Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

barbell row, dumbell row, deadlift, back fly, stiff legged deadlift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Fit zegt. 

Wel deel van je rug wil je trainen?

Dumbell rows, barbell rows, lat pull downs en deadlifts hebben mijn voorkeur :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je thuis traint. Een heel handig tooltje is een zogenaamde Cross Training Strap. Ook wel TRX genoemd. Dit werkt met je eigen lichaamsgewicht. Het handige is dat je het overal kan gebruiken. Je hebt alleen een punt nodig waar je de strap aan kan bevestigen.

https://www.decathlon.nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631?mc=8360619

 

Hier is een voorbeeld van een oefening voor de rug maar je kan het ook voor andere spiergroepen gebruiken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag inderdaad zeker niet vergeten worden! Wide grip pull ups :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Martin88:

?elke dag doe ik het

 

Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:14 zei Nathan:

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

 

Zou niet alleen pull ups doen, ook bijvoorbeeld barbell rows, gewicht hoeft niet persee hoog te zijn om te trainen... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei P2I:

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Fit:

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Ben ondertussen al bezig met gewicht heffen begin rustig en doe mijn sets .. Rustig naar mijn doel aan het gaan ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Ramon.  Op deze site zul je vast en zeker de gewenste kennis op doen.   Succes!
    • Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.   Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.   Mijn huidige statistieken: Lengte: 183cm Gewicht: 86kg Squat: 165kg Bankdruk: 135kg Deadlift: 170kg   Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn: Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben.  Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen. Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.
    • Klopt helemaal Shorty. Bij deze vorm duurt de 'naverbranding' ook het langst. Verder uiteraard meer kalorieën verbruiken dan je inneemt!
  • Sponsors