Advertentie:



Sign in to follow this  
Sylvie1968

Iedere dag trainen

Recommended Posts

Advertentie:

Je kunt wel elke dag trainen, maar wel een andere spiergroep. Elke dag dezelfde spiergroepen zorgt ervoor dat je spieren niet de tijd krijgen om te herstellen die ze nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, volgens de laatste bevindingen heeft meer dan 2x per week dezelfde spiergroep trainen geen enkele meerwaarde. Waarom is niet echt duidelijk. De vroegere idee achter meermaals trainen was dat proteinesynthese maximaal bleef. Dit gebeurd ook maar het blijkt nadelig te zijn voor spiergroei. Waarschijnlijk komt dit omdat het mechanisme dat beschadigde cellen moet afvoeren op dat moment wordt uitgeschakeld(mijn idee).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klinkt goed. Heb je voor mij een voorbeeld ?
    • Je kan ook kijken naar een complex workout, dat zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert zonder de Barbell los te laten. Je pakt het gewicht van je "zwakste" onderdeel. Bijv; 7x Clean 7x military Press 7x Front Squat 7x Bent over row  7x deadlift    Je military Press is als het goed is je "zwakste" onderdeel, dus pak je dat gewicht wat je aan kan.   Je doet dit alles na elkaar, zonder de barbell los te laten. Is alles klaar houd je 1 min rust en begin je weer opnieuw. Probeer dat 7 keer (7x7).   Is goed voor kracht toename en conditie, en duurt maar 20 minuten o.i.d.    Mocht je er interesse in hebben, heb ik een schema die ik zelf af en toe doe (bij tijdgebrek), die goed zwaar is haha.
    • Dankje voor de tips !   Zat eraan te denken om maandag me benen lichter te doen zodat ik woensdag kan hardlopen. Dit is ook nooit verder dan 10km btw. en dan zaterdag wat crossfit/supersets fullbody erbij te doen voor de spierconditie en uithoudingsvermogen. probeer zaterdags wel zo min mogelijk mijn benen erbij te betrekken omdat ik deze de dag ervoor al heb aangepakt.
  • Sponsors