Advertentie:

Guandriks

Fitness en voeding (Vraag)

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Sinds juli 2017 heb ik de uurtjes Netflix deels vervangen voor wat uurtjes in de sportschool.

In gewicht ben ik niet zozeer afgevallen, maar ik merk wel dat ik strakker in mijn vel zit! Goed teken dus! Tevens merk ik dat mijn kracht ontzettend is toegenomen, dat ik mentaal fitter ben, en dat ik kleren van een aantal jaar geleden weer pas. Momenteel train ik drie a vier keer per week, deze trainingen bestaan voornamelijk uit spieroefeningen. 

 

De afgelopen periode (vanaf juli) heb ik op mijn voeding gelet, ik probeer gezond te eten, frisdranken te vermijden ga zoor maar door.

Het sporten zit in mijn patroon, maar ik merk dat ik qua voeding nog flinke stappen te maken heb.

Ik ben 1,98m, weeg momenteel 109 kilo, en ben 25 jaar oud. Ik wil de aankomende periode doormiddel van fitness en een voedingsschema 10 kg vet verliezen. Uiteraard op een gezonde manier. 

 

Door mij in te lezen, heb ik zelf een voedingsschema gemaakt, waarvan ik denk dat deze bij mij past. Zijn er mensen op dit forum die bereidt zijn een kritische blik te werpen op dit schema? en mij evt van advies kunnen voorzien? 

 

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes,

 

Tom

 

 

 

 

 

 

Voedingsschema Tom.docx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Tom,

 

Dit lijkt mij een vette kluif voor een diëtist. Op het eerste zicht lijkt mij je voedingsschema erg gezond. Ik tel zelf nooit kcalorieën. Ik kan het gewoon niet opbrengen. Jouw dagelijkse hoeveelheid van 2700 kcal lijkt mij aan de lage kant en ik vraag me af of je nog goed functioneert met zo weinig energie. Je vetpercentage zou erg laag moeten zitten bij deze routine.

Zelf probeer ik me zoveel mogelijk te beperken tot voeding met traag werkende suikers. Voornamelijk plant gebaseerd. Op die manier kom ik op een gezond vetpercentage.

Vanuit die visie zou ik adviseren om het volkorenbrood en zilvervliesrijst te schrappen. Alhoewel dit gezond lijkt, blijven het snelle suikers. Ik weet het, dit is voor discussie vatbaar maar voor mij werkt het.

Een 2e punt is het totaal aantal eiwitten. Dit komt op 232 gr. Echter, dit zijn geen volledige eiwitten. Om persoonlijke redenen ben ik met het volgende geen voorstander van maar focus je op de eiwitten afkomstig van Whey, vlees, ei en melkprodukten  wanneer je spiermassa wil kweken/aanhouden. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend bedankt voor je feedback betreft mijn schema! Ik ga de adviezen zeker meenemen. Ik zit voor mijn gevoel 400/500 kcal onder mijn behoefte. Of ik energie te kort kom, moet gaan blijken. Indien ik merk dat ik energie te kort kom, zal ik mijn schema iets aanpassen. Ik heb getwijfeld aan het wissen van volkorenbrood en rijst uit dit schema. Echter werk ik als verpleegkundige en moet ik daarnaast nog naar de studie. Het vervangen hiervan is niet altijd even praktisch. Ik zal dit schema 8 weken aanhouden en vervolgens nauwkeurig en kritisch kijken naar de resultaten! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors