Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Vitamine D3

Recommended Posts

Wat is vitamine D3?

 

Vitamine D heeft verschillende belangrijke functies. Het draagt bij aan de calciumstofwisseling, maar ook aan een goed immuunsysteem, het is goed voor je hart- en bloedvaten en het kan bepaalde vormen van kanker voorkomen. Ook kan het helpen bij stemmingen en bij een depressie. Vitamine D3 werkt nauw samen met vitamine B12. Veel mensen en met name kinderen hebben een laag of een tekort aan vitamine D3. Ons lichaam maakt zelf vitamine D3 aan als de huid wordt blootgesteld aan UV-B zonlicht. Maar de kans op huidkanker neemt de laatste jaren toe, we smeren de huid goed in en daardoor krijgt de huid geen goede kans meer om deze vitamine aan te maken. In vette vis zit een grote hoeveelheid vitamine D3, om een tekort (deels) aan te vullen.


Wat doet vitamine D3 voor bodybuilders?

 

Er zijn verschillende onderzoeken gehouden waarbij mensen vitamine D3 in hebben genomen en daardoor zouden mensen na een intensieve krachttraining sneller herstellen. De prestaties van bodybuilders zouden ook verbeterd worden als zij vitamine D3 supplementen gebruiken. Het voordeel van deze vitamine is dat het zorgt voor een betere opname van fosfor en calcium. Het draagt ook bij aan goed onderhoud van beenderen, je immuunsysteem en de spierfunctie. Bodybuilders die beter willen presteren kunnen er dus voor kiezen om extra supplementen in te nemen, maar er moet op worden gelet dat je niet teveel binnen gaat krijgen. Als je supplementen neemt, lees dan voren aan wat de aanbevolen (dagelijkse) dosering is en ga daar niet overheen!

 

Aanbevolen gebruik van vitamine D3

 

Je hebt vitamine D die in twee vormen voorkomt, namelijk in vitamine D3 (cholecalciferol) en in vitamine D2 (ergocalciferol). Vitamine D wordt in onze huid gevormd en het komt van nature ook voor in diverse voedingsmiddelen. Het wordt ook in supplementen gebruikt en toegevoegd aan voedingsmiddelen. In ons lichaam wordt de vitamine het beste opgenomen in de darm als er vet aanwezig is. Vitamine D vind je in vette vis, zoals makreel, haring en zalm. Maar ook in eieren en vlees (wel minder). Ook wordt het toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten. Probeer deze voedingsmiddelen in ieder geval te nuttigen, zodat je deze vitaminen binnenkrijgt.

 

Vitamine D3 kopen?

 

Wil je goedkoop vitamine D3 kopen? Dan kun je dit vinden via een van onderstaande websites:

 

https://www.bodyenfitshop.nl/catalogsearch/result/?q=vitamine+d3

https://xxlnutrition.com/nl/nld/products/search?q=d3

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors