Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

mijn progressie van de rug

Recommended Posts

Van de zomer liet ik een foto zien van mijn rug. Ik had scoliose. Wat ik daar voor gedaan heb? Een kwartier per dag zijwaarts op de fitnessbal gelegen en mijzelf helemaal uitstrekken.  Ik heb eerst de verkeerde oefeningen gedaan. Met teleurstellingen dat ik maar geen resultaten zag. Maar ik ben door blijven gaan en zoeken. En ik ben eens goed naar mijn rug gaan kijken hoe de kromming liep. Als kadootje train ik ook nog de rugspieren. Ik kan de resultaten nog niet geloven vooral omdat ik volgende week 50 jaar word. En ik ben trots dat ik de oefeningen zelf heb gedaan zonder fysiotherapeut. 

 

IMG_20171230_101132_528.jpg

IMG_20171231_104203_293.jpg

Edited by Sylvie1968
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Op 30-12-2017 at 12:08 zei Sylvie1968:

Van de zomer liet ik een foto zien van mijn rug. Ik had scoliose. Wat ik daar voor gedaan heb? Een kwartier per dag zijwaarts op de fitnessbal gelegen en mijzelf helemaal uitstrekken.  Ik heb eerst de verkeerde oefeningen gedaan. Met teleurstellingen dat ik maar geen resultaten zag. Maar ik ben door blijven gaan en zoeken. En ik ben eens goed naar mijn rug gaan kijken hoe de kromming liep. Als kadootje train ik ook nog de rugspieren. Ik kan de resultaten nog niet geloven vooral omdat ik volgende week 50 jaar word. En ik ben trots dat ik de oefeningen zelf heb gedaan zonder fysiotherapeut. 

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Energieverbruik in kcal/u van de verschillende oefeningen. Kijk hoe de Battle Ropes net iets hoger gaan dan Burpees     Bron: https://suppversity.blogspot.com/search?q=battle+ropes 
    • Een aanvulling op Geert die me te binnen schiet. Vervang de burpees door de battle ropes. Op voorwaarde dat het niet te belastend is voor je knie. Dat schijnt nog intenser te zijn dan burpees.
    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
  • Sponsors