Advertentie:

Fit

Vitamine D3

Recommended Posts

Wat is vitamine D3?

 

Vitamine D heeft verschillende belangrijke functies. Het draagt bij aan de calciumstofwisseling, maar ook aan een goed immuunsysteem, het is goed voor je hart- en bloedvaten en het kan bepaalde vormen van kanker voorkomen. Ook kan het helpen bij stemmingen en bij een depressie. Vitamine D3 werkt nauw samen met vitamine B12. Veel mensen en met name kinderen hebben een laag of een tekort aan vitamine D3. Ons lichaam maakt zelf vitamine D3 aan als de huid wordt blootgesteld aan UV-B zonlicht. Maar de kans op huidkanker neemt de laatste jaren toe, we smeren de huid goed in en daardoor krijgt de huid geen goede kans meer om deze vitamine aan te maken. In vette vis zit een grote hoeveelheid vitamine D3, om een tekort (deels) aan te vullen.


Wat doet vitamine D3 voor bodybuilders?

 

Er zijn verschillende onderzoeken gehouden waarbij mensen vitamine D3 in hebben genomen en daardoor zouden mensen na een intensieve krachttraining sneller herstellen. De prestaties van bodybuilders zouden ook verbeterd worden als zij vitamine D3 supplementen gebruiken. Het voordeel van deze vitamine is dat het zorgt voor een betere opname van fosfor en calcium. Het draagt ook bij aan goed onderhoud van beenderen, je immuunsysteem en de spierfunctie. Bodybuilders die beter willen presteren kunnen er dus voor kiezen om extra supplementen in te nemen, maar er moet op worden gelet dat je niet teveel binnen gaat krijgen. Als je supplementen neemt, lees dan voren aan wat de aanbevolen (dagelijkse) dosering is en ga daar niet overheen!

 

Aanbevolen gebruik van vitamine D3

 

Je hebt vitamine D die in twee vormen voorkomt, namelijk in vitamine D3 (cholecalciferol) en in vitamine D2 (ergocalciferol). Vitamine D wordt in onze huid gevormd en het komt van nature ook voor in diverse voedingsmiddelen. Het wordt ook in supplementen gebruikt en toegevoegd aan voedingsmiddelen. In ons lichaam wordt de vitamine het beste opgenomen in de darm als er vet aanwezig is. Vitamine D vind je in vette vis, zoals makreel, haring en zalm. Maar ook in eieren en vlees (wel minder). Ook wordt het toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten. Probeer deze voedingsmiddelen in ieder geval te nuttigen, zodat je deze vitaminen binnenkrijgt.

 

Vitamine D3 kopen?

 

Wil je goedkoop vitamine D3 kopen? Dan kun je dit vinden via een van onderstaande websites:

 

https://www.bodyenfitshop.nl/catalogsearch/result/?q=vitamine+d3

https://xxlnutrition.com/nl/nld/products/search?q=d3

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition