Advertentie:

Jolien

Gebruik van een powerlift belt

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

17 uur geleden zei Jolien:

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Zo een riem kan handig zijn, maar je leert je core niet meer aan te spannen.

Als je je rug niet meer recht kan houden, dan ben je te zwaar bezig in mijn idee.

Als je een oefeningen niet met perfecte vorm kan doen, dan stop je op dat moment. Dit betekent dus ook als je je rug niet meer recht kan houden.

Sta hiervoor in de spiegel te kijken.

En dan bouw je op van dit punt. Je probeert 1 extra rep, als die niet 100% lukt, is dit de laatste rep. Op de duur zal die lukken.

 

Zo een riem gaat dit allemaal een beetje verdoezelen, maar zonder correcre houding / vorm, train je onbewust ook niet de juiste spieren 100% en is er meer kans op blessure

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik deze riem wel eens met de Squat, dit omdat ik van zwaar trainen houd. Echter bij hogere gewichten vind ik de Squat minder prettig zonder riem. Mijn benen kunnen uiteindelijk natuurlijk veel meer tillen.. Verder gebruik ik hem nooit. Ik zie soms mensen met deze riem om zitten tijdens lat pulldowns, dan denk ik echt bij mijzelf van waar ben je toch mee bezig :) 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jolien:

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

Compound oefeningen zijn vaak voldoende voor de core hoor. Maar dan moet je er op letten dat idd je houding altijd goed is.

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-1-2018 at 19:25 zei remons:

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

 

Leuke video!

Ben het ook wel met je eens hierover, maar persoonlijk heb ik  het zelf nog niet nodig omdat m'n core het allemaal nog mooi aankan

Heb er onlangs wel eentje cadeau gekregen van iemand dus heb een riem bij de hand indien het nodig zou zijn :D

 

heb me ook ineens geabbonneerd op je kanaal :D

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition