Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

barbell row, dumbell row, deadlift, back fly, stiff legged deadlift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Fit zegt. 

Wel deel van je rug wil je trainen?

Dumbell rows, barbell rows, lat pull downs en deadlifts hebben mijn voorkeur :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je thuis traint. Een heel handig tooltje is een zogenaamde Cross Training Strap. Ook wel TRX genoemd. Dit werkt met je eigen lichaamsgewicht. Het handige is dat je het overal kan gebruiken. Je hebt alleen een punt nodig waar je de strap aan kan bevestigen.

https://www.decathlon.nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631?mc=8360619

 

Hier is een voorbeeld van een oefening voor de rug maar je kan het ook voor andere spiergroepen gebruiken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag inderdaad zeker niet vergeten worden! Wide grip pull ups :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Martin88:

?elke dag doe ik het

 

Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:14 zei Nathan:

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker ?

 

Zou niet alleen pull ups doen, ook bijvoorbeeld barbell rows, gewicht hoeft niet persee hoog te zijn om te trainen... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei P2I:

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Fit:

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Ben ondertussen al bezig met gewicht heffen begin rustig en doe mijn sets .. Rustig naar mijn doel aan het gaan ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors