Advertentie:

Muscle Starter Pack
Sylvie1968

mijn progressie van de rug

Recommended Posts

Van de zomer liet ik een foto zien van mijn rug. Ik had scoliose. Wat ik daar voor gedaan heb? Een kwartier per dag zijwaarts op de fitnessbal gelegen en mijzelf helemaal uitstrekken.  Ik heb eerst de verkeerde oefeningen gedaan. Met teleurstellingen dat ik maar geen resultaten zag. Maar ik ben door blijven gaan en zoeken. En ik ben eens goed naar mijn rug gaan kijken hoe de kromming liep. Als kadootje train ik ook nog de rugspieren. Ik kan de resultaten nog niet geloven vooral omdat ik volgende week 50 jaar word. En ik ben trots dat ik de oefeningen zelf heb gedaan zonder fysiotherapeut. 

 

IMG_20171230_101132_528.jpg

IMG_20171231_104203_293.jpg

bewerkt door Sylvie1968
  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code
Op 30-12-2017 at 12:08 zei Sylvie1968:

Van de zomer liet ik een foto zien van mijn rug. Ik had scoliose. Wat ik daar voor gedaan heb? Een kwartier per dag zijwaarts op de fitnessbal gelegen en mijzelf helemaal uitstrekken.  Ik heb eerst de verkeerde oefeningen gedaan. Met teleurstellingen dat ik maar geen resultaten zag. Maar ik ben door blijven gaan en zoeken. En ik ben eens goed naar mijn rug gaan kijken hoe de kromming liep. Als kadootje train ik ook nog de rugspieren. Ik kan de resultaten nog niet geloven vooral omdat ik volgende week 50 jaar word. En ik ben trots dat ik de oefeningen zelf heb gedaan zonder fysiotherapeut. 

 

IMG_20171230_101132_528.jpg

IMG_20171231_104203_293.jpg

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition