Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

barbell row, dumbell row, deadlift, back fly, stiff legged deadlift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Fit zegt. 

Wel deel van je rug wil je trainen?

Dumbell rows, barbell rows, lat pull downs en deadlifts hebben mijn voorkeur :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je thuis traint. Een heel handig tooltje is een zogenaamde Cross Training Strap. Ook wel TRX genoemd. Dit werkt met je eigen lichaamsgewicht. Het handige is dat je het overal kan gebruiken. Je hebt alleen een punt nodig waar je de strap aan kan bevestigen.

https://www.decathlon.nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631?mc=8360619

 

Hier is een voorbeeld van een oefening voor de rug maar je kan het ook voor andere spiergroepen gebruiken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag inderdaad zeker niet vergeten worden! Wide grip pull ups :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Martin88:

🖒elke dag doe ik het

 

Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:14 zei Nathan:

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker 😃

 

Zou niet alleen pull ups doen, ook bijvoorbeeld barbell rows, gewicht hoeft niet persee hoog te zijn om te trainen... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei P2I:

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Fit:

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Ben ondertussen al bezig met gewicht heffen begin rustig en doe mijn sets .. Rustig naar mijn doel aan het gaan ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors