Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Pre workout

Recommended Posts

Pre workout

 

Wat is pre workout

Pre workout zijn supplementen die je voorafgaand aan het sporten in neemt of op andere momenten op de dag. Deze supplementen bereiden je lichaam voor op de training of de inspanning die je gaat doen. Een goede voorbereiding met pre workout levert een goede en positieve bijdrage aan de trainging die je gaat doen en waarvoor de pre workout inneemt. De pre workout zorgt voor een energie boost waardoor je vaak langer of zwaarder kunt trainen. Een pre workout is samengesteld om betere prestaties te kunnen leveren en meer van je lichaam te kunnen vragen. Daarnaast verbeter je ook je concentratie vermogen. Dit betekend dat je je tijdens je workout beter kunt focussen op wat je op dat moment gaat doen. Pre workout word sterk aangeraden bij intensieve trainingen en het sneller behalen van je fitnessdoelen.

 

Wat doet pre workout

Wat pre workout doet is zorgen dat je lichaam de juiste energie op de juiste plaats krijgt voor het leveren van de beste inspanningen mogelijk. Het is daarbij wel belangrijk dat je de juiste supplementen neemt voor de juiste sport. Het heeft geen effect als je wheygainer neemt voor toename in vet en spieren terwijl je een tennis sport beoefend. Informeer daarom van te voren welk supplement voor jou van toepassing is. Je lichaam heeft wel een tijd nodig om een pre workout op te nemen en te verwerken. Daarom heet het ook een “pre” workout. Houd rekening met ongeveer 15 a 30 minuten voordat je lichaam de pre workout actief heeft opgenomen. Als je de pre workout direct voor het sporten neemt zal je merken dat je niet het maximale uit je lichaam kunt halen. Je hebt bijvoorbeeld niet de juiste pomp tijdens het trainen. De opname snelheid in het lichaam verschilt per persoon. Dit zal een aantal keer testen moeten uitwijzen. Test dit daarom voor jezelf uit voordat je hier een vast ritme in gaat ontwikkelen. De beste manier om een pre workout in te nemen is door je pre workout in een shake te verwerken. Naast de fysieke werking heeft het ook een psychologische werken op je lichaam. Je voelt je beter en je krijgt het gevoel dat je meer aan kan waardoor je meer doet dan je normaal zou durven. Dit houd niet in dat je in 1x een bodybuilder zal worden, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

 

Wat zijn de voordelen van een pre workout

Pre workout heeft verschillende voordelen. Het ligt er natuurlijk wel aan welke pre workout je neemt en welke sport je vervolgens gaat beoefenen. Informeer daarom altijd naar de juiste pre workout voor bij jouw sport. Een aantal voordelen zijn bijvoorbeeld:

 

  1. Krachtoename
  2. Sterke motivatie
  3. Scherpe focus
  4. Toename in spiermassa
  5. Vet verbranding
  6. Langer uithoudingsvermogen
  7. Sneller herstel tussen sets
  8. Verhoogd metabolisme
  9. Grotere pomp

 

Dit zijn enkele voordelen die een pre workout te bieden heeft afhankelijk van degene die ingenomen wordt. Het is niet zo dat pre workout een wonder middel is en dat het enkel pluspunten heeft. Houd er rekening mee dat pre workout ook enkele minpunten kent. Denk bijvoorbeeld mogelijke gewichtstoename en een negatieve energie balans. Houd daarom rekening mee met de hoeveelheden die je neemt om dit te voorkomen. Pre workout kan ook niet altijd gebruikt worden. Bij sommige moet je het een maand lang gebruiken en vervolgens 2 weken niet om het daarna weer een maand te mogen gebruiken. Je moet je lichaam goed in balans houden en niet laten wennen aan de kunstmatige energie toename.

 

Wat zit er in pre workout

Per product verschilt het wat er in pre workout te vinden is. Omdat een pre workout sport afhankelijk is, is het ook niet meer dan normaal dat er verschillende soorten te krijgen zijn met een divers assortiment aan ingrediënten. Een aantal ingrediënten zijn:


Cafeïne

Cafeïne is een stof die iedereen wel kent. Denk bijvoorbeeld maar aan koffie. Cafeïne zorgt ervoor dat dat je een opwekkend gevoel krijgt wat zorgt voor meer energie en een goede concentratie


BCAA

Dit zijn amino zuren die je lichaam voorzien van extra voeding voor je spieren. Daarbij helpen ze je spieren te beschermen tegen onder andere blessures en zorgen ze voor een snel herstel van je spieren.


Creatine

Creatine is een stof die al in het lichaam voorkomt. Je krijgt dit binnen via normaal voedsel zoals rundvlees, kip en vis. Deze stof zorgt voor een explosieve kracht en sneller herstel. Het zorgt er ook voor dat spieren de voedingsstoffen beter opnemen.


Arginine

Arginine is een aminozuur die zorgt voor verwijding in je bloedvaten en het verhoogt je bloeddruk. Dit zorgt voor een betere doorvoer van de voedingsstoffen in je lichaam. Daarnaast lijken je spieren een stuk groter na het sporten omdat ze opgepompt worden. Dit heeft geen langdurig effect. Na enkele uren zal dit alweer afnemen.


Beta Alanine

Net als Arginine is beta alanine ook een aminozuur. Het heeft alleen wel een heel ander effect als Alanine geeft. Het zorgt er namelijk voor dat het in je lichaam omgezet wordt naar Carnosine wat er uiteindelijk voor zorgt dat de verzuring in je spieren minder snel zal optreden.


Taurine

Taurine is net als Creatine een lichaamseigen stof. Taurine komt voornamelijk voor in eiwitrijk voedsel zoals vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en eieren. Met name de schaaldieren bevatten een hoog gehalte van taurine.  Taurine heeft de classificatie aminozuur maar officieel gezien is het geen amino zuur. Het zorgt er in het lichaam voor dat je meer uithoudingsvermogen krijgt, meer kracht en meer pomp. Hierdoor kun je meer herhalingen doen tijdens zware krachttrainingen. Denk bijvoorbeeld aan bankdrukken of gewichtheffen.</p>


Pre workout kopen?

Je bent van plan om pre workout te kopen, wat nu? Je wilt de beste pre workout voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij pre workout kopen zonder teveel te betalen.


http://www.bodyenfitshop.nl/
https://www.bodylab.nl/
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb laatst voor het eerst pre-workout gekocht van Optimum Nutrition (via Body&Fit) en het is echt een fijn product!

Gebruik het enkel als ik benen/billen doe in de avond, dan is het echt een goeie opkikker!

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minuten geleden zei Jolien:

Heb laatst voor het eerst pre-workout gekocht van Optimum Nutrition (via Body&Fit) en het is echt een fijn product!

Gebruik het enkel als ik benen/billen doe in de avond, dan is het echt een goeie opkikker!

 

Ik vind het heerlijk na werk..heb kantoorbaan en dan altijd beetje moe en als ik dan dat neem gelijk super zin weer om te gaan sporten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Fit:

 

Ik vind het heerlijk na werk..heb kantoorbaan en dan altijd beetje moe en als ik dan dat neem gelijk super zin weer om te gaan sporten.

Zit helemaal in dezelfde situatie! Kan me echt zo enorm lui voelen na een werkdag dat ik me echt naar de gym moet sleuren.. Maar met een schepje pre-workout gaat dat dan weer als niks :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oud topic, ik weet het. Maar als je een serieuze Pre-Workout wilt... Damn. 
5150 van Rich Piana OF
Spazmatic van Tim Muriello.

Allebei WAANZINNIG!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand wel eens de angel dust pre workout geprobeerd ?

Ik ben wel benieuwd wat die doet 

Heb een proefverpakking eens kijken wat dit doet

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 29-12-2021 at 19:41 zei Jeroen:

Heeft er iemand wel eens de angel dust pre workout geprobeerd ?

Ik ben wel benieuwd wat die doet 

Heb een proefverpakking eens kijken wat dit doet

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Ken hem niet maar wel met dmaa zie ik dus daar ga je sowieso lekker op😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed spul :D na het hardlopen vanmorgen ben ik vanmiddag na de pre workout ingenomen te hebben een tijdje op zolder aan het trainen geweest , dat ging lekker.

Meteen een pot besteld en nu hopen dat we snel op de sportschool hard kunnen gaan.

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dag allemaal,   Ik ben mathijn, 30 jaar. Vader van 2 kinderen. Ik train nu zo ongeveer 14 jaar. Nooit tevreden geweest met het resultaat. Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe, aangezien ik altijd 3x per week 1,5 uur sport. Thuis een homegym gemaakt (squatrack waarmee je ook kunt bankkdrukken, verstelbare dumbelset tot 24 kg en pull up bar).  Ik ga 1x per week naar de basic fit voor uitgebreide beentraining, 2x per week train ik thuis. (1x rug en biceps, 1 x borst, schouders en triceps).  Ik heb 2x een half jaar niet gesport door drukte met werk en een verbouwing thuis, in die periodes 2x een hernia gehad. Verlamming aan mijn rechtervoet aan overgehouden (klapvoet). Daaraan ben ik geopereerd waardoor ik weer kan lopen zonder spalk (1 jaar in een revalidatiekliniek gezeten om te kunnen herstellen). Besloten nu nooit meer een training over te slaan, gezien ik dit blijkbaar echt nodig heb.   Nu ben ik lid geworden van dit forum in de hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven. Ik ben niet heel sterk maar ben wel fors gebouwd. Ik bouw snel spieren op, verlies ze ook heel snel als ik wat minder sport. Ik kom ook snel aan en val snel af. Mijn grootste probleem is wat heel veel sporters hebben volgens mij: ga ik training op spiergroei (8 tot 12 herhalingen) word ik snel groot, maar kom ik ook aan in buikvet. Ziet er niet mooi uit, al voel ik me wel heel sterk. Ga ik op kracht training, word ik sneller sterk maar zie je vooral dat ik dikker word. Ga ik op veel herhaling zitten (12 tot 20) voel ik mijn kracht snel verliezen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Kunnen jullie me advies geven over hoe ik een balans kan vinden om er strakker uit te zien met behoud van mijn kracht.  Nu train ik met herhalingen van 8 tot 12. Squaten durf ik door mijn rug niet met veel gewicht te doen, dus doe ik setjes van bijv. squaten:5x12 herhaling 60 kg, legg press machine 5x12 120 kg.  Bankdrukken 5x15 herhaling met 60 kg (ik heb momenteel niet meer gewicht en vind 60 kg een prima gewicht om op te blijven hangen.    Ik weeg nu zo een 105 kg, ongeveer met een spiermassa van 82 kg. Ik ben 1,91 m lang Vetpercentage is zo een 25%. Die wil ik haar graag naar de 18 % brengen.  Ik kan door mijn rug niet goed cardiosessies doen, en heb er ook een hekel aan.    Ik heb zowat alle dieten al geprobeerd : vasten, ketogeen, combi van die twee, etc, etc. maar niks blijft werken. Alleen effect voor 2 maanden en daarna niet meer vol te houden.    Hebben jullie advies voor mij?   

    • Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,   Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.   Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!   Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼
    • Nu de eindsprint  De lgd is bijna op. Jammergenoeg tussendoor ook corona gehad  het zit niet echt mee tijdens deze kuur. Nu Weer lekker naar de sportschool om het laatste beetje er uit te persen Donderdag mocht ik uit quarantaine dus meteen naar de sportschool Vrijdag judo , zaterdag fitness  zondag 20 km hard gelopen maandag fitness en zo naar judo Ik zal van de week ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat die te melden heeft. Als ik in de spiegel kijk ben ik alsnog tevreden over de kuur , ik had er nog meer uit kunnen halen als de sportscholen los waren gebleven.    
  • Sponsors