Advertentie:

Sven

Schema voor een brede rug

Recommended Posts

Goede avond,

Ik ben Sven 17 jaar en 1.96 meter Lang.

Mijn gewicht is 85kg.

Ik ben nu ong een half jaar zon 4 a 5 keer per week aan het trainen en zie wel vorderingen. Ik zit enkel met het probleem dan ik niet breder wordt. Qua rug en schouders. 

Mijn vraag is dan ook: Welk schema is handig om te volgen voor een bredere rug en schouders.

En hebben jullie hier verder nog tips voor?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes, Sven

Advertentie:

Hoe eet je nu en welke oefeningen doe je nu en hoe vaak train je je rug per week?

Als je echt wilt groeien,moet je in een calorie surplus eten, en vooral 2-3x per week je rug trainen. Niet steeds 100% maar bvb ergens bvb 4 sets pull ups extra doen...

ik eet per dag zo'n 3500 kcal en 150 gram eiwit.
Ik train rug nu 1 a 2 keer in de week rug en dan doe ik lat pulldowns , cable rows, en nog een apparaat voor de bovenrug. En daarnaast nog een voor de onderrug.

• Like 1

Even de apparaten laten staan en focussen op compound oefeningen met gewichten. Focus op de 6-8 herhalingen (gewicht waarmee je minimaal 6 herhalingen kan doen. Als je 8 herhalingen kan doen, moet je gewicht bijnemen).

Splits je workouts op door bvb een split te maken voor breedte en dikte:

Alle spieren van de rug worden bij beide getraind, maar de focus ligt op beide dagen anders. Zo worden ze 1x sterk gestimuleerd en de andere dag iets minder

Ga inderdaad focussen op t-bar rows, pendlay rows, barbell rows, DB rows, cable rows (dikte)

En

Pull ups, chin ups, lat pulldowns, straight arm pulldowns (breedte)

Ga je al ver mee geraken. 

Vergeet niet dat spiermassa opbouwen tijd vraagt.

Hoe houd je je progressie nu bij?

Als.je dan nog eens deadlifts doet op de dag van de benen, dan train je je rug 3x per week voor een goed resultaat