Advertentie:

Recommended Posts

Hallo fitnesskenners

Ik ben een 16 jarige jongen, ik doe rugby en daarom wil ik graag beginnen met fitnessen om wat meer spiermassa op te bouwen alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben rond de 1.80 m lang 83kg en een beetje gespierd. Ik ben eigenlijk van plan om elke dag in de avond thuis trainen als dat mogelijk is alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen, wat ik moet eten, of ik moet aankomen of afvallen of welke oefeningen ik moet doen om een beetje voortgang te maken. Als iemand zin heeft om wat tips te geven of om me ermee te helpen, daar maak je me blij mee. Ik heb trouwens geen fitnesstoestellen thuis maar ik zou wel dumbells aan kunnen schaffen ofzo. 

Groeten. Joop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Joop, ik train ook thuis en wat je zeker en vast moet aanschaffen is een training strap. Bij Decathlon kan je deze kopen voor een kleine 20€. Zie https://www.decathlon.be/nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631 Je kan deze ook eenvoudig zelf maken. Heb ik ook gedaan. Op YouTube vind je hier handleidingen voor. Typ maar 'homemade TRX' of 'diy TRX' dan vind je het wel. Ook vind je allerlei oefeningen onder 'TRX'.

 

Waar je ook eens moet gaan kijken is deze website. http://rosstraining.net/forum/viewforum.php?f=9&sid=cd309bb64971580cfb36777125d8a8dd

Deze man is een bokscoach en traint ook thuis met allerlei zelfgemaakte dingen. Je vind hier handleidingen voor zelfbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je thuis traint, kan je best aan de slag met calesthenics. Dat isnallemaal puur bodyweight. Dus pullupbar en trx en je hebt alles wat je nodig hebt.

Kijk eens naar calesthenicacademy, al kavadlo. Daar kan je veel van leren.

Je routines kan je evengoed opsplitsen in full body, upperbody-lower body of push pull legs.

Push: decline/incline/flat push up, uneven push up tot finaal de 1-hand push up

Triceps dips,

handstand pushup(schouders): start als steile decline, bouw op naar wall assisted en dan uiteindelijk zonder.

Hindu push up

 

Pull: pull ups(band assisted), chin ups, muscle ups, body row, trx row, wide grip pull ups, close grip pull ups,...

 

Legs: bodyweight squats, jump squats, lunges, bulgarian split squat, pistol squats

 

Begin elke workout met wat buikspieren, jumping jacks,...

 

Start dan met alles 2 sets van 10-15 en bouw op tot 2x20. Als dit lukt, ga over naar 3x20

 

Hopelijk ben je er iets mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
    • Ik lees de meest uiteenlopende reviews over bulk extreme. Heeft iemand ervaring?
  • Sponsors