Advertentie:

Sara Rog

Even Voorstellen - 21 jarige gepensioneerde topsporter

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben Sara en wou mij even voorstellen aan iedereen. Ik was op een jonge leeftijd proffesioneel shorttracker in het Nederlands team en ben nu ongeveer 3 jaar gestopt. Ik heb twee honden waar ik mee hardloop en ga soms naar de sportschool als ik daar nog energie voor hebt.. zijn huskies namelijk!

Ik wil vooral iedereen ze mening horen over voeding bijvoorbeeld gluten, zuivel producten, vetten en vegetarische voeding. Maar ook goede training waar je niet naar de sportschool voor hoeft, maar ga ik dan naar de sportschool welke producten zullen jullie dan gebruiken?

Ik was heel gespecialiseerd aan het trainen en weet veel over voeding omdat ik in mijn topsport jaren veel verschillende dietisten hebt gehad en altijd 100% moest zijn om te presteren, wat doe jij om altijd 100% te zijn?

 

Kortom ik heb een aantal vragen haha, bedankt voor het lezen! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoi Sara, welkom op het forum! :)

 

Voeding is heel verschillend per doel, we zullen dus vooral je doel moeten weten om hier goed onze mening over te vertellen. Afvallen en aankomen heeft bijvoorbeeld al hele andere voeding waarde.

 

Om "altijd" 100% te zijn is vooral een combinatie van rust en voeding belangrijk. Zonder voldoende rust kun je niet altijd 100% presteren en zonder voeding ook niet.

 

Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Sara, welkom op dit forum. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou voedingsschema er uit zag als topsporter. Zelf probeer ik zuivel (behalve kaas) zoveel mogelijk te mijden. Mijn voeding is plant gebaseerd aangevuld met vooral vette vis en eet geen brood. Dit is mijn manier om 100% te zijn.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Fit!

Ik ben zelf aan het trainen om meer lean muscle te krijgen. Probeer ook vaker in de sportschool te zijn en thuis HITT trainingen te doen. Maar zelf weet ik van ervaring dat voeding bijna 99% de factor is die je succes of geen succes gaat geven.

Ik ben ook geintresseerd in iedereen zijn ervaringen met eten, ik werk zelf bij een online supermarkt voor gezond eten (ik denk niet dat ik de naam mag zeggen). En ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt, wat is nou belangrijk en wat voor producten worden gebruikt :)

Hoi Peter,

 

Dankjewel! Mijn voedingschema was heel erg gebasseerd op welke fase ik op dat moment zat. Ook trainde ik meer dan 7 uur per dag dus voedsel vinden waar je ook echt van houdt is denk ik de grootste tip om motivatie te houden. Ik haal heel er veel plezier uit lekker eten, dus lekker gezond en 'lean' eten vinden was mijn grootste missie. De beste pre workout was voor mij gek genoeg een pakje light chocomelk, beste combinatie van mager en eiwitrijk. Natuurlijk bij hele zware periodes of rondom wedstrijden heb je wat extra's nodig, maar zoveel mogelijk pure schone ingredienten is een must! 
 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Sara Rog:

Hi Fit!

Ik ben zelf aan het trainen om meer lean muscle te krijgen. Probeer ook vaker in de sportschool te zijn en thuis HITT trainingen te doen. Maar zelf weet ik van ervaring dat voeding bijna 99% de factor is die je succes of geen succes gaat geven.

Ik ben ook geintresseerd in iedereen zijn ervaringen met eten, ik werk zelf bij een online supermarkt voor gezond eten (ik denk niet dat ik de naam mag zeggen). En ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt, wat is nou belangrijk en wat voor producten worden gebruikt :)

 

Van mij mag dit nog hoor, ben wel benieuwd om eens te kijken wat ze verkopen etc. Zo lang het geen overdreven reclame is zijn wij hier niet zo moeilijk met linkjes. Zelf maak ik mijn eten eigenlijk altijd zelf. Maar ik kan best begrijpen dat het door sommige ook online gekocht word omdat dit veel tijd scheelt. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ow ja het is nl.musclefood.com zij verkopen schone magere producten die hoog in eiwitten zijn. Vooral de LiveClean maaltijden en de Easycook vind ik super na een dag werken en de derde honden wandeling of hardloop rondje. Ja neem maar een kijkje, ik hoor graag je mening :)  kan je altijd leuke korting geven als je wilt! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom maar op met die kortingscode :) Ik heb wel een aantal dingen gezien die ik wel eens wil proberen voor wanneer ik geen tijd heb :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition