Advertentie:

Sven

Schema voor een brede rug

Recommended Posts

Goede avond,

 

Ik ben Sven 17 jaar en 1.96 meter Lang.

Mijn gewicht is 85kg.

 

Ik ben nu ong een half jaar zon 4 a 5 keer per week aan het trainen en zie wel vorderingen. Ik zit enkel met het probleem dan ik niet breder wordt. Qua rug en schouders. 

Mijn vraag is dan ook: Welk schema is handig om te volgen voor een bredere rug en schouders.

 

En hebben jullie hier verder nog tips voor?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Groetjes, Sven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoe eet je nu en welke oefeningen doe je nu en hoe vaak train je je rug per week?

 

Als je echt wilt groeien,moet je in een calorie surplus eten, en vooral 2-3x per week je rug trainen. Niet steeds 100% maar bvb ergens bvb 4 sets pull ups extra doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik eet per dag zo'n 3500 kcal en 150 gram eiwit.
Ik train rug nu 1 a 2 keer in de week rug en dan doe ik lat pulldowns , cable rows, en nog een apparaat voor de bovenrug. En daarnaast nog een voor de onderrug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de apparaten laten staan en focussen op compound oefeningen met gewichten. Focus op de 6-8 herhalingen (gewicht waarmee je minimaal 6 herhalingen kan doen. Als je 8 herhalingen kan doen, moet je gewicht bijnemen).

Splits je workouts op door bvb een split te maken voor breedte en dikte:

Alle spieren van de rug worden bij beide getraind, maar de focus ligt op beide dagen anders. Zo worden ze 1x sterk gestimuleerd en de andere dag iets minder

 

Ga inderdaad focussen op t-bar rows, pendlay rows, barbell rows, DB rows, cable rows (dikte)

En

Pull ups, chin ups, lat pulldowns, straight arm pulldowns (breedte)

 

Ga je al ver mee geraken. 

Vergeet niet dat spiermassa opbouwen tijd vraagt.

 

Hoe houd je je progressie nu bij?

Als.je dan nog eens deadlifts doet op de dag van de benen, dan train je je rug 3x per week voor een goed resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors