Advertentie:



Sven

Schema voor een brede rug

Recommended Posts

Goede avond,

 

Ik ben Sven 17 jaar en 1.96 meter Lang.

Mijn gewicht is 85kg.

 

Ik ben nu ong een half jaar zon 4 a 5 keer per week aan het trainen en zie wel vorderingen. Ik zit enkel met het probleem dan ik niet breder wordt. Qua rug en schouders. 

Mijn vraag is dan ook: Welk schema is handig om te volgen voor een bredere rug en schouders.

 

En hebben jullie hier verder nog tips voor?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Groetjes, Sven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoe eet je nu en welke oefeningen doe je nu en hoe vaak train je je rug per week?

 

Als je echt wilt groeien,moet je in een calorie surplus eten, en vooral 2-3x per week je rug trainen. Niet steeds 100% maar bvb ergens bvb 4 sets pull ups extra doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik eet per dag zo'n 3500 kcal en 150 gram eiwit.
Ik train rug nu 1 a 2 keer in de week rug en dan doe ik lat pulldowns , cable rows, en nog een apparaat voor de bovenrug. En daarnaast nog een voor de onderrug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de apparaten laten staan en focussen op compound oefeningen met gewichten. Focus op de 6-8 herhalingen (gewicht waarmee je minimaal 6 herhalingen kan doen. Als je 8 herhalingen kan doen, moet je gewicht bijnemen).

Splits je workouts op door bvb een split te maken voor breedte en dikte:

Alle spieren van de rug worden bij beide getraind, maar de focus ligt op beide dagen anders. Zo worden ze 1x sterk gestimuleerd en de andere dag iets minder

 

Ga inderdaad focussen op t-bar rows, pendlay rows, barbell rows, DB rows, cable rows (dikte)

En

Pull ups, chin ups, lat pulldowns, straight arm pulldowns (breedte)

 

Ga je al ver mee geraken. 

Vergeet niet dat spiermassa opbouwen tijd vraagt.

 

Hoe houd je je progressie nu bij?

Als.je dan nog eens deadlifts doet op de dag van de benen, dan train je je rug 3x per week voor een goed resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Misschien heb je hier wat aan   
    • Hoi allemaal,   Nu met de quarantaine leek me het een mooi moment om thuis wat te gaan sporten, alleen ik heb het idee dat ik dit niet helemaal goed aanpak. Ook raak ik vaak in de war door alle verschillende termen voor verschillende handelingen dus bij deze alvast excuses als ik iets verkeerd benoem.   Daarnaast ben ik nogal lang en vraag ik me af of ik het goed doe, en of iemand misschien tips heeft voor bepaalde oefeningen of een simpel trainingsschema?   Ik ben 1,99m en weeg op dit moment 89kg. Ik doe sinds een paar weken minimaal 4 dagen per week thuis het volgende:   - 3x 15 situps - 4x 15 bicep curls (6KG) - 3x 10 tricep extensions (6KG) - 3x 15 dumbell floor press (6KG) - 3x 15 squats   Heeft iemand misschien tips, verbeterpunten, bepaalde oefeningen die ik wel/niet moet doen? Ik zou het erg op prijs stellen!   
    • Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten. Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.   Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin
  • Sponsors