Advertentie:

Fit

Pre workout

Recommended Posts

Pre workout

 

Wat is pre workout

Pre workout zijn supplementen die je voorafgaand aan het sporten in neemt of op andere momenten op de dag. Deze supplementen bereiden je lichaam voor op de training of de inspanning die je gaat doen. Een goede voorbereiding met pre workout levert een goede en positieve bijdrage aan de trainging die je gaat doen en waarvoor de pre workout inneemt. De pre workout zorgt voor een energie boost waardoor je vaak langer of zwaarder kunt trainen. Een pre workout is samengesteld om betere prestaties te kunnen leveren en meer van je lichaam te kunnen vragen. Daarnaast verbeter je ook je concentratie vermogen. Dit betekend dat je je tijdens je workout beter kunt focussen op wat je op dat moment gaat doen. Pre workout word sterk aangeraden bij intensieve trainingen en het sneller behalen van je fitnessdoelen.

 

Wat doet pre workout

Wat pre workout doet is zorgen dat je lichaam de juiste energie op de juiste plaats krijgt voor het leveren van de beste inspanningen mogelijk. Het is daarbij wel belangrijk dat je de juiste supplementen neemt voor de juiste sport. Het heeft geen effect als je wheygainer neemt voor toename in vet en spieren terwijl je een tennis sport beoefend. Informeer daarom van te voren welk supplement voor jou van toepassing is. Je lichaam heeft wel een tijd nodig om een pre workout op te nemen en te verwerken. Daarom heet het ook een “pre” workout. Houd rekening met ongeveer 15 a 30 minuten voordat je lichaam de pre workout actief heeft opgenomen. Als je de pre workout direct voor het sporten neemt zal je merken dat je niet het maximale uit je lichaam kunt halen. Je hebt bijvoorbeeld niet de juiste pomp tijdens het trainen. De opname snelheid in het lichaam verschilt per persoon. Dit zal een aantal keer testen moeten uitwijzen. Test dit daarom voor jezelf uit voordat je hier een vast ritme in gaat ontwikkelen. De beste manier om een pre workout in te nemen is door je pre workout in een shake te verwerken. Naast de fysieke werking heeft het ook een psychologische werken op je lichaam. Je voelt je beter en je krijgt het gevoel dat je meer aan kan waardoor je meer doet dan je normaal zou durven. Dit houd niet in dat je in 1x een bodybuilder zal worden, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

 

Wat zijn de voordelen van een pre workout

Pre workout heeft verschillende voordelen. Het ligt er natuurlijk wel aan welke pre workout je neemt en welke sport je vervolgens gaat beoefenen. Informeer daarom altijd naar de juiste pre workout voor bij jouw sport. Een aantal voordelen zijn bijvoorbeeld:

 

  1. Krachtoename
  2. Sterke motivatie
  3. Scherpe focus
  4. Toename in spiermassa
  5. Vet verbranding
  6. Langer uithoudingsvermogen
  7. Sneller herstel tussen sets
  8. Verhoogd metabolisme
  9. Grotere pomp

 

Dit zijn enkele voordelen die een pre workout te bieden heeft afhankelijk van degene die ingenomen wordt. Het is niet zo dat pre workout een wonder middel is en dat het enkel pluspunten heeft. Houd er rekening mee dat pre workout ook enkele minpunten kent. Denk bijvoorbeeld mogelijke gewichtstoename en een negatieve energie balans. Houd daarom rekening mee met de hoeveelheden die je neemt om dit te voorkomen. Pre workout kan ook niet altijd gebruikt worden. Bij sommige moet je het een maand lang gebruiken en vervolgens 2 weken niet om het daarna weer een maand te mogen gebruiken. Je moet je lichaam goed in balans houden en niet laten wennen aan de kunstmatige energie toename.

 

Wat zit er in pre workout

Per product verschilt het wat er in pre workout te vinden is. Omdat een pre workout sport afhankelijk is, is het ook niet meer dan normaal dat er verschillende soorten te krijgen zijn met een divers assortiment aan ingrediënten. Een aantal ingrediënten zijn:


Cafeïne

Cafeïne is een stof die iedereen wel kent. Denk bijvoorbeeld maar aan koffie. Cafeïne zorgt ervoor dat dat je een opwekkend gevoel krijgt wat zorgt voor meer energie en een goede concentratie


BCAA

Dit zijn amino zuren die je lichaam voorzien van extra voeding voor je spieren. Daarbij helpen ze je spieren te beschermen tegen onder andere blessures en zorgen ze voor een snel herstel van je spieren.


Creatine

Creatine is een stof die al in het lichaam voorkomt. Je krijgt dit binnen via normaal voedsel zoals rundvlees, kip en vis. Deze stof zorgt voor een explosieve kracht en sneller herstel. Het zorgt er ook voor dat spieren de voedingsstoffen beter opnemen.


Arginine

Arginine is een aminozuur die zorgt voor verwijding in je bloedvaten en het verhoogt je bloeddruk. Dit zorgt voor een betere doorvoer van de voedingsstoffen in je lichaam. Daarnaast lijken je spieren een stuk groter na het sporten omdat ze opgepompt worden. Dit heeft geen langdurig effect. Na enkele uren zal dit alweer afnemen.


Beta Alanine

Net als Arginine is beta alanine ook een aminozuur. Het heeft alleen wel een heel ander effect als Alanine geeft. Het zorgt er namelijk voor dat het in je lichaam omgezet wordt naar Carnosine wat er uiteindelijk voor zorgt dat de verzuring in je spieren minder snel zal optreden.


Taurine

Taurine is net als Creatine een lichaamseigen stof. Taurine komt voornamelijk voor in eiwitrijk voedsel zoals vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en eieren. Met name de schaaldieren bevatten een hoog gehalte van taurine.  Taurine heeft de classificatie aminozuur maar officieel gezien is het geen amino zuur. Het zorgt er in het lichaam voor dat je meer uithoudingsvermogen krijgt, meer kracht en meer pomp. Hierdoor kun je meer herhalingen doen tijdens zware krachttrainingen. Denk bijvoorbeeld aan bankdrukken of gewichtheffen.</p>


Pre workout kopen?

Je bent van plan om pre workout te kopen, wat nu? Je wilt de beste pre workout voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij pre workout kopen zonder teveel te betalen.


http://www.bodyenfitshop.nl/
https://www.bodylab.nl/
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb laatst voor het eerst pre-workout gekocht van Optimum Nutrition (via Body&Fit) en het is echt een fijn product!

Gebruik het enkel als ik benen/billen doe in de avond, dan is het echt een goeie opkikker!

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minuten geleden zei Jolien:

Heb laatst voor het eerst pre-workout gekocht van Optimum Nutrition (via Body&Fit) en het is echt een fijn product!

Gebruik het enkel als ik benen/billen doe in de avond, dan is het echt een goeie opkikker!

 

Ik vind het heerlijk na werk..heb kantoorbaan en dan altijd beetje moe en als ik dan dat neem gelijk super zin weer om te gaan sporten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Fit:

 

Ik vind het heerlijk na werk..heb kantoorbaan en dan altijd beetje moe en als ik dan dat neem gelijk super zin weer om te gaan sporten.

Zit helemaal in dezelfde situatie! Kan me echt zo enorm lui voelen na een werkdag dat ik me echt naar de gym moet sleuren.. Maar met een schepje pre-workout gaat dat dan weer als niks :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oud topic, ik weet het. Maar als je een serieuze Pre-Workout wilt... Damn. 
5150 van Rich Piana OF
Spazmatic van Tim Muriello.

Allebei WAANZINNIG!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand wel eens de angel dust pre workout geprobeerd ?

Ik ben wel benieuwd wat die doet 

Heb een proefverpakking eens kijken wat dit doet

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 29-12-2021 at 19:41 zei Jeroen:

Heeft er iemand wel eens de angel dust pre workout geprobeerd ?

Ik ben wel benieuwd wat die doet 

Heb een proefverpakking eens kijken wat dit doet

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Ken hem niet maar wel met dmaa zie ik dus daar ga je sowieso lekker op😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed spul :D na het hardlopen vanmorgen ben ik vanmiddag na de pre workout ingenomen te hebben een tijdje op zolder aan het trainen geweest , dat ging lekker.

Meteen een pot besteld en nu hopen dat we snel op de sportschool hard kunnen gaan.

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://mixi.mn/?a=216266&c=8425&p=r

Hallo allemaal,

Iemand bekend met dit product?

 

https://mixi.mn/?a=216266&c=8425&p=r

 

Het heet Testogen, en zou je testosteron ondersteunen en je energie, prestatie, spiergroei, libido en vetverlies verbeteren. 

Het lijkt mij wel interessant, dus als mensen ervaring hebben met dit product zou ik die graag willen horen.

 

Groetjes Hank 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraag over pre workout,

 

Als je er eenmaal aan begint, kun je er nog mee stoppen? Dus kan je nog gemotiveerd worden om zonder pre workout te trainen?

Hoe groot is de dip erna, wil nog wel beetje gezellig voor de kinderen zijn namelijk

 

Ik werk alleen wisselende vroege diensten, toch vaak tussen 4 en 6 uur beginnen, ben ik ook vaak lekker vroeg klaar, en kan ik meestal nog even trainen voordat ik de Kids ophaal.

Allemaal erg mooi, alleen ben ik meestal erg moe en weinig motivatie om te trainen Na zo'n vroege dienst, moet mezelf echt dwingen om te trainen, daar heb ik op vrije dagen geen last van en heb ik er juist zin in.

 

Dus vandaar mijn bovenstaande vragen, wil er eigenlijk niet aan beginnen.. maar misschien ga ik dan wat meer en met meer zin trainen..

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel herkenbaar.

 

Ik ben toevallig net weer begonnen met pre-workout, na enkele weken gestopt te zijn.

De focus was minder, doorzetten was zwaarder, maar zeker de moeite waard om te ontwennen.

 

Op leg dag weer begonnen, dus een mooie test voor mij conditie, kracht en doorzettingsvermogen!

Het effect knalde er gisteren keihard in en ik ging als een SPEER!

Ik denk er nu over om mijn de-load week (wanneer toepasselijk) te combineren met een stop van pre-workout.

 

Eerst wilde ik geen pre-workout, maar vanwege het 'meh' gevoel begonnen met een eenvoudige versie.
Om dezelfde reden als jij hebt, wilde ik niet iets sterks. 

Nu heb ik wel een sterke...Maar man! wat traint het lekker!

Ik werd gewoon super fanatiek, kon blijven stampen en was mega positief :)

ik merkte zelf geen dip, of kort lontje oid, waar ik eerst wel bang voor was.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spring ook even in 😃

vroeger had je pre en daar zat dmaa in. Dit was de werkzame stof om hard te knallen. Dit stofje is er uiteindelijk uitgehaald.  De preworkouts die je nu koopt is dus eigenlijk

bier zonder alcohol,  koffie zonder cafeine, urine zonder de zeik…. Wacht ik sla door haha. 
Later is het stofje dmaa vervangen door

dmha. Werkt net iets anders. De grap is dat ik niet echt lekker ga op dmaa maar wel supergoed op dmha. Verschillende vrienden hebben dit weer andersom. Grappig. 
 

Als je op google intikt: dmha kopen zie

je vanzelf een site waar je deze werkzame stof Kunt bestellen. Ik kocht dan een willekeurige pot preworkout en deed daar dan zelf dmha bij. 
 

tegenwoordig heb ik helemaal geen potten preworkout meer, alleen maar n zakje dmha. Ik doe 3 a 4 schepjes in extreem weinig water en slik het door zonder het te proeven. Dan snel nog wat slokken water er achter aan want het is echt sirieus zeer smerig. 
het heeft een sweetspot ook, meer is dus niet nog harder knallen. Sterker nog, neem

ik meer dan 5 a 6 schepjes ( schepjes zijn minder dan een mespuntje, lepeltje zit erbij) dan ga je Er niet lekker op en kan je weer naar huis. 
 

naast dmha heb ik ook zakjes met amp-citraat. Ik wissel dit af, en soms

mix ik beide. 
haal een van deze, of beide, en je haalt gegarandeerd geen pot pre workout

meer ✅

 

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf geen ervaring met pre workouts. Een beetje googlen leert mij dat er verschillende stofjes beïnvloed worden zoals oa Dopamine, wat verantwoordelijk is voor motivatie. Ik weet niet of dit veel meespeelt maar de voorraad dopamine in je lichaam zou beperkt zijn en een krachtige vrijlating resulteert daarna in een crash. Net zoals bij cocaine maar dan in een afgezwakte vorm. Dat geld ook voor de overige neurotransmitters die beinvloed worden. Vandaar waarschijnlijk de negatieve gevoelens daarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bart.BB heb ik zeker wat aan, brdankt

maar in je de-load week, blijf je nog wel motivatie houden om te trainen zonder?

Zat zelf namelijk te denken om het alleen op me "vermoeide" dagen te gebruiken, en als ik vrij ben om het dan niet te gebruiken. 

@Motivator dank je wel voor je input! Ik zal er is op gaan zoeken, ben alleen nog niet helemaal overtuigd haha,

Want wat @Peter Wouters, die negatieve gevoelens (crash) heb ik liever niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idd niks in vergelijking met DMAA ^_^

Ik erken ook dat een placebo effect heel sterk is.

Dus heel netjes gezegd: ik denk wel degelijk verschil te merken t.o.v. niks nemen. B|

 

Als het echt alleen neemt als je moe bent, dan blijf je altijd effect voelen (zo lijkt me)

 

Als ik deload en geen scoop pak, dan voorkom ik dat ik alsnog zwaarder ga trainen.

Zo'n sufferd ben ik dan wel weer. Zonder, kan ik mijzelf veel beter 'relaxen' en loslaten dat ik op 70-80% train.

 

Edit: Wat Peter zegt kan heel goed kloppen... ik ben best gevoelig voor medicijnen (enzo) en simpel gezegd voelde het een beetje alsof ik mdma op had. Maar ik had geen last van de crash.. niet bewust iig...
Edit2: Misschien toch maar eens kijken naar DMHA / DMAA. Is me wel eens aangeboden maar ik had het afgeslagen. Ik ken mijzelf :P

Edited by Bart.BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors