Advertentie:

Sara Rog

Even Voorstellen - 21 jarige gepensioneerde topsporter

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben Sara en wou mij even voorstellen aan iedereen. Ik was op een jonge leeftijd proffesioneel shorttracker in het Nederlands team en ben nu ongeveer 3 jaar gestopt. Ik heb twee honden waar ik mee hardloop en ga soms naar de sportschool als ik daar nog energie voor hebt.. zijn huskies namelijk!

Ik wil vooral iedereen ze mening horen over voeding bijvoorbeeld gluten, zuivel producten, vetten en vegetarische voeding. Maar ook goede training waar je niet naar de sportschool voor hoeft, maar ga ik dan naar de sportschool welke producten zullen jullie dan gebruiken?

Ik was heel gespecialiseerd aan het trainen en weet veel over voeding omdat ik in mijn topsport jaren veel verschillende dietisten hebt gehad en altijd 100% moest zijn om te presteren, wat doe jij om altijd 100% te zijn?

 

Kortom ik heb een aantal vragen haha, bedankt voor het lezen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Sara, welkom op het forum! :)

 

Voeding is heel verschillend per doel, we zullen dus vooral je doel moeten weten om hier goed onze mening over te vertellen. Afvallen en aankomen heeft bijvoorbeeld al hele andere voeding waarde.

 

Om "altijd" 100% te zijn is vooral een combinatie van rust en voeding belangrijk. Zonder voldoende rust kun je niet altijd 100% presteren en zonder voeding ook niet.

 

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sara, welkom op dit forum. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou voedingsschema er uit zag als topsporter. Zelf probeer ik zuivel (behalve kaas) zoveel mogelijk te mijden. Mijn voeding is plant gebaseerd aangevuld met vooral vette vis en eet geen brood. Dit is mijn manier om 100% te zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Fit!

Ik ben zelf aan het trainen om meer lean muscle te krijgen. Probeer ook vaker in de sportschool te zijn en thuis HITT trainingen te doen. Maar zelf weet ik van ervaring dat voeding bijna 99% de factor is die je succes of geen succes gaat geven.

Ik ben ook geintresseerd in iedereen zijn ervaringen met eten, ik werk zelf bij een online supermarkt voor gezond eten (ik denk niet dat ik de naam mag zeggen). En ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt, wat is nou belangrijk en wat voor producten worden gebruikt :)

Hoi Peter,

 

Dankjewel! Mijn voedingschema was heel erg gebasseerd op welke fase ik op dat moment zat. Ook trainde ik meer dan 7 uur per dag dus voedsel vinden waar je ook echt van houdt is denk ik de grootste tip om motivatie te houden. Ik haal heel er veel plezier uit lekker eten, dus lekker gezond en 'lean' eten vinden was mijn grootste missie. De beste pre workout was voor mij gek genoeg een pakje light chocomelk, beste combinatie van mager en eiwitrijk. Natuurlijk bij hele zware periodes of rondom wedstrijden heb je wat extra's nodig, maar zoveel mogelijk pure schone ingredienten is een must! 
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 uur geleden zei Sara Rog:

Hi Fit!

Ik ben zelf aan het trainen om meer lean muscle te krijgen. Probeer ook vaker in de sportschool te zijn en thuis HITT trainingen te doen. Maar zelf weet ik van ervaring dat voeding bijna 99% de factor is die je succes of geen succes gaat geven.

Ik ben ook geintresseerd in iedereen zijn ervaringen met eten, ik werk zelf bij een online supermarkt voor gezond eten (ik denk niet dat ik de naam mag zeggen). En ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt, wat is nou belangrijk en wat voor producten worden gebruikt :)

 

Van mij mag dit nog hoor, ben wel benieuwd om eens te kijken wat ze verkopen etc. Zo lang het geen overdreven reclame is zijn wij hier niet zo moeilijk met linkjes. Zelf maak ik mijn eten eigenlijk altijd zelf. Maar ik kan best begrijpen dat het door sommige ook online gekocht word omdat dit veel tijd scheelt. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ja het is nl.musclefood.com zij verkopen schone magere producten die hoog in eiwitten zijn. Vooral de LiveClean maaltijden en de Easycook vind ik super na een dag werken en de derde honden wandeling of hardloop rondje. Ja neem maar een kijkje, ik hoor graag je mening :)  kan je altijd leuke korting geven als je wilt! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met die kortingscode :) Ik heb wel een aantal dingen gezien die ik wel eens wil proberen voor wanneer ik geen tijd heb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors