Advertentie:



Guandriks

Fitness en voeding (Vraag)

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Sinds juli 2017 heb ik de uurtjes Netflix deels vervangen voor wat uurtjes in de sportschool.

In gewicht ben ik niet zozeer afgevallen, maar ik merk wel dat ik strakker in mijn vel zit! Goed teken dus! Tevens merk ik dat mijn kracht ontzettend is toegenomen, dat ik mentaal fitter ben, en dat ik kleren van een aantal jaar geleden weer pas. Momenteel train ik drie a vier keer per week, deze trainingen bestaan voornamelijk uit spieroefeningen. 

 

De afgelopen periode (vanaf juli) heb ik op mijn voeding gelet, ik probeer gezond te eten, frisdranken te vermijden ga zoor maar door.

Het sporten zit in mijn patroon, maar ik merk dat ik qua voeding nog flinke stappen te maken heb.

Ik ben 1,98m, weeg momenteel 109 kilo, en ben 25 jaar oud. Ik wil de aankomende periode doormiddel van fitness en een voedingsschema 10 kg vet verliezen. Uiteraard op een gezonde manier. 

 

Door mij in te lezen, heb ik zelf een voedingsschema gemaakt, waarvan ik denk dat deze bij mij past. Zijn er mensen op dit forum die bereidt zijn een kritische blik te werpen op dit schema? en mij evt van advies kunnen voorzien? 

 

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes,

 

Tom

 

 

 

 

 

 

Voedingsschema Tom.docx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Tom,

 

Dit lijkt mij een vette kluif voor een diëtist. Op het eerste zicht lijkt mij je voedingsschema erg gezond. Ik tel zelf nooit kcalorieën. Ik kan het gewoon niet opbrengen. Jouw dagelijkse hoeveelheid van 2700 kcal lijkt mij aan de lage kant en ik vraag me af of je nog goed functioneert met zo weinig energie. Je vetpercentage zou erg laag moeten zitten bij deze routine.

Zelf probeer ik me zoveel mogelijk te beperken tot voeding met traag werkende suikers. Voornamelijk plant gebaseerd. Op die manier kom ik op een gezond vetpercentage.

Vanuit die visie zou ik adviseren om het volkorenbrood en zilvervliesrijst te schrappen. Alhoewel dit gezond lijkt, blijven het snelle suikers. Ik weet het, dit is voor discussie vatbaar maar voor mij werkt het.

Een 2e punt is het totaal aantal eiwitten. Dit komt op 232 gr. Echter, dit zijn geen volledige eiwitten. Om persoonlijke redenen ben ik met het volgende geen voorstander van maar focus je op de eiwitten afkomstig van Whey, vlees, ei en melkprodukten  wanneer je spiermassa wil kweken/aanhouden. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend bedankt voor je feedback betreft mijn schema! Ik ga de adviezen zeker meenemen. Ik zit voor mijn gevoel 400/500 kcal onder mijn behoefte. Of ik energie te kort kom, moet gaan blijken. Indien ik merk dat ik energie te kort kom, zal ik mijn schema iets aanpassen. Ik heb getwijfeld aan het wissen van volkorenbrood en rijst uit dit schema. Echter werk ik als verpleegkundige en moet ik daarnaast nog naar de studie. Het vervangen hiervan is niet altijd even praktisch. Ik zal dit schema 8 weken aanhouden en vervolgens nauwkeurig en kritisch kijken naar de resultaten! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Beste leden,   Als eerste wil ik jullie alvast bedanken voor de hulp en voor de reacties!   Ik ben sinds kort weer begonnen met fitness, met als doel om flink af te vallen en toch maar eens dat bierbuikje kwijt te raken. Alles wat erbij komt (spieren kweken) is uiteraard mooi meegenomen, maar vooral wil ik flink afvallen en weer een goed figuur krijgen. Ik ben inmiddels 35 en dat heeft me aangespoord om toch na jaren niet gesport te hebben weer het fitness op te pakken. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen en welk schema hierbij het beste is om te volgen.   Ik ga gemiddeld 3x per week sporten, ben pas sinds vorige week begonnen. Is het goed om voornamelijk cardio te doen of krachttraining?   Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.   Groet,   Michael
    • Goedemorgen!   Mijn naam is Michael, 35 jaar en ben sinds kort weer begonnen met fitness. Hobby's zijn voetbal, gamen en fitness.   Vroeger altijd flink gesport, nu jaren niet meer gedaan dus een nieuw begin. Doel is voornamelijk afvallen na al die corona - kilo's die erbij zijn gekomen en wat spieren kweken.   Groet,   Michael
    • The best motivational songs and videos ...
      Stay tuned for Further activities ...
             
  • Sponsors