Jolien

Gebruik van een powerlift belt

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

17 uur geleden zei Jolien:

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Zo een riem kan handig zijn, maar je leert je core niet meer aan te spannen.

Als je je rug niet meer recht kan houden, dan ben je te zwaar bezig in mijn idee.

Als je een oefeningen niet met perfecte vorm kan doen, dan stop je op dat moment. Dit betekent dus ook als je je rug niet meer recht kan houden.

Sta hiervoor in de spiegel te kijken.

En dan bouw je op van dit punt. Je probeert 1 extra rep, als die niet 100% lukt, is dit de laatste rep. Op de duur zal die lukken.

 

Zo een riem gaat dit allemaal een beetje verdoezelen, maar zonder correcre houding / vorm, train je onbewust ook niet de juiste spieren 100% en is er meer kans op blessure

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik deze riem wel eens met de Squat, dit omdat ik van zwaar trainen houd. Echter bij hogere gewichten vind ik de Squat minder prettig zonder riem. Mijn benen kunnen uiteindelijk natuurlijk veel meer tillen.. Verder gebruik ik hem nooit. Ik zie soms mensen met deze riem om zitten tijdens lat pulldowns, dan denk ik echt bij mijzelf van waar ben je toch mee bezig :) 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jolien:

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

Compound oefeningen zijn vaak voldoende voor de core hoor. Maar dan moet je er op letten dat idd je houding altijd goed is.

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-1-2018 at 19:25 zei remons:

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

 

Leuke video!

Ben het ook wel met je eens hierover, maar persoonlijk heb ik  het zelf nog niet nodig omdat m'n core het allemaal nog mooi aankan

Heb er onlangs wel eentje cadeau gekregen van iemand dus heb een riem bij de hand indien het nodig zou zijn :D

 

heb me ook ineens geabbonneerd op je kanaal :D

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi allemaal!   Ik ben nieuw op het forum en de reden dat ik op zoek ben gegaan naar forums is omdat ik op zoek ben naar tips over het weer back in shape komen na een botbreuk. Ik heb een jaar geleden dankzij een ongeluk op de fiets mijn onderarm gebroken waarna er een plaatje en schroeven in zijn geplaatst. Na lang te hebben gerevalideerd kan ik nu weer langzaam aan zwaardere gewichten aan.    Hebben jullie ook al eens een zware blessure meegemaakt en hoe zijn jullie er toen weer bovenop gekomen? Op welke manier kan ik nu het best weer m'n kracht en massa opbouwen zonder dat ik m'n arm te veel belast?   Ik ben benieuwd naar jullie tips en verhalen!
    • ja precies en dan de zaterdag full body weg halen en gewoon het gehele weekend rust houden.
    • Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition