Advertentie:

Sign in to follow this  
Jolien

Wat geeft resultaat bij voeding?

Recommended Posts

Wat denken jullie hierover? :)

Hij zegt ook nog dat de kleine percentages van 5% enkelvan belang zijn bij bodybuilding en fitness wedstrijden.

27067699_1638170742895228_9017217539962737450_n.png

Advertentie:

Niet volledig mee eens, wat je eet is ook belangrijk.

Waarom?

Simpelweg als je altijd hetzelfde eet heb je een grote kans dat je bepaalde noodzakelijke stoffen mist in je voeding. Dit kan weer negatieve effecten hebben op je hormoon huishouding. Wat natuurlijk weer effect heeft op je groei / metabolisme. Ik heb zelf ondervonden dat dit al vrij snel kan gebeuren wanneer je voedingsschema niet helemaal correct is en bijvoorbeeld belangrijke vetten mist.

Supplementen ook niet volledig mee eens.

Waarom?

Bepaalde supplementen kunnen je mentaal een boost geven. Denk hier bijvoorbeeld aan pre workout of caffeine. Deze kunnen er bij juist gebruik voor zorgen dat je trainingen beter verlopen en je dus betere resultaten hebt.

De rest kan ik wel bij inkomen zoals bij wanneer je eet. Echter moet het totaal aantal calorieen wel kloppen.

• Upvote 1

Denk zelf ook dat wat je eet een veel grotere invloed heeft dan hier wordt aangehaald. P2I heeft voor mij een volledig voedingsschema gemaakt (hierover ga ik snel eens een uitgebreide update doen in dat topic). Mijn eetgewoontes zijn zelfs niet drastisch veranderd en toch voel en zie ik al een heel groot verschil!

• Like 1

Calorieën en macronutrienten zijn belangrijk, maar micronutrienten al even belangrijk. Die micronutrienten hangen uiteindelijk vast aan wat je eet.

Zoals @Fit zegt, is wat je eet belangrijk voor je hormonenbalans. Maar die essentiele vetten moeten bereikt zijn ALS je met correcte macronutrienten eet.

Supplementen zijn in mijn ogen niet noodzakelijk, maar kunnen wel enig effect hebben.

Caffeine en pre workout vind ik zelf echter niet noodzakelijk. Voldoende rust en herstel + goede voeding zullen voldoende energie geven voor de workout.

Als je natuurlijk, zoals vele "fitnessmodellen" doen, je koolhydraten schrapt, heeft je lichaam niet veel energie meer en dan heb je die boost inderdaad nodig...

• Like 1