Advertentie:



Guandriks

Fitness en voeding (Vraag)

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Sinds juli 2017 heb ik de uurtjes Netflix deels vervangen voor wat uurtjes in de sportschool.

In gewicht ben ik niet zozeer afgevallen, maar ik merk wel dat ik strakker in mijn vel zit! Goed teken dus! Tevens merk ik dat mijn kracht ontzettend is toegenomen, dat ik mentaal fitter ben, en dat ik kleren van een aantal jaar geleden weer pas. Momenteel train ik drie a vier keer per week, deze trainingen bestaan voornamelijk uit spieroefeningen. 

 

De afgelopen periode (vanaf juli) heb ik op mijn voeding gelet, ik probeer gezond te eten, frisdranken te vermijden ga zoor maar door.

Het sporten zit in mijn patroon, maar ik merk dat ik qua voeding nog flinke stappen te maken heb.

Ik ben 1,98m, weeg momenteel 109 kilo, en ben 25 jaar oud. Ik wil de aankomende periode doormiddel van fitness en een voedingsschema 10 kg vet verliezen. Uiteraard op een gezonde manier. 

 

Door mij in te lezen, heb ik zelf een voedingsschema gemaakt, waarvan ik denk dat deze bij mij past. Zijn er mensen op dit forum die bereidt zijn een kritische blik te werpen op dit schema? en mij evt van advies kunnen voorzien? 

 

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes,

 

Tom

 

 

 

 

 

 

Voedingsschema Tom.docx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Tom,

 

Dit lijkt mij een vette kluif voor een diëtist. Op het eerste zicht lijkt mij je voedingsschema erg gezond. Ik tel zelf nooit kcalorieën. Ik kan het gewoon niet opbrengen. Jouw dagelijkse hoeveelheid van 2700 kcal lijkt mij aan de lage kant en ik vraag me af of je nog goed functioneert met zo weinig energie. Je vetpercentage zou erg laag moeten zitten bij deze routine.

Zelf probeer ik me zoveel mogelijk te beperken tot voeding met traag werkende suikers. Voornamelijk plant gebaseerd. Op die manier kom ik op een gezond vetpercentage.

Vanuit die visie zou ik adviseren om het volkorenbrood en zilvervliesrijst te schrappen. Alhoewel dit gezond lijkt, blijven het snelle suikers. Ik weet het, dit is voor discussie vatbaar maar voor mij werkt het.

Een 2e punt is het totaal aantal eiwitten. Dit komt op 232 gr. Echter, dit zijn geen volledige eiwitten. Om persoonlijke redenen ben ik met het volgende geen voorstander van maar focus je op de eiwitten afkomstig van Whey, vlees, ei en melkprodukten  wanneer je spiermassa wil kweken/aanhouden. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend bedankt voor je feedback betreft mijn schema! Ik ga de adviezen zeker meenemen. Ik zit voor mijn gevoel 400/500 kcal onder mijn behoefte. Of ik energie te kort kom, moet gaan blijken. Indien ik merk dat ik energie te kort kom, zal ik mijn schema iets aanpassen. Ik heb getwijfeld aan het wissen van volkorenbrood en rijst uit dit schema. Echter werk ik als verpleegkundige en moet ik daarnaast nog naar de studie. Het vervangen hiervan is niet altijd even praktisch. Ik zal dit schema 8 weken aanhouden en vervolgens nauwkeurig en kritisch kijken naar de resultaten! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik sluit me aan bij Fit, ALLE combinaties zijn mogelijk! Kies wat voor JOU werkt!
    • Winstrol en Anavar zijn ook geen dingen die je helpen bij afvallen, Winstrol laat je droger LIJKEN omdat het water tussen je huid en je spieren verdwijnt. 

      En Anavar KAN inderdaad wat visceraal vet verbranden, maar dit weegt totaal niet op tegen eten onder je onderhoud en dus cutten zoals het hoort. Bodyfat verlagen doe je echt door je kcal te laten zakken.
      Tren-E kan best 12 of zelfs 14 weken hoor, is alleen omdat het een langere ester is, korte ester (Tren-A) 8 tot 10 weken inderdaad.
      Masteron zou ik altijd op 500 minimaal pakken, daaronder heb je maar weinig profijt van het echte uiterlijke effect wat het heeft. De beste dosis voor Masteron zou ik op 750 zetten.
      Met een cut zou ik Test ook niet zo hoog doen, 300 is dan meer dan zat, EN minder bijwerkingen

      Voor maximaal profijt van alles zou ik hieraan Proviron toevoegen op minimaal 50mg per dag, liever 100 zelfs. Proviron is ondergewaardeerd voor wat het doet  
    • Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. 

      Test 12 weken
      Mast 12 weken
      Tren 10 weken

      Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  • Sponsors