar dat kan snel genoeg nog; wellicht bouillon blokje of iets. Onderstaande tabel zou dan ongeveer de voedingswaarde zijn voor een maaltje.  (paprika had 100 gram moeten zijn) 

 

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

 

Edit: ondertussen al aan het eten, en verschrikkelijk lekker!!! Blokje bouillon maakte het af. 

 

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edited by Ghost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Als ik 't zo lees zit je al IN de overtrainingsfase. Zoals al eerder gezegd: LUISTER NAAR JE LICHAAM Hansie. Laat 't niet zo ver komen dat je lichaam een shut down als noodmaatregel in de strijd gooit. Een paar weken rust lijkt me eerder raadzaam in jouw geval. Niks mis mee. Ook die supersets zou ik even achterwege laten. Goed uitgevoerd zijn supersets een boven gemiddelde belasting en zullen nu een averechts effect hebben. Stevig uitrusten en goed eten; zonder dwang!   Hou je haaks!
    • Thanks. Denk dat ik deze week het bij 1 training ga laten. Loop wat  tegen overtraining aan en lijf wil even niet mee. (verhoogde hartslag in rust, geagiteerd, vlugger hijgen, vlekken voor de ogen...) Maandag terug met frisse moed beginnen en toch wat minder tot het uiterste gaan. nog 2 herhalingen in de tank laten i.p.v. het onmogelijke te willen. Denk van biceps en triceps superset te maken. Toch weer paar minuten gewonnen dan.
    • Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil.   Succes kerel!
  • Sponsors