Advertentie:

Muscle Starter Pack
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Wat Fit zegt. 

Wel deel van je rug wil je trainen?

Dumbell rows, barbell rows, lat pull downs en deadlifts hebben mijn voorkeur :)!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je thuis traint. Een heel handig tooltje is een zogenaamde Cross Training Strap. Ook wel TRX genoemd. Dit werkt met je eigen lichaamsgewicht. Het handige is dat je het overal kan gebruiken. Je hebt alleen een punt nodig waar je de strap aan kan bevestigen.

https://www.decathlon.nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631?mc=8360619

 

Hier is een voorbeeld van een oefening voor de rug maar je kan het ook voor andere spiergroepen gebruiken.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat mag inderdaad zeker niet vergeten worden! Wide grip pull ups :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Martin88:

🖒elke dag doe ik het

 

Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug. 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker 😃

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8/27/2018 at 17:14 zei Nathan:

Vraag me af of pull ups alleen genoeg zijn ..

Iemand tips voor een 16 jarige ? Met een halter mag ik denk ik nog niet werken of het moet minimaal zijn kwa gewicht .. 

Mss back fly proberen . 

Denk dat dat er wel belachelijk uitziet als ik dat doe , maar als ik soms zie wat er rond loopt in de fitness zal ik me geen zorgen moeten maken zeker 😃

 

Zou niet alleen pull ups doen, ook bijvoorbeeld barbell rows, gewicht hoeft niet persee hoog te zijn om te trainen... :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei P2I:

waarom mag je als 16 jarige niet met een halter gaan werken?
Je mag dat perfect. zonder overload ga je nu eenmaal niet gaan groeien. 
 

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fit:

 

Sommige sportscholen verbieden dat op die leeftijd nog. Hoewel dat vaker tot +- 16 is.

Ben ondertussen al bezig met gewicht heffen begin rustig en doe mijn sets .. Rustig naar mijn doel aan het gaan ! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition