Advertentie:



Recommended Posts

Hallo fitnesskenners

Ik ben een 16 jarige jongen, ik doe rugby en daarom wil ik graag beginnen met fitnessen om wat meer spiermassa op te bouwen alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben rond de 1.80 m lang 83kg en een beetje gespierd. Ik ben eigenlijk van plan om elke dag in de avond thuis trainen als dat mogelijk is alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen, wat ik moet eten, of ik moet aankomen of afvallen of welke oefeningen ik moet doen om een beetje voortgang te maken. Als iemand zin heeft om wat tips te geven of om me ermee te helpen, daar maak je me blij mee. Ik heb trouwens geen fitnesstoestellen thuis maar ik zou wel dumbells aan kunnen schaffen ofzo. 

Groeten. Joop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Joop, ik train ook thuis en wat je zeker en vast moet aanschaffen is een training strap. Bij Decathlon kan je deze kopen voor een kleine 20€. Zie https://www.decathlon.be/nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631 Je kan deze ook eenvoudig zelf maken. Heb ik ook gedaan. Op YouTube vind je hier handleidingen voor. Typ maar 'homemade TRX' of 'diy TRX' dan vind je het wel. Ook vind je allerlei oefeningen onder 'TRX'.

 

Waar je ook eens moet gaan kijken is deze website. http://rosstraining.net/forum/viewforum.php?f=9&sid=cd309bb64971580cfb36777125d8a8dd

Deze man is een bokscoach en traint ook thuis met allerlei zelfgemaakte dingen. Je vind hier handleidingen voor zelfbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je thuis traint, kan je best aan de slag met calesthenics. Dat isnallemaal puur bodyweight. Dus pullupbar en trx en je hebt alles wat je nodig hebt.

Kijk eens naar calesthenicacademy, al kavadlo. Daar kan je veel van leren.

Je routines kan je evengoed opsplitsen in full body, upperbody-lower body of push pull legs.

Push: decline/incline/flat push up, uneven push up tot finaal de 1-hand push up

Triceps dips,

handstand pushup(schouders): start als steile decline, bouw op naar wall assisted en dan uiteindelijk zonder.

Hindu push up

 

Pull: pull ups(band assisted), chin ups, muscle ups, body row, trx row, wide grip pull ups, close grip pull ups,...

 

Legs: bodyweight squats, jump squats, lunges, bulgarian split squat, pistol squats

 

Begin elke workout met wat buikspieren, jumping jacks,...

 

Start dan met alles 2 sets van 10-15 en bouw op tot 2x20. Als dit lukt, ga over naar 3x20

 

Hopelijk ben je er iets mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now