Advertentie:

Fit

Kleine home gym beginnen

Recommended Posts

Ik wil graag een kleine home gym beginnen voor niet te veel geld en toch de meeste spiergroepen te kunnen trainen. Ik heb een aantal dingen bij elkaar gezocht en wou vragen of iemand nog opmerkingen heeft over iets wat ik echt mis of misschien overbodig is.

Het gaat om de volgende producten

http://rubbermatten24.nl/rubber-tegel-zwart-50-50-2.html -- 4x rubber tegel 21,00
http://gorillasports.nl/deal/2483/halterset-100-kg-gripper-kunststof -- halter set 110 KG 160,00
http://gorillasports.nl/deal/10904/ab-wheel -- AB wheel 12,00
http://gorillasports.nl/deal/2617/triceps-trainer-veersluting -- tricep stang 32,00
http://gorillasports.nl/deal/2617/triceps-trainer-veersluting -- schijven standaard 50,00
http://gorillasports.nl/deal/2535/vlakke-fitnessbank -- vlakke fitness bank 65,00

Als je ergens weet waar je hetzelfde product goedkoper weet of een betere versie hoor ik het ook graag!

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

als je squats gaat doen is het dan niet handig om een rek te hebben waar je de barbell in kan hangen?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het zeker alleen dat neemt veel ruimte in helaas :/ dat zou gewoon nog in de sportschool moeten haha :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zeker niet, en met z'n klein bankje kan je ook leuke been oefeningen doen :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De zaken die ik gebruik zijn allemaal low budget. Perfect zelf te maken.

Dip station: Borst en triceps. Zie https://www.youtube.com/results?search_query=homemade+dip+station

Pull up bar: rug, biceps. 3,5 cm gegalvanizeerde buis die ik met een beetje fantasie aan het plafond bevestigd heb. https://www.youtube.com/results?search_query=homemade+pull+up+bar

TRX: De oefeningen zijn eindeloos. Gebaseerd op lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=shDqXTSvF3E

Homemade TRX: https://www.youtube.com/watch?v=ES5GN9k7BZw

Hamstrings: https://www.youtube.com/watch?v=goITVkP_42I

Squats: one leg squat, op de grond of op een trapladder.

Je kan het zo gek niet bedenken. Denk aan de oefening die je wil doen en hoe je die op een zo eenvoudig mogelijke manier(goedkoop) kan doen. Gebruik je fantasie.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel handige dingen kan ik via die link vinden! Ik ga zelf een kleine dip machine van ijzer bouwen ben hem nu aan het schetsen hoe die moet worden zodat ik veel oefeningen in een kleine ruimte kan uitvoeren!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition