Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Kleine home gym beginnen

Recommended Posts

Ik wil graag een kleine home gym beginnen voor niet te veel geld en toch de meeste spiergroepen te kunnen trainen. Ik heb een aantal dingen bij elkaar gezocht en wou vragen of iemand nog opmerkingen heeft over iets wat ik echt mis of misschien overbodig is.

Het gaat om de volgende producten

http://rubbermatten24.nl/rubber-tegel-zwart-50-50-2.html -- 4x rubber tegel 21,00
http://gorillasports.nl/deal/2483/halterset-100-kg-gripper-kunststof -- halter set 110 KG 160,00
http://gorillasports.nl/deal/10904/ab-wheel -- AB wheel 12,00
http://gorillasports.nl/deal/2617/triceps-trainer-veersluting -- tricep stang 32,00
http://gorillasports.nl/deal/2617/triceps-trainer-veersluting -- schijven standaard 50,00
http://gorillasports.nl/deal/2535/vlakke-fitnessbank -- vlakke fitness bank 65,00

Als je ergens weet waar je hetzelfde product goedkoper weet of een betere versie hoor ik het ook graag!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

als je squats gaat doen is het dan niet handig om een rek te hebben waar je de barbell in kan hangen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het zeker alleen dat neemt veel ruimte in helaas :/ dat zou gewoon nog in de sportschool moeten haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeker niet, en met z'n klein bankje kan je ook leuke been oefeningen doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaken die ik gebruik zijn allemaal low budget. Perfect zelf te maken.

Dip station: Borst en triceps. Zie https://www.youtube.com/results?search_query=homemade+dip+station

Pull up bar: rug, biceps. 3,5 cm gegalvanizeerde buis die ik met een beetje fantasie aan het plafond bevestigd heb. https://www.youtube.com/results?search_query=homemade+pull+up+bar

TRX: De oefeningen zijn eindeloos. Gebaseerd op lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=shDqXTSvF3E

Homemade TRX: https://www.youtube.com/watch?v=ES5GN9k7BZw

Hamstrings: https://www.youtube.com/watch?v=goITVkP_42I

Squats: one leg squat, op de grond of op een trapladder.

Je kan het zo gek niet bedenken. Denk aan de oefening die je wil doen en hoe je die op een zo eenvoudig mogelijke manier(goedkoop) kan doen. Gebruik je fantasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel handige dingen kan ik via die link vinden! Ik ga zelf een kleine dip machine van ijzer bouwen ben hem nu aan het schetsen hoe die moet worden zodat ik veel oefeningen in een kleine ruimte kan uitvoeren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors