Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

barbell row, dumbell row, deadlift, back fly, stiff legged deadlift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Fit zegt. 

Wel deel van je rug wil je trainen?

Dumbell rows, barbell rows, lat pull downs en deadlifts hebben mijn voorkeur :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je thuis traint. Een heel handig tooltje is een zogenaamde Cross Training Strap. Ook wel TRX genoemd. Dit werkt met je eigen lichaamsgewicht. Het handige is dat je het overal kan gebruiken. Je hebt alleen een punt nodig waar je de strap aan kan bevestigen.

https://www.decathlon.nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631?mc=8360619

 

Hier is een voorbeeld van een oefening voor de rug maar je kan het ook voor andere spiergroepen gebruiken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag inderdaad zeker niet vergeten worden! Wide grip pull ups :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Martin88:

?elke dag doe ik het

 

Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:14 zei Nathan:

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

 

Zou niet alleen pull ups doen, ook bijvoorbeeld barbell rows, gewicht hoeft niet persee hoog te zijn om te trainen... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei P2I:

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Fit:

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Ben ondertussen al bezig met gewicht heffen begin rustig en doe mijn sets .. Rustig naar mijn doel aan het gaan ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
    •   Niet iedereen is comfortabel met foto's maken van zichzelf en het op internet plaatsen. Maar dat ter zijde is hij ook nog lang niet klaar met zijn kuur.    Ik heb nooit foto's geplaatst en zal ik ook niet doen. maar ik begon op 1m67 met 65 kg en heb in de afgelopen 6 jaar met SARMs en anabolica 19 kg gewonnen. (Hetzelfde vetpercentage als wanneer ik 65 woog)   Dat moet qua resultaten ook voldoende zeggen bijvoorbeeld? Als iemand maar gains gemaakt heeft en niet omhoog geschoten is in vet, zeg ik: "Cycle geslaagd!!"
  • Sponsors