Advertentie:

Sign in to follow this  
P2I

Calisthenics

Recommended Posts

Wie doet ook graag bodyweight / calisthenics in z'n routines?

Ik hou wel van de afwisseling, het explosief zijn, het trainen van een skill.

 

In onderstaand filmpje kan je de training van de pistol squat zien. Ik heb deze bijna onder de knie.

 

2017-12-7-21-51-27.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Doe het eerlijk gezegd niet vaak zelf. Misschien toch eens verandering in brengen :D

Sterk van je dat je het bijna onder de knie hebt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodyweight training maakt het voornaamste uit van wat ik doe. Een pistol squat heb ik altijd knap gevonden dat je zoiets kunt. Heb het zelf nooit onder de knie gekregen maar dit filmpje motiveert me weer. Calisthenics is het nieuwe fitness en kan intenser zijn dan gewichttraining aangezien je bewegingen dikwijls ook op onstabiliteit gebaseerd zijn. Kijk ook eens naar video's van Ido Portal. Die zweert bij de gymnastic rings als onderdeel van je training wegens de onstabiliteit.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, calisthenics is erg leuk, maar wordt heel vaak onderschat.

Je mag dan 100kg benchen, die 1 arm push up is echt een skill die heel veel balans vraagt.

Ook die pistol squat vraagt superveel balans. Maar het geeft echt een voldoening als die begint te lukken. 

 

Vandaag ook weer verder gewerkt aan de 1 arm pull-up progressie.

TRIM_20171209_100504.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik zeer goed gekunnen toen ik jonger was. Dit is vooral een neurale oefening en lukt pas heel goed wanneer je vooraf lat pull downs tegen 1RM max gedaan hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei P2I:

Ja, calisthenics is erg leuk, maar wordt heel vaak onderschat.

Je mag dan 100kg benchen, die 1 arm push up is echt een skill die heel veel balans vraagt.

Ook die pistol squat vraagt superveel balans. Maar het geeft echt een voldoening als die begint te lukken. 

 

Vandaag ook weer verder gewerkt aan de 1 arm pull-up progressie.

TRIM_20171209_100504.mp4

Waaaauw, echt chique!

Ik ben al blij als ik gewoon 2x kan optrekken :D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Dit heb ik zeer goed gekunnen toen ik jonger was. Dit is vooral een neurale oefening en lukt pas heel goed wanneer je vooraf lat pull downs tegen 1RM max gedaan hebt.

Heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik blijf daar graag van weg voor blessures. 

Inde video is het nog assisted. Ik bouw dit verder tot ik gemakkelijk 2x6 / kant kan doen. Dan ga ik naar de volgende stap. 

Het gezicht van die zware bodybuilders is wel fantastisch als je dit plots doet 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of jullie nog interesse hebben in iemand die Calisthenics doet? ik doe alleen maar Calisthenics dus vraag maar los, ik ben nu 19 jaar en 84kg.
Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors