Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

Gebruik van een powerlift belt

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

17 uur geleden zei Jolien:

Hey allemaal,

 

Kom ik weer aan met een vraag :D Ik was eerder deze week biceps aan het trainen door middel van standing hammer curls. Daarop sprak de medewerker van de fitness mij aan en stelde voor een powerlift belt te proberen omdat ik naar het einde van mijn set toe m'n rug durf buigen. Ik heb dit dan geprobeerd en merkte inderdaad een verschil. Door dat pantser kon ik natuurlijk mijn rug niet meer buigen, maar had wel degelijk het gevoel stabieler te staan en meer op mijn biceps te kunnen focussen.

 

Wat is jullie mening hierover? Raden jullie zo'n riem aan of gebruiken jullie er misschien zelf eentje? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jolien

Zo een riem kan handig zijn, maar je leert je core niet meer aan te spannen.

Als je je rug niet meer recht kan houden, dan ben je te zwaar bezig in mijn idee.

Als je een oefeningen niet met perfecte vorm kan doen, dan stop je op dat moment. Dit betekent dus ook als je je rug niet meer recht kan houden.

Sta hiervoor in de spiegel te kijken.

En dan bouw je op van dit punt. Je probeert 1 extra rep, als die niet 100% lukt, is dit de laatste rep. Op de duur zal die lukken.

 

Zo een riem gaat dit allemaal een beetje verdoezelen, maar zonder correcre houding / vorm, train je onbewust ook niet de juiste spieren 100% en is er meer kans op blessure

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze riem wel eens met de Squat, dit omdat ik van zwaar trainen houd. Echter bij hogere gewichten vind ik de Squat minder prettig zonder riem. Mijn benen kunnen uiteindelijk natuurlijk veel meer tillen.. Verder gebruik ik hem nooit. Ik zie soms mensen met deze riem om zitten tijdens lat pulldowns, dan denk ik echt bij mijzelf van waar ben je toch mee bezig :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Jolien:

@P2I daar maak je een heel goed punt! In het vervolg dus beter in profiel naar de spiegel staan en ook eens wat meer core trainen. Dat is eerlijk gezegd iets waar ik niet apart op train.. Doe wel veel compound oefeningen.

Compound oefeningen zijn vaak voldoende voor de core hoor. Maar dan moet je er op letten dat idd je houding altijd goed is.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 17-1-2018 at 19:25 zei remons:

Oh leuk een vraag over een belt! 

 

Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 

 

1. Waarom trainen met een belt 

2. Hoe gebruik je een belt 

3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. 

 

Tot dusver is alleen deel 1 nog online ;) 

kan ik hier iemand blij mee maken? 

 

 

Leuke video!

Ben het ook wel met je eens hierover, maar persoonlijk heb ik  het zelf nog niet nodig omdat m'n core het allemaal nog mooi aankan

Heb er onlangs wel eentje cadeau gekregen van iemand dus heb een riem bij de hand indien het nodig zou zijn :D

 

heb me ook ineens geabbonneerd op je kanaal :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors