Advertentie:



Sign in to follow this  
Jolien

Gebruik van een powerlift belt

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

17 uur geleden zei Jolien:

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Zo een riem kan handig zijn, maar je leert je core niet meer aan te spannen.

Als je je rug niet meer recht kan houden, dan ben je te zwaar bezig in mijn idee.

Als je een oefeningen niet met perfecte vorm kan doen, dan stop je op dat moment. Dit betekent dus ook als je je rug niet meer recht kan houden.

Sta hiervoor in de spiegel te kijken.

En dan bouw je op van dit punt. Je probeert 1 extra rep, als die niet 100% lukt, is dit de laatste rep. Op de duur zal die lukken.

 

Zo een riem gaat dit allemaal een beetje verdoezelen, maar zonder correcre houding / vorm, train je onbewust ook niet de juiste spieren 100% en is er meer kans op blessure

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze riem wel eens met de Squat, dit omdat ik van zwaar trainen houd. Echter bij hogere gewichten vind ik de Squat minder prettig zonder riem. Mijn benen kunnen uiteindelijk natuurlijk veel meer tillen.. Verder gebruik ik hem nooit. Ik zie soms mensen met deze riem om zitten tijdens lat pulldowns, dan denk ik echt bij mijzelf van waar ben je toch mee bezig :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Jolien:

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

Compound oefeningen zijn vaak voldoende voor de core hoor. Maar dan moet je er op letten dat idd je houding altijd goed is.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 17-1-2018 at 19:25 zei remons:

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

 

Leuke video!

Ben het ook wel met je eens hierover, maar persoonlijk heb ik  het zelf nog niet nodig omdat m'n core het allemaal nog mooi aankan

Heb er onlangs wel eentje cadeau gekregen van iemand dus heb een riem bij de hand indien het nodig zou zijn :D

 

heb me ook ineens geabbonneerd op je kanaal :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Super bedankt voor de informatie, adviezen en filmpjes. Hier kan ik mee uit de voeten.  Ik ga mijn best doen!
    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
  • Sponsors