Advertentie:

Recommended Posts

Hallo fitnesskenners

Ik ben een 16 jarige jongen, ik doe rugby en daarom wil ik graag beginnen met fitnessen om wat meer spiermassa op te bouwen alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben rond de 1.80 m lang 83kg en een beetje gespierd. Ik ben eigenlijk van plan om elke dag in de avond thuis trainen als dat mogelijk is alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen, wat ik moet eten, of ik moet aankomen of afvallen of welke oefeningen ik moet doen om een beetje voortgang te maken. Als iemand zin heeft om wat tips te geven of om me ermee te helpen, daar maak je me blij mee. Ik heb trouwens geen fitnesstoestellen thuis maar ik zou wel dumbells aan kunnen schaffen ofzo. 

Groeten. Joop

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hallo Joop, ik train ook thuis en wat je zeker en vast moet aanschaffen is een training strap. Bij Decathlon kan je deze kopen voor een kleine 20€. Zie https://www.decathlon.be/nl/p/cross-training-strap-domyos-training-100/_/R-p-152631 Je kan deze ook eenvoudig zelf maken. Heb ik ook gedaan. Op YouTube vind je hier handleidingen voor. Typ maar 'homemade TRX' of 'diy TRX' dan vind je het wel. Ook vind je allerlei oefeningen onder 'TRX'.

 

Waar je ook eens moet gaan kijken is deze website. http://rosstraining.net/forum/viewforum.php?f=9&sid=cd309bb64971580cfb36777125d8a8dd

Deze man is een bokscoach en traint ook thuis met allerlei zelfgemaakte dingen. Je vind hier handleidingen voor zelfbouw.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je thuis traint, kan je best aan de slag met calesthenics. Dat isnallemaal puur bodyweight. Dus pullupbar en trx en je hebt alles wat je nodig hebt.

Kijk eens naar calesthenicacademy, al kavadlo. Daar kan je veel van leren.

Je routines kan je evengoed opsplitsen in full body, upperbody-lower body of push pull legs.

Push: decline/incline/flat push up, uneven push up tot finaal de 1-hand push up

Triceps dips,

handstand pushup(schouders): start als steile decline, bouw op naar wall assisted en dan uiteindelijk zonder.

Hindu push up

 

Pull: pull ups(band assisted), chin ups, muscle ups, body row, trx row, wide grip pull ups, close grip pull ups,...

 

Legs: bodyweight squats, jump squats, lunges, bulgarian split squat, pistol squats

 

Begin elke workout met wat buikspieren, jumping jacks,...

 

Start dan met alles 2 sets van 10-15 en bouw op tot 2x20. Als dit lukt, ga over naar 3x20

 

Hopelijk ben je er iets mee

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/   Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/    
    • Beste medeforummers,   Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%.   Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer:   Juni 2018   Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 %   (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest   December 2017   Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest   Oktober 2017   Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l   Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !    
    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition