Advertentie:

Peter Wouters

High frequency training

Recommended Posts

Een nieuwe studie van Brad Schoenfeld die binnenkort wordt gepubliceerd. Het blijkt dat er geen meerwaarde bestaat dan meer dan 2x trainen van dezelfde spiergroep per week wanneer het totale wekelijkse volume hetzelfde blijft. Een hoger volume per sessie zou beter zijn.

 

Based on the findings of several studies that will be published soon, it is looking more and more as though resistance training frequency plays at best a minor role in hypertrophy when volume is equated. There appears to be no benefit to training a muscle group more than twice per week. In fact there is some evidence that higher volumes within a session are superior to spreading out the volume over more frequent weekly sessions (i.e. 2 vs 3; 2 vs 4). Now perhaps very high frequencies (i.e. 3 vs 6) are needed to show greater gains; our new study on this topic is getting underway shortly so we will see...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

27 minuten geleden zei Peter Wouters:

Een nieuwe studie van Brad Schoenfeld die binnenkort wordt gepubliceerd. Het blijkt dat er geen meerwaarde bestaat dan meer dan 2x trainen van dezelfde spiergroep per week wanneer het totale wekelijkse volume hetzelfde blijft. Een hoger volume per sessie zou beter zijn.

 

Based on the findings of several studies that will be published soon, it is looking more and more as though resistance training frequency plays at best a minor role in hypertrophy when volume is equated. There appears to be no benefit to training a muscle group more than twice per week. In fact there is some evidence that higher volumes within a session are superior to spreading out the volume over more frequent weekly sessions (i.e. 2 vs 3; 2 vs 4). Now perhaps very high frequencies (i.e. 3 vs 6) are needed to show greater gains; our new study on this topic is getting underway shortly so we will see...

Dus nu gaan ze terug in de richting van bro split en volume training?

 

Ik blijf erbij dat elke lichaam anders is en ook veel afhangt van voeding en hoe lang je al traint.

 

Sommigen reageren goed op 3x full body, anderen beter op bro split met hoog volume.

 

Zelf reageer ik echt slecht op hoog volume in 1 training.

Hetzelfde volume over 2 trainingen gaat dan wel goed, ondanks dat het dan bvb 6 dagen zijn ipv 4 of 5

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat 1x per week(bro split) niet voldoende is. Echter 3x geeft geen meerwaarde. Hou er rekening mee dat wekelijks totaal volume hetzelfde bleef in de studie in  2x vs 3x. En inderdaad, ieder lichaam is anders.

Er is ook een studie waar de vergelijking werd gelegd met een German Volume Training en een lager volume. Er bleek geen meerwaarde, integendeel. Blijkbaar bestaat er ook een drempel in een sessie waar hoger volume geen meerwaarde meer bied.

Brad Schoenfeld benadrukt ook dat dit 'guidelines' dienen te zijn en geen zuiver op te volgen wetenschap. Volume is superieur tegenover frequency. Tot op een bepaalde drempel neem ik aan.

 

Lees ook de reacties op Facebook https://www.facebook.com/brad.schoenfeld.cscs/posts/10213643959154321

 

Wat ik vooral bij stil sta is dat high frequency training gebruikt wordt om proteinesynthese hoog te houden. Immers, dit gaat maximaal maar 48u mee. Mogelijk is dit minder belangrijk dan gedacht. Dan vraag ik me ook af of hoge proteine innames wel belangrijk zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De uiteindelijke studie. De opzet van de studie wijkt wat af, in die zin dat sommige spiergroepen 1 vs 2x en andere 2 vs 4x per week werden getraind. Waarom is me een vraagteken. Volgende link vind je een analyse over dit onderzoek. https://bayesianbodybuilding.com/comparison-equated-volume-frequencies-body-composition-trained/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een rommelige studie zeg. 

Maar ergens snap ik het wel.

Als je een spiergroep vaak traint, maar nooit zwaar genoeg om te prikkelen, zal ze niet groeien.

We gebruiken onze benen elke dag, maar nooit zomaar intensief genoeg om te trainen.

Daarom denk ik het verschil in spiergroei.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb onlangs dit filmpje tegengekomen en deze PT benadert het met aantal sets per week in plaats van sessies. Ik train nu de laatste weken met ongeveer 12  à 16 sets (afhankelijk van de spiergroep) van 8 à 10 reps. Ik richt ook wel op toename van volume: van zodra ik 4x10 met een gewicht kan verhoog ik met 10%

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition