Advertentie:

Recommended Posts

Hallo fitnesskenners

Ik ben een 16 jarige jongen, ik doe rugby en daarom wil ik graag beginnen met fitnessen om wat meer spiermassa op te bouwen alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben rond de 1.80 m lang 83kg en een beetje gespierd. Ik ben eigenlijk van plan om elke dag in de avond thuis trainen als dat mogelijk is alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen, wat ik moet eten, of ik moet aankomen of afvallen of welke oefeningen ik moet doen om een beetje voortgang te maken. Als iemand zin heeft om wat tips te geven of om me ermee te helpen, daar maak je me blij mee. Ik heb trouwens geen fitnesstoestellen thuis maar ik zou wel dumbells aan kunnen schaffen ofzo. 

Groeten. Joop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Joop, ik train ook thuis en wat je zeker en vast moet aanschaffen is een training strap. Bij Decathlon kan je deze kopen voor een kleine 20€. Zie https://www.decathlon.be/nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631 Je kan deze ook eenvoudig zelf maken. Heb ik ook gedaan. Op YouTube vind je hier handleidingen voor. Typ maar 'homemade TRX' of 'diy TRX' dan vind je het wel. Ook vind je allerlei oefeningen onder 'TRX'.

 

Waar je ook eens moet gaan kijken is deze website. http://rosstraining.net/forum/viewforum.php?f=9&sid=cd309bb64971580cfb36777125d8a8dd

Deze man is een bokscoach en traint ook thuis met allerlei zelfgemaakte dingen. Je vind hier handleidingen voor zelfbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je thuis traint, kan je best aan de slag met calesthenics. Dat isnallemaal puur bodyweight. Dus pullupbar en trx en je hebt alles wat je nodig hebt.

Kijk eens naar calesthenicacademy, al kavadlo. Daar kan je veel van leren.

Je routines kan je evengoed opsplitsen in full body, upperbody-lower body of push pull legs.

Push: decline/incline/flat push up, uneven push up tot finaal de 1-hand push up

Triceps dips,

handstand pushup(schouders): start als steile decline, bouw op naar wall assisted en dan uiteindelijk zonder.

Hindu push up

 

Pull: pull ups(band assisted), chin ups, muscle ups, body row, trx row, wide grip pull ups, close grip pull ups,...

 

Legs: bodyweight squats, jump squats, lunges, bulgarian split squat, pistol squats

 

Begin elke workout met wat buikspieren, jumping jacks,...

 

Start dan met alles 2 sets van 10-15 en bouw op tot 2x20. Als dit lukt, ga over naar 3x20

 

Hopelijk ben je er iets mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   Inderdaad Avatar zelf niet te veel druk opleggen. Daar bezondig  ik mezelf ook aan. De voeding ga ik mondjesmaat aanpassen want anders krijg ik figuurlijk en letterlijk het aan mijn darmen om nog maar te zwijgen van een overladen maag. Ik probeer zelf eerst het plezier van het trainen te ontdekken en niet veel te over analyseren want dan jaag ik mijn cortisol spiegel weer omhoog en dat is dan weer niet goed voor de gains. Over gains gesproken ga mij hiervoor in het begin niet te veel het hoofd op hol laten brengen dat komt wel, globaal gezien zo na 2 à 3 maanden. Het laatste in mijn geval waarschijnlijk Waar ik mij meer zorgen over maak is mijn overgevoeligheid voor blessures. Hoofd van kinesitherapie onderwierp mij aan onderzoek en concludeerde overgevoeligheid van pezen en gewrichten. Ik hoef bij wijze van spreken nog maar naar de grond te rijken en heb al een hamstringscheurtje en zo vergaat het ook met een hardnekkige schouderblessure, 2 golfellebogen enzovoort... We mogen niet mopperen zoals ze op zijn Hollands zeggen maar soms zou ik beter gaan biljarten Neen , alle gekheid op een stokje we staan er voor en we moeten er door. Dag per dag bekijken. De weg is lang maar loont de moeite.   Groeten
    • Interessant; natuurlijk weten we het grootste gedeelte wel hoe het moet en is dit 1 van de 1000 artikelen die hetzelfde verteld, maar nog een keer inprenten kan geen kwaad.    Roken is ook echt een dingetje waar ik mee wil stoppen in de toekomst maar al het goede komt langzaam. Dat is ook nog 1 van de dingen waar ik flink winst uit zou kunnen halen op termijn. En vakers exen of er aan denken is iets wat ik echt bewust doe ivm test, dat is iets wat ik vaak heb gelezen dat het echt een enorme boost kan geven.    Mooie onderwerpen Hansie!    ---   Ik las een poosje terug nog een stuk over overtraining hoe snel dat kan gaan en dat je dan ook een enorme test daling kunt krijgen. Zelfs het continu bezig zijn met het moeten trainen is al een groot nadeel, dus meer leuke dingen doen  
    • Leuk artikel gevonden om op natuurlijke wijze testosteron te verhogen. Wat mij betreft op termijn cola en sigaretten laten maar alles met een keer sevens zoals ze hier bij ons zeggen.   https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23100051/testosteron-meer/   Sportieve groeten,
  • Sponsors